اخبار داغ

هنوزم که هنوزه ملتی چشم انتظار محرومیت زدایی اند:

ویزیت رایگان به مردم روستای تات قشلاقی در ۸۵ کیلومتری ماهنشان/ چشم درد و دندان در در بین کودکان تات قشلاقی زیاد است+تصاویر

ویزیت رایگان به مردم روستای تات قشلاقی در ۸۵ کیلومتری ماهنشان/ چشم درد و دندان در در بین کودکان تات قشلاقی زیاد است+تصاویر
جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان ضمن توزیع بسته های غذایی در مناطق محروم روستایی این بار کاروان سلامت را در راستای تامین اهداف خود که حفاظت از سلامت انسان‌ها و کاهش آلام و رنج‌های بشری است، به روستای تات قشلاقی ماهنشان رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت زلفی در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان، کاروان سلامت هلال احمر ماهنشان  به مردم روستای تات قشلاقی خدمات درمانی و آموزشی با توزیع بسته های غذایی و بهداشتی  ویزیت رایگان و دارو ارایه کرد.
وی افزود: با توجه به محرومیت این روستاها و فاصله زیاد با مرکز شهرستان و نیاز به خدمات درمانی ، بهداشتی و آموزشی، کاروان سلامت این جمعیت شامل پزشک، پیراپزشک ، مربی و سایر داوطلبان اعزام و خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، اهدای رایگان دارو ، آموزش و توزیع بسته های بهداشتی  و … به مردم منطقه ارائه کردند .
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: روستاهای مناطق دور به لحاظ بهداشت فردی و محیطی دارای مشکلاتی هستند که لازم است در این زمینه ها آموزش های تخصصی و مورد نیاز داده شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,
,
,

زلفی اظهار داشت: از آنجایی که بیشتر مردم روستاها از بیماریهایی که از طریق آلودگی های محیطی سرایت می کند، اطلاع ندارند ، ضروری است آموزش هایی هم در همین راستا ارائه شود.

,

وی افزود: بیشتر مراجعه کنند گان برای ویزیت رایگان در این روستا از بین جمعیتی بود که به خاطر پا درد و زانو درد در بین بزرگسالان و چشم درد و دندان درد در بین کودکان رنج برده و مراجعه می کردند.

,

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: پزشک بعد از طی مراحل معاینه برخی بیماران را به گرفتن آزامایش ها  و پیگیریهای تخصیصتی تر به بیمارستان معرفی کرد.

,

گفتنی است :روستای تات قشلاقی در فاصله ۸۵ کیلومتری از شهرستان ماهنشان و ۲۰۰ کیلو متری غرب استان زنجان واقع شده است . این روستا با ارتفاع متوسط ۲۱۰۰ متر از سطح دریا و با مختصات : عرض جغرافیایی  ۳۶°۴۹’۱۶٫۶۶ و طول جغرافیایی ۴۷°۱۵’۳۸٫۲۸ در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوایی قرار دارد .

,

جمعیت روستا طبق سرشماری جدید  بالغ بر ۱۶۶ نفر و ۶۱خانوار است . شغل اکثر مردم روستا دامداری (پرورش گوسفند و گاو ) و کشاورزی و باغداری می باشد .

,

این روستا به دلیل موقیت خوب جغرافیایی و قرارگیری در کوهستان دارای آب و هوای سرد (تا ۴۰ درجه زیر صفر )در زمستان و هوای خنک و مطبوع در تابستان میباشد . مرتفع ترین کوه استان زنجان ( کوه بلقیس ) با ارتفاع ۳۳۰۰ متر در فاصله ۱۹ کیلومتری این روستا قرار دارد .همچنین این روستا دارای مناظر طبیعی و بکر زیادی در اطراف خود است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه