اخبار داغ

مدیر عامل سازمان آتش نشانی نیشابور:

گرمای هوا موجب افزایش چشمگیر آتش سوزی در نیشابور شده است

گرمای هوا موجب افزایش چشمگیر آتش سوزی در نیشابور شده است
مدیر عامل سازمان آتش نشانی نیشابور از افزایش 30 درصدی آتش سوزی و حوادث در چهار ماه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عطارنیوز، سید مهدی حسینی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان نیشابور ظهر روز دوشنبه دوم تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: امسال 670 مورد آتش‌سوزی و حادثه منجر به عملیات نجات به سامانه 125 آتش‌نشانی نیشابور اعلام‌شده که نسبت به سال قبل 185 مورد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عطارنیوز, عطارنیوز,



وی افزود: از این تعداد 373 مورد عملیات خاموش کردن آتش بوده و 286 مورد نیز عملیات نجات که در سال قبل این ارقام به ترتیب 294 و 191 مورد بوده است.

,
,
,



حسینی در پاسخ به علت این آتش‌سوزی‌ها گفت: مهم‌ترین عامل، گرمای هوا بوده که موجب شده است آتش‌سوزی علف‌های هرز افزایش یابد و همچنین در بحث عملیات نجات نیز بیشترین افزایش مربوط به وجود مار بود که از 31 مورد در سال 95 به 67 مورد در سال 96 رسیده است.

,
,
,



وی ادامه داد: با این وجود در سایر آتش‌سوزی‌ها و حوادث افزایش چشمگیری نداشته‌ایم و حتی توانسته‌ایم باوجود آتش‌سوزی‌های زیاد علف‌های خشک، آمار آتش‌سوزی مزارع را با مهار به‌ موقع کاهش دهیم و در حریق کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نیز کاهش داشته‌ایم.

,
,
,



حسینی گفت: همچنین میزان آتش‌سوزی خودرو نیز افزایش داشته که باید رانندگان عزیز نسبت به‌قرار دادن خاموش‌کننده دستی در داخل خودرو و برطرف کردن نقص فنی سیم‌کشی و شیلنگ‌های بنزین اقدام کنند.

,
,
,



حسینی یکی از عوامل اصلی بروز حوادث و آتش‌سوزی‌ها را بی‌احتیاطی شهروندان دانست و از همشهریان خواست تا با رعایت اصول ایمنی حافظ جان و مال خود و دیگران باشند.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه