اخبار داغ

مدیر کل ثبت احوال استان خبر داد؛

مرگ ۲ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد/ رشد ۱۴ درصدی ازدواج در استان

مرگ ۲ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد/ رشد ۱۴ درصدی ازدواج در استان
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار ۶۴۰ نفر سال گذشته در این استان فوت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر،سید محمدعلی تقوی در نشست خبری با رسانه ها به ناشناخته ماندن خدمات ثبت احوال در جامعه اشاره کرد و گفت: این سازمان با تمامی کارها و برنامه‌های بزرگی که امروز در جامعه انجام می‌دهد هنوز مورد بی مهری است و کسی از خدمات بی شائبه آن اطلاعی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل ازبویرخبر،, بویرخبر,

وی بابیان اینکه ثبت‌احوال به دنبال هویت ایرانی در جهان است، ابراز کرد: خدمات ثبت‌احوال و تجمیع و اطلاعات به‌روز باعث خواهد شد که مردم به‌تمامی اطلاعات خود دسترسی وافر داشته باشند و باعث بالندگی و توسعه دولت الکترونیک خواهد شد.

,

مدیرکل ثبت‌احوال استان بابیان اینکه در حال حاضر 130دستگاه اجرایی و یک‌صد هزار نقطه در بانک اطلاعاتی  ثبت‌احوال عضو هستند، بیان کرد: بانک بزرگ و اطلاعاتی ثبت‌احوال این امکان را برای مشتریان خود هموار کرده که تمامی امورات اشخاص را با بهترین نحو ممکن و در بهترین زمان ممکن به دست آورند.

,

نقش مهم ثبت احوال در انتخابات سالهای گذشته

, نقش مهم ثبت احوال در انتخابات سالهای گذشته, نقش مهم ثبت احوال در انتخابات سالهای گذشته,

تقوی در ادامه به نقش مهم ثبت‌احوال در انتخابات اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بحث انتخابات دو دور گذشته چه ریاست‌جمهوریو شورا و چه شورای خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس حتی یک گزارش از تخلف اسناد هویتی نداشتیم که این نشانگر پویایی و عملکرد خوب این نهاد است.

,

وی بابیان اینکه در این انتخابات تمامی حوزه‌های هویتی به حوزه استعلام متصل بودند به‌گونه‌ای که آمار رأی‌دهندگان لحظه‌به‌لحظه رصد می‌شد، بیان کرد:با توجه به این سیستم مهم رأی‌گیری و هویتی زمینه‌های امکان هرگونه  استفاده را در انتخابات گرفتیم.

,

مدیرکل ثبت‌احوال استان به مزیت‌های الکترونیکی کردن انتخابات در سال‌های آینده نیز اشاره کرد و افزود: باید با توجه به همین مکانیسم به سمتی برویم که تمامی انتخابات را با این روندمثمر ثمر انجام گیرد.

,

تقوی به افزایش شش برابری پهنای باند ثبت‌احوال در دولت یازدهم اشاره داشت و گفت:خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته در دولت کنونی  توانستیم سرعت پهنای باند را ۶برابر افزایش دهیم.

,

صادر شدن241هزار شناسنامه مکانیزه در دولت یازدهم

, صادر شدن241هزار شناسنامه مکانیزه در دولت یازدهم, صادر شدن241هزار شناسنامه مکانیزه در دولت یازدهم,

وی در ادامه به صدور شناسنامه‌های مکانیزه در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم در مجموعه بیش از 241شناسنامه مکانیزه صادر شد که در همین زمینه قبل از سال 92 بیش از 180هزار شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان صادرشده بود.

,

مدیرکل ثبت‌احوال استان به طرح جدید این نهاد برای صادر شدن کارت ملی هوشمند اشاره داشت و گفت: در حال حاضر 230هزار کارت ملی هوشمند برای متقاضیان هم استانی صادرشده که بیش از 213هزار کارت هوشمند به متقاضیان این کارت ارائه‌شده است.

,

تقوی بابیان اینکه این نهاد در سال جاری در نوبت تعیین‌شده مبادرت به صدور کارت ملی هوشمند خواهد کرد بیان کرد: کارت ملی هوشمند به دلیل متصل بودن به‌تمامی فناوری‌ها و دولت الکترونیک در آینده جایگزین تمامی مستندات و کارت‌های شناسایی خواهد پس نباید در این امور کوتاهی کرد.

,

تاریخ منقضی شدن کارت های ملی

, تاریخ منقضی شدن کارت های ملی, تاریخ منقضی شدن کارت های ملی,

وی بابیان اینکه کارت‌های صادر ملی از سال آینده هیچ‌گونه ضمانت اجرایی و شناسایی نخواهند داشته بیان کرد: از اول مردادماه سال جاری تا پایان مهرماه تمامی کارت‌های شناسایی ملی که تاریخ اعضاء آن‌ها سال 92قیدشده است باید برای صادر شدن کارت ملی هوشمند به دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت‌احوال برای صادر شدن آن اقدام کنند.

,

مدیرکل ثبت‌احوال استان با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود که بیش از 120هزار متقاضی دریافت این کارت‌های در این برهه زمانی به این نهاد مراجعه کنند، ابراز کرد: در آینده نه‌چندان دور این کارت سند هویتی افراد بوده که و تمامی خدمات از سوی این کارت صورت خواهد پذیرفت.

,

وی به میزان هزینه برای دریافت این کارت نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به‌تمامی مراحل ، کل هزینه پرداختی برای این کارت 31 هزار تومان خواهد بود

,

مدیرکل ثبت‌احوال استان در ادامه به وقایع چهارگانه ولادت، فوت ازدواج و طلاق چهار مأموریتی اصلی این نهاد نیز اشاره داشت و افزود: خوشبختانه در حال حاضر 700ثبت در استان وجود دارد که به‌صورت خودجوش و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی تمامی این ثبت وقایع و فوت را به این نهاد گزارش می‌دهند.

,

تقوی به ایجاد یک سامانه اطلاعاتی با اداره ثبت برای ثبت آمارهای ثبت ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: درزمینهٔ ازدواج الآن سامانه رصد اطلاعاتی ما با سامانه ثبت آنلاین بوده  که بلافاصله بعد از ثبت هرگونه پرونده ازدواج و طلاق در این سامانه این اطلاعات هویتی در این نهاد نیز ثبت می‌شود.

,

افزایش چشم گیر ولادت ها در استان

, افزایش چشم گیر ولادت ها در استان, افزایش چشم گیر ولادت ها در استان,

 وی به آمار ولادت در سال 95در استان اشاره داشت و گفت:در سال گذشته 16هزار 312ولادت در ثبت‌احوال به ثبت رسیده که 51درصد از این ولادت‌ها پسر و 49درصد دختر بوده‌اند.

,

مدیرکل ثبت‌احوال استان آمار وفات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نیز  2هزار 640 نفر وفات گزارش شده است.

,

بیماریهای قلبی عروقی در صدر مرگ و میر در استان

, بیماریهای قلبی عروقی در صدر مرگ و میر در استان, بیماریهای قلبی عروقی در صدر مرگ و میر در استان,

تقوی بیشتر آمار علت وفات در استان را بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و افزود: از این میان بیماری‌های قلبی و عروقی با 41درصد، سرطان با 11درصد و کهولت سن با 11درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

,

افزایش 14درصدی ازدواج

, افزایش 14درصدی ازدواج, افزایش 14درصدی ازدواج,

وی در ادامه به ثبت سنت حسنه ازدواج در استان نیز اشاره داشت و گفت: خوشبختانه در سال گذشته 7هزار 919 ازدواج در استان به ثبت رسیده که نشان از رشد 14درصدی بوده که نشانگر سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای توجه بیشتر مسئولان به سنت حسنه ازدواج دارد.

,

کاهش یازده درصدی طلاق در استان

, کاهش یازده درصدی طلاق در استان, کاهش یازده درصدی طلاق در استان,

مدیرکل ثبت‌احوال استان به کاهش 11درصدی طلاق در استان نیز اشاره داشت و گفت: در سال گذشته یک هزار 750طلاق در استان به ثبت رسیده و با توجه به شیب تند این موضوع نابهنجار در جامعه در سال‌های گذشته آمار فوق نشان از کاهش یازده‌درصدی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه