اخبار داغ

کارشناس مسئول آموزش اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو کرمانشاه:

یک سوم محصولات پایش شده در کرمانشاه از نظر برچسب گذاری مشکل دارند/ ارزیابی 130 محصول

یک سوم محصولات پایش شده در کرمانشاه از نظر برچسب گذاری مشکل دارند/ ارزیابی 130 محصول
کارشناس مسئول آموزش اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت: یک سوم محصولات مورد پایش در کرمانشاه از نظر برچسب گذاری مشکل دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا لاله مظفری در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: از بیستم خرداد ماه امسال جهت اجرای طرح برچسب گذاری محصولات، به طور هفتگی 25 محصول مختلف مورد پایش قرار گرفت به گونه ای که مجموعا تاکنون 130 محصول پایش شده که یک سوم آنان از نظر برچسب گذاری دارای مشکل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اک پرس,

کارشناس مسئول آموزش اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو کرمانشاه بیان کرد: ایرادات درج شده در هنگام برچسب گذاری عمدتا به دلیل استفاده از واژگانی نظیر محصول بهتر، بهترین، تازه، سنتی و نیز تصاویر غیر واقعی صرفا به جهت جذب مشتری بوده است.

,

مظفری عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو مبنی بر رعایت حداقل ضوابط برچسب گذاری و با عنایت به اینکه یکی از شاخص های توسعه در هر کشوری وضعیت تغذیه مردم است و باید اطلاعات محصولات و مواد غذایی به صورت شفاف در اختیار آنان قرار گیرد بنابراین سازمان غذا و دارو درصدد اجرای طرح برچسب گذاری برآمد.

,

 وی با اشاره به اینکه برچسب گذاری وسیله ای برای تبادل اطلاعات بین مصرف کننده و تولید کننده است افزود: بر روی برچسب محصولات 26 آیتم شامل نام محصول، نام تجاری، آدرس و شماره کارخانه، نحوه نگهداری، اتیخ تولید و مصرف، شماره پروانه بهداشتی، لگوی سازمان غذا و دارو و...باید درج شود.

,

مظفری رستورانها، سلف سرویس، پروازهای هواپیمایی و مواد غذایی فاقد بسته بندی را جهت اجرای  این غیر اجباری خواند و با اشاره به اینکه این مراکز الزامی به رعایت قانون برچسب گذاری ندارند گفت: برای سایر مراکز هرگونه مغایرتی با دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو سبب  گمراهی مصرف کنندگانشده و تخلف محسوب و خاطیان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

,

وی با اشاره به اینکه مسئولیت برچسب گذار بر عهده مسئول فنی کارگاه و مدیر عالم واحدهای تولیدی است افزود: مردم در هنگام خرید حتما به برچسب گذاری محصول توجه کنند.

,

مظفری درباره نشانگر رنگی تغذیه گفت: درج نشانگر رنگی تغذیه از سال 94 اجباری شده که نشانگر میزان قند، نمک، چربی، اسید ترانس بوده که نصب آن بر روی محصولاتی که این مواد در آن به کار رفته است الزامی است.

,

وی افزود: همچنین محصولات خارجی نیز باید دارای برچسب اصالت کالا باشند که البته مردم برای اطمینان از آن می توانند شماره محصول را به 20008822 ارسال یا به سامانه استعلام اجناس وارداتی مراجعه یا از نرم افزار بارکد خوان نصب شده بر روی تلفن های همراه خود استفاده کنند.

,

مظفری خاطر نشان کرد: مردم نیز هر گونه شکایت خودد را می توانند از طریق تماس با واحد شکایت در ارتباط یا به صورت حضوری به ادراه غذا و دارو مراجعه کنند.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه