اخبار داغ

پیشکسوت تئاتر خراسان شمالی:

نقاط قوت و ضعف جشنواره های نمایشی تحلیل شود

نقاط قوت و ضعف جشنواره های نمایشی تحلیل شود
برگزاری جشنواره منطقه ای سوره ماه با حضور هنرمندانی از استان های سمنان، البرز، خراسان رضوی، مازندران و گلستان و خراسان شمالی از 30 تیرماه تا یکم مرداد ماه با متولی گری حوزه هنری استان در مجموعه فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، گفتگویی در خصوص جشنواره منطقه ای سوره ماه با آقای علی فیروزه یکی از پیشکسوتان تئاتر استان داشته که در ادامه می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ، گفتگویی در خصوص , با آقای علی فیروزه یکی از پیشکسوتان تئاتر استان داشته که در ادامه می خوانید:,

آقای فیروزه جشنواره منطقه ای سوره ماه پیش رو داریم نظر شما در مورد برگزاری چنین جشنواره هایی در استان چی هست؟

, آقای فیروزه جشنواره منطقه ای سوره ماه پیش رو داریم نظر شما در مورد برگزاری چنین جشنواره هایی در استان چی هست؟, آقای فیروزه جشنواره منطقه ای سوره ماه پیش رو داریم نظر شما در مورد برگزاری چنین جشنواره هایی در استان چی هست؟,

خسته نباشید وخدا قوت به همکارایی که جشنواره منطقه ای روتقبل کردن و شوروحالی دادن به بچه ها سپاسگذارم.

, .,

اصولا نفس عمل جشنواره های منطقه ای دو تا مزیت دارد یکی شور و عشق هنرمندان را به کار نمایشی زیاد می کند و سبب می شود که یک کارگاه آموزشی به صورت تجربی درتعامل و با دیدن کار های نمایشی شکل بگیرد.

, .,

نفس عمل کار بسیار عالی است واگر بشود که بعدها مثل سنوات گذشته از کارها حمایت شود، شور وشوق بچه ها نسبت به کار زیاد می شود. و تجربیاتی که کسب می کنند را  در کارهای خودشانبکار می بندند و باید طوری باشد کارها تجزیه و تحلیل شود .مثلا جلسه نقد وبررسی را همانجا برگزار کنند تا طرف نقد و بررسی وتحلیل کار ها را ببیند

,

برگزاری جشنواره نباید صرف این باشد که یک جشنواره برگزار شود و ما ببینیم و بعد هم کتابش بسته بشود، قسمت تحلیل کارها خیلی مهم است بازیگر در حول و هوش نقشی که می خواهد اجرا کند برود تفحص کند تحقیق کند این شخصیت را در بیاید برای اینکه این کار شکل بگیرد می تواند به راحتی روی صحنه برود و پیام را انتقال بدهد .

,  .,

 

,

برگزاری چنین جشنواره هایی چقدر بر کیفیت کار هنرمندان استان می تواند تاثیر گذار باشد؟

, برگزاری چنین جشنواره هایی چقدر بر کیفیت کار هنرمندان استان می تواند تاثیر گذار باشد؟, برگزاری چنین جشنواره هایی چقدر بر کیفیت کار هنرمندان استان می تواند تاثیر گذار باشد؟,

در این جشنواره ها هر استانی با یک اندیشه وارد کار می شود. می شود از تجربیات  آنها بهره برد قطع یقین در کارهای آتی در تفکر و اندیشه هنرمندان تاثیر گذار خواهد بود ما معتقد هستیم کار نمایشی بر اساس تفکر و اندیشه است می شود از تجربیات کارگردانان ، بازیگران و تکنیک های آنها استفاده کرد و اینها ارزشمند هست .

,  .,

متاسفانه مسئولین ما با هم همگن نیستند وبا هم همدیگر وحدت رویه ندارند بر اساس تعریف وزارتی نمی توانند با هم دیگر کار کنند. ولی در استان ها می شود که مسئولین با هم دیگر ارتباط بگیرند و همکاری داشته باشند.

,

 

,

حمایت حوزه هنری از تئاتر را چگونه ارزیابی می کنید؟

, حمایت حوزه هنری از تئاتر را چگونه ارزیابی می کنید؟, حمایت حوزه هنری از تئاتر را چگونه ارزیابی می کنید؟,

حوزه هنری زمانی از تئاتر خوب حمایت می کرد ولی الان تئاتر غریب افتاده و بیشتر توجهات به سوی جشنواره رفته است در حالی که اگر مثل گذشته کلاس ها پر بارتر می شد و روی آموزش سرمایه گذاری می شد بهتر بود.

, .,

 

,

چقدر در چنین جشنواره هایی مسائل مبتلابه جامعه مطرح می شود؟

, چقدر در چنین جشنواره هایی مسائل مبتلابه جامعه مطرح می شود؟, چقدر در چنین جشنواره هایی مسائل مبتلابه جامعه مطرح می شود؟,

درست است جشنواره ها موضوع محور هستند ولی در همین چهارچوب ها هم می تواند مسائل اجتماعی و سیاسی را بدون عبور از خط قرمز ها مطرح کرد متاسفانه می بینیم که بعضی اجراهای عمومی در بیان مسائل از خط قرمز ها را عبور می کنند. این درست نیست خط قرمز و چهارچوب در جشنواره این نیست که فساد اجتماعی و سیاسی و ... گفته نشود بلکه باید در چهارچوب آن و با تکنیک و هنرمندانه مطرح کن.

, .,

 

,

آرزوی شما برای تئاتر استان چیست؟

, آرزوی شما برای تئاتر استان چیست؟, آرزوی شما برای تئاتر استان چیست؟,

امیدوارم که وحدت بین بچه ها باشد و حتما هم مطالعه بکنند و بیشتر هنرمندان امروز در  فضای مجازی هستند توصیه ام به آن ها این است که به جای وب گردی نمایشنامه، تکنیک ها و بازیگری و ...مطالعه کنند.

, .,

آرزوی موفقیت دارم .

,  .,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه