اخبار داغ

۲۹ نفر در سد حسنلوی نقده غرق شدند

۲۹ نفر در سد حسنلوی نقده غرق شدند
با تأیید غرق شدن نوجوان ۱۵ ساله در سد مخزنی حسنلوی نقده تعداد جانباختگان در این سد تاکنون به ۲۹ نفر رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر، اواخر عصر روز گذشته نوجوان ۱۵ ساله اهل شهرک المهدی نقده که در کنار خانوده اش در سد حسنلو مشغول تیوب سواری بود در مقابل چشمان والدینش غرق شد. جسد این نوجوان پس از ساعت ها تلاش سرانجام توسط تور ماهیگیری صیادان محلی از آب بیرون کشیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

این اتفاق اولین حادثه غرق شدگی در سد حسنلوی نقده در سالجاری محسوب می شود اما طبق آمار، از سال ۸۸ تاکنون ۲۹ نفر در این سد مخزنی غرق شدند. در روزهای گذشته نیز سه نفر در سد مهاباد و یک نفر هم در سد ارس جانشان را از دست دادند.

,

 

,

هر چند امور آب استان آذربایجان غربی هر سال با فرا رسیدن موج گرما نسبت به شنا در سدهای این استان هشدارهای لازم را میدهد اما گرمای هوا و هوس کمی آب تنی، مردم خسته از کار را در غیاب خشک شدن رودخانه ها به سوی سدهایی میکشاند که تنها برای مصارف کشاورزی ایجاد شدند و بخاطر داشتن توربین های مکنده در اطراف سد، حتی برای شناگران حرفه ای هم محل خطرناک محسوب می شود.

,

 

,

با وجود تکرار حادثه غرق شدگی در سد حسنلو اما مردم همچنان به شنا در این سد ادامه می دهند. هم اکنون طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی در اطراف سد حسنلو در حال مطالعه است. در صورت سرمایه گذاری در اطراف سد حسنلو و تعبیه امکانات تفریحی بعید به نظر می رسد مردم برای کمی تفریح، جانشان را با شنا کردن به خطر بیاندازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه