اخبار داغ

مدیرکل اوقاف استان:

جشن بزرگداشت امامزادگان در 157 بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود

جشن بزرگداشت امامزادگان در 157 بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری جشن تکریم و بزرگداشت امامزادگان در 157 بقعه متبرکه قزوین خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزوین با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومعه(ع) اظهار کرد: همزمان با این ایام به همت آستان قدس رضوی و با همکاری شبکه جوانان رضوی برای چندمین سال پیاپی شاهد حضور خادمین حرم رضوی در سطح استان قزوین هستیم که برنامه‌های متعددی در سطح استان برای این امر تدارک دیده شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی با اشاره به برنامه‌های خادمین حرم رضوی در امامزادگان استان قزوین گفت: روز سه شنبه 3 مرداد ماه از ساعت 17:30 تا نماز مغرب و عشاء گردهمایی بانوان رضوی در مسجد مسلم ابن عقیل(ع) مینودر برگزار می‌شود؛ در همان روز و طبق سنت دیرینه مردم قزوین در اول هر ماه قمری در آستان مقدس چهار انبیاء(ص) ویژه برنامه روز میلاد حضرت معصومه(س) همراه با سایر برنامه‌های متنوع هر ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین افزود: در روز جمعه 6 مرداد ماه و همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در آستان مقدس امامزاده علی(ع) قزوین حضور دارند و در روز 7 مردادماه از ساعت 8 صبح شاهد حضور کاروان خادمین رضوی در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و همچنین برنامه‌های متنوع در این اداره کل هستیم؛ در 8 مرداد ماه یکشنبه کاروان خادمین حرم رضوی مهمان مردم بوئین زهرا هستند و از ساعت 15:30 در امامزاده صالح(ع) حضور می‌یابند. 

اجرای امینانه نیات واقفان و ترویج سنت حسنه وقف از اهداف مهم اداره اوقاف است
 عادل ادامه داد: روز دوشنبه 9 این کاروان در شهر آوج و در امامزاده محمدطاهر(ع) این شهر همزمان با نماز مغرب و عشاء با مردم دیدار می‌کنند. 

وی عنوان کرد: جشن‌های بزرگ مردمی دهه کرامت تاکنون برای ۴ دوره در قزوین برگزار شده است و امسال نیز با مشارکت مردم استان به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در قزوین برگزار می‌شود. 

این مسئول یادآور شد: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت از ۳ مرداد ماه با استقبال از خادمین و پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) در میدان آزادی(سبزه میدان قزوین) آغاز و تا برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید ادامه خواهد داشت. 

وی عنوان کرد: امسال 10 خادم رضوی با حضور در استان قزوین پرچم حرم مطهر را برای فراهم کردن شرایط زیارت از راه دور به مردم ساکن در شهرها و روستاها میرسانند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در ادامه از برگزاری جشن تکریم و بزرگداشت امامزادگان در 157 بقعه متبرکه قزوین خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی از سوی این اداره‌کل برگزار می‌شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشن تکریم و بزرگداشت امامزادگان در 157بقعه در دهه کرامت اشاره کرد. 

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نیز از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان نامگذاری شده است، یادآور شد: در استان قزوین برنامه‌های متنوعی در توسعه فرهنگی در امامزادگان برگزار می‌شود. 

عادل خاطرنشان کرد: روز جمعه 6 مرداد ماه سال جاری در آستان مقدس امامزاده علی(ع) شهر قزوین برنامه‌ای به مناسبت دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود که در این برنامه از خیرین و خادم شهر قزوین نیز تقدیر به عمل می‌آید. 

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های دهه کرامت مشارکت کاروان‌های "زیر سایه خورشید" و حضور خدام حرم رضوی در بقاع متبرکه استان قزوین و همچنین جشن تکلیف دختران است که امیدواریم همچون ساله‌های گذشته باشکوه برگزار شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با رسالت خطیری که در حوزه وقف دارد در برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه کرامت بیش از پیش تلاش کرده تا این دهه در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این استان برگزار شود. 

وی یکی از مهم‌ترین اهداف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین را اجرای امینانه نیات واقفان و ترویج سنت حسنه وقف در امامزادگان این استان عنوان و مطرح کرد: وقف صدقه جاریه بوده که پس از مرگ نیز خیرات و مبرات آن برای واقف ادامه دارد که امید است در این راستا اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
, اجرای امینانه نیات واقفان و ترویج سنت حسنه وقف از اهداف مهم اداره اوقاف است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه