اخبار داغ

اختصاص یکی از اجلاسیه های کنگره ۱۲ هزار شهید استان به بمباران شیمیایی سردشت

اختصاص یکی از اجلاسیه های کنگره ۱۲ هزار شهید استان به بمباران شیمیایی سردشت
معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت به منظور انعکاس مظلومیت و عمق فاجعه بمباران شیمیایی سردشت گفت: یکی از اجلاسیه های کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان به موضوع بمباران شیمیایی سردشت اختصاص یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بە نقل از بُلفَت، "سرهنگ مصطفی حبیبی" روز دوشنبه در جلسه تشکیل ستاد شهرستانی کنگره ۱۲ هزار شهید استان، با اشاره به اهمیت راهبردی و ظرفیت این کنگره، اظهار کرد: کنگره ۱۲ هزار شهید فرصت مهمی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انجام اقدامات فرهنگی در سطح استان فراهم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت,

وی با بیان اینکه بحث های علمی، پژوهشی و هنری در اجلاسیه ها مطرح است گفت: پیشنهاد میکنیم یکی از اجلاسیه ها به بمباران شیمیایی سردشت اختصاص داده شود تا از این بستر برای انعکاس مظلومیت نظام اسلامی و عمق فاجعه ای که در این شهرستان اتفاق افتاده، و همچنین به بانیان این فاجعه جنایت بار و عوامل حمایت کننده آن بیشتر پرداخته شود.

,

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک و همچنین تنوع قومی و مذهبی در استان گفت: کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان همچون سدی در برابر هجمه های جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در میدان جنگ نرم است که با این حرکت حملات فرهنگی و پروژه های دشمنان انقلاب اسلامی خنثی می شود.

,

معاون فرماندار سردشت نیز در این جلسه بر برگزاری کیفی یادواره های شهدا تاکید کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست که آنها با نثار خون پاک خود سبب استقرار و پایداری استقال، امنیت، آزادی، جمهوریت و اسلامی بودن در کشور شدند.

,

محسن آلی بیان کرد: یاد و خاطره ها علاوه بر شهدا که امنیت امروز مرهون خون پاک آنهاست به بخش های دیگر همچون دستگاه دیپلماسی و ارتباطات که در حال حاضر بر کشور حاکم است مربوط گردد تا نسل چهارم انقلاب هم از این رشادت ها با خبر شود.

,

در میانه جلسه ۱۲ کمیته یادواره شهدا از جمله کمیته های اطلاع رسانی و تبلیغات، پشتیبانی و مالی، فرهنگ و آموزش، بانوان، جمع آوری آثار و تصاویر شهدا و جنگ تحمیلی، حفاظت و امنیت، مرزبانی، علمی و پژوهشی، تالیف و نشر، ورزش و جوانان، روحانیت، و جهاد سازندگی و پشتیبانی و مهندسی در جنگ مشخص شد. کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان در شش ماهه دوم امسال و در محل سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود.

,

سردشت به لحاظ جمعیت دومین شهر کشور بوده که بیشترین آمار شهدا را در خود جای داده است در این شهرستان ۸۵۳ شهید وجود دارد که از این تعداد ۸۹ نفر پاسدار، ۱۲ نفر ارتشی، ۹ نفر انتظامی و مرزبانی، ۱۹ نفر سایر، ۱۱۱ نفر شهید بسیجی و پیشمرگ کرد مسلمان، و ۶۱۳ شهید مردمی هستند.

,

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار دارد که در ۷ تیر سال ۶۶ توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد و در جریان آن دهها شهید و بیش از ۸ هزار مصدوم شیمیایی برجای ماند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه