اخبار داغ

معاون استاندار زنجان:

شهرداران باید با شوراها برای تامین منافع شهر هماهنگ باشند

شهرداران باید با شوراها برای تامین منافع شهر هماهنگ باشند
معاون استاندار زنجان گفت: شهرداران باید با شورا برای تامین منافع شهر هماهنگ باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد رحمتی در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی با بیان اینکه اختیارات شوراها به اندازه نیاز مردم افزایش نیافته است، اظهار کرد: این وضعیت دلایلی دارد که سبب شده جایگاه شوراها در کشور به شرایط مطلوب خود نرسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه شهرداران باید با شورا برای تامین منافع شهر هماهنگ باشند، ابراز کرد: این هماهنگی باید به صورت مجموعه‌ای و مطابق قانون برای توسعه شهر باشد.

,

معاون استاندار زنجان بر انجان اقدامات زیربنایی و هدفمندتاکید کرد و گفت: اعضای شورا باید میزان توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی مناطق شهر را در کنار میزان درآمدهای آن مطالعه کرده و برای توسعه متوازن شهر اقدام کنند.

,

وی با شاره به پیش بینی افزایش اختیارات شوراها در برنامه سوم توسعه خاطرنشان کرد: این افزایش اختیارات به شرایط مطلوب نرسید و در برنامه‌های توسعه‌ای دیگر تا برنامه ششم نیز این مهم لحاظ و مورد توجه قرار نگرفته است.

,

رحمتی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی باید توجه جدی داشته باشند، تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان چهار لایحه بودجه را مصوب می‌کنند و یک لایحه نیز مصوب شده و اگر از نظر اعضای شورا نیازمند تغییرات باشد مطابق با قانون متمم اصلاحاتی لحاظ شود.

,

وی با تاکید بر استفاده بهینه از اعتبارات ماده 17 قانون و اعتبارات مربوط به آموزش شهروندی اظهار کرد: باید از منابع مربوط به آموزش شهروندی استفاده بهینه و شود چرا که با توسعه شهرها نیازمند آموزش شهروندان در ابعاد مختلف هستیم.

,

اسدالله درویش‌امیری استاندار زنجان نیز در این جلسه با ارائه توصیه‌هایی به منتخبین گفت: اختلاف شوراها با شهردار به صلاح مردم نیست و سبب کندی کار شهردار در آبادی شهر می‌شود.

,

وی بیان کرد: اعضای شورا باید در انتخاب شهرداردقت لازم را داشته باشند و اگر شهردار وظایف خود را خوب عمل کرد نیازی به تغییر نیست چرا که تغییرات خسارت سنگینی را به شهرها وارد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه