اخبار داغ

اولین جشنواره خوشنویسی استاد «واشقانی» در فراهان برگزار می شود

اولین جشنواره خوشنویسی استاد «واشقانی» در فراهان برگزار می شود
اولین جشنواره خوشنویسی استاد واشقانی به میزبانی شهرستان فراهان با مشارکت هنرمندان و تعامل دستگاه‌های اجرایی به منظور بزرگداشت استاد خوشنویسی ایران برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت استاد واشقان گفت: اولین جشنواره خوشنویسی استاد واشقانی به میزبانی شهرستان فراهان با مشارکت هنرمندان و تعامل دستگاه‌های اجرایی در بزرگداشت استاد خوشنویسی ایران برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

وی این اقدام فرهنگی را تحسین کرد و افزود: باید تلاش کنیم این جشنواره خوشنویسی درخور مقام استاد واشقانی برگزار شود؛ باید در ابتدا خواسته استاد واشقانی که تاسیس انجمن خوشنویسان در فراهان بوده را جامه عمل بپوشانیم.

,

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان تصریح کرد: استاد واشقانی فراهانی از مفاخر شهرستان فراهان است، این خوشنویس صاحب‌نام، اولین مدرس انجمن خوش‌نویسان ایران بود و در خط نستعلیق مهارتی ویژه داشت.

,

حسینی اظهار کرد: زادگاه استاد واشقانی فراهانی سرآمد خوشنویس ایران، روستای واشقان از توابع فراهان است.

,

وی افزود: استاد واشقانی در طول عمر خود هزاران شاگرد تربیت کرد و بسیاری از شاگردان این استاد اهل روستای واشقان هستند که اکنون در سراسر استان مرکزی و تهران و برخی استان های هم جوار کلاس های آموزش خوشنویسی دایر کردند.

,

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: یکی از بزرگترین فضیلت‌ها در اسلام، یاد کردن از بزرگانی است که خدمات ممتازی به جامعه رسانده‌اند از این رو یاد کردن از استاد واشقانی علاوه بر ارج نهادن به شخصیت بزرگ ایشان، موجب تشویق مردم برای یادگیری هنر، ذوق و علم می‌شود.

,

وی گفت: پس از تعیین چهارچوب‌های مشخص در راستای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم بزرگداشت و سالگرد این استاد فرهیخته نیازمند تدوین برنامه‌های ریشه ای و مناسب برای جمع‌ آوری آثار، معرفی شخصیت و سیره ایشان هستیم.

,

حسینی با اشاره به فضایل اخلاقی استاد فتحعلی واشقانی فراهانی به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته کشوری، گفت: پرداختن به ابعاد شخصیتی این استاد گرانقدر در جهت توسعه فرهنگ استان و آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان لازم است.

,

یادمان استاد «واشقانی» ساخته می‌شود

, یادمان استاد «واشقانی» ساخته می‌شود, یادمان استاد «واشقانی» ساخته می‌شود,

در ادامه سید احمد سجادی، فرماندار فراهان با اشاره به اهمیت معرفی هنرمندان و نخبگان افزود: برگزاری جشنواره خوشنویسی، فرصت مناسبی جهت معرفی پتانسیل‌های فرهنگی شهرستان فراهان است.

,

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ای با حضور شاگردان استاد و دیگر اساتید خوشنویسی نیز می تواند بر شکوه این بزرگداشت بیافزاید.

,

سجادی با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر استان دارای آثار و برکات مطلوبی است، افزود: مسئولان امر باید در این زمینه برنامه ریزی کنند.

,

فرماندار فراهان تصریح کرد: بزرگداشت و معرفی مفاخر و شخصیت های بزرگ و اثرگذار موجب حفظ و تقویت هویت ایرانی و اسلامی می شود.

,

وی بیان کرد: آشنایی نوجوانان و جوانان با مفاخر و شخصیت های ماندگار موجب افزایش انگیزه آنان برای رسیدن به قله های افتخار می شود.

,

سجادی اظهار کرد: این جشنواره ۱۰ اسفندماه برای اولین بار در شهرستان فراهان به صورت استانی برگزار می شود و افرادی که مایل به همکاری در برگزاری این جشنواره هستند، می تواند به ستاد برگزاری جشنواره مراجعه کنند.

,

وی با اشاره به ساخت یادمان استاد واشقانی گفت: در نظر داریم یادمانی بر سر مزار استاد واشقانی در روستای واشقان نصب کنیم، فراخوانی برای طراحی یادمان داده می شود و به بهترین طرح هدیه داده شود.

,

در ادامه  ذالفقاری، مسئول فرهنگی شورای شهر فرمهین قول ۶۰۰ متر زمین جهت ساخت فرهنگ سرا در کنار مجتمع تفریحی کوثر را داد و مقرر شد این فرهنگ سرا به شکلی ساخته شود که هم به عنوان نمایشگاه آثار و هم برای انجمن خوشنویسان مورد استفاده قرار بگیرد.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه