اخبار داغ

امام جمعه زابل:

مرزنشینان سیستان در بدترین وضعیت معیشتی زندگی می کنند

مرزنشینان سیستان در بدترین وضعیت معیشتی زندگی می کنند
امام جمعه زابل عنوان کرد: علیرغم دارا بودن فرصت مرز در منطقه اما مرزنشینان سیستان در بدترین وضعیت معیشتی زندگی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اوشیدا حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ابراز کرد: مدیریت مناسب مرز می‌تواند اندکی از دردهای مردم منطقه را کاهش دهد اما متاسفانه در این زمینه اقدام مناسبی دیده نمی‌شود، ما نیز در این زمینه هر جا لازم بوده هشدارهای لازم را به مسئولان انتقال داده‌ایم.

امام جمعه زابل با اشاره به اینکه منطقه سیستان به دلیل برخورداری از مرز از ظرفیت مناسبی در زمینه صادرات برخوردار است، ادامه داد: متاسفانه مردم مرزنشین سیستان که در بدترین وضعیت معیشتی زندگی می‌کنند، تاکنون نفعی از صادرات مرزی نداشته‌اند و همه منافع معطوف به دولتی‌ها بوده است.

امام جمعه زابل تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد سیستان در زمان کنونی بسیار مهم و ضروری است اما بایدببینیم مقصراصلی در عدم تصویب آن کیست؟

حجت الاسلام کیخا تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی رامشار سالهاست تصویب شده ولی در عمل هیچگونه فعالیت اقتصادی درآن انجام نمی شود و این وظیفه استاندار و فرمانداران است که سرمایه گذار جذب کنند تا فعالیت اقتصادی و اشتغالزایی در آن انجام شود.

وی تاکید کرد: مرزیک فرصت برای همه آحاد مردم است به طوری که تمامی مردم منافعی از مرز داشته باشند اما با این وجود نه تنها از مرز به عنوان یک فرصت برای رونق منطقه بهره برداری نشده بلکه مردم منطقه روز به روز فقیرتر شده اند.

حجت الاسلام کیخا خاطرنشان کرد: آرزو داشتیم که در ده سال گذشته آزادراه زابل به زاهدان تمام شود ولی تاکنون این بزرگراه پیشرفت کمی داشته و باکندی به پیش رفته به طوری که متاسفانه جان عده ای از همشهریان بر اثر غیراستاندارد بودن جاده گرفته می شود.

وی تاکید کرد: دولت باید در بازه زمانی کم بتواند طرحهایی همچون دپوی کالا در رامشار، آبیاری ۴۶ هزار هکتار از مزارع سیستان، منطقه آزاد سیستان و فرصتهای مرز را مدیریت و بهبود بخشد چرا که تاکنون توفیق چندانی نداشته و متاسفانه کارها به کندی به پیش می رود در حالی که انجام این امور در زمان مناسب می توانست مشکل بیکاری جوانان و معیشت مردم را حل کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه