اخبار داغ

برگزاری آیین افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه/ سردار عظیمی: فداکاری شهدا را باید با زبان هنر به نسل آینده منتقل کنیم

برگزاری آیین افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه/ سردار عظیمی: فداکاری شهدا را باید با زبان هنر به نسل آینده منتقل کنیم
فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فداکاری شهدا را باید با زبان هنر به نسل آینده منتقل کنیم زیرا تاثیرات آن در ثبات و پایداری ملت ما بسیار زیاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ، سردار محمد نظر عظیمی امروز دوشنبه در آیین افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بسیار ارزشمند در تاریخ کشور است که متأسفانه نتوانستیم در حد خودش و بسیار کمتر از حد خود بدان بپردازیم و از آن بهره برداری کنیم و علت این است که در کشور نتوانستیم مجموعه هنر را به میدان بیاوریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

سردار عظیمی افزود: باید عرصه‌های مختلف هنری را سمت و سویی می‌دادیم که متأسفانه این خلا را داریم، در حالیکه دفاع مقدس، سرمایه بسیار بسیار زیادی دارد.

,

وی گفت: حوادث دوران دفاع مقدس در تاریخ بشر کم نظیر است، مثلا نمونه هایی مانند شهید جواد زنگنه فراوان داریم، جنگ ما جنگی طولانی و نابرابر بود و رمز موفقیت ما در این عرصه، اراده مبتنی بر اعتقادات ملت بود و هیچ یک از بچه ها دنبال نام نبودند.

,

سردار عظیمی با بیان اینکه ما نتوانستیم حوادث ناب و واقعیت های دفاع مقدس را با هنر ممزوج کنیم، گفت: برای این مسئله، در کرمانشاه نیز با وجود تلاش زیاد اما توفیقات خوب نبود.

,

 

,

افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه

, افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه,

وی افزود: الان همه سعی ما بر این است که بچه ها جلوی دوربین بیایند و بنویسند و همه مطالب در قالب بانک اطلاعات جمع آوری شود، که متأسفانه در کوتاهی نیز خودمان هم مقصریم اما قرار شده کاری برای شهید زنگنه انجام شود، ممکن است هزینه هایی را در بر بگیرد که ما در سیستم خودمان توان تأمین هزینه های آن را نداشته باشیم و الا هیچ رده ای از سپاه نیست که در حوزه کار برای شهدا علاقه مند نباشد

,

سردار عظیمی بیان کرد: کار بزرگی که در سپاه استان انجام شد این بود که در پادگان توحید دهکده اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد و برای ایجاد شهرک سینمایی هم بهترین مکان پادگان توحید است زیرا توپوگرافی و وسعت آن مناسب است ضمن اینکه قطعی شده که باغ موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در کنار آن مجموعه کلنگ زنی می‌شود.

,

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ملت ما در دفاع مقدس در اوج غربت در برابر همه کفر ایستادند توانستند عزت و اقتدار کشور را به رخ دنیا بکشند.

,

سردار عظیمی گفت: فداکاری شهدا را باید با زبان هنر به نسل آینده منتقل کنیم قطعا تاثیرات آن در ثبات و پایداری و ایستادگی ملت ما بسیار زیاد خواهد بود، شهید جواد زنگنه یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و امروز کاری را دنبال کردیم تا حداقلی از ایشان را به تصویر بکشیم.

,

افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه

, افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه,

تولید سریال دفاع مقدسی«چشمان بیدار بمو» در استان کرمانشاه

, تولید سریال دفاع مقدسی«چشمان بیدار بمو» در استان کرمانشاه,

 

,

فرهاد نوری مقدم در حاشیه افتتاحیه فیلم دفاع مقدس  و ضبط سریال دفاع مقدسی «چشمان بیدار بمو» که در محل تنگه کنشت کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: فیلم «چشمان بیدار بمو» که هم‌اکنون شاهدد پشت صحنه آن هستید راجع به زندگی سردار شهید جواد زنگنه است که  قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور به عنوان مجری و تهیه کننده طرح و با حمایت‌های قرارگاه نجف اشرف در حال انجام و اجرای آن است.

,

وی افزود: امیدواریم که این حمایت ها ادامه پیدا کند و طبق قولی که سردار ریحانی دادند، این طرح تبدیل به یک سریال ۷ قسمتی می شود و هماهنگی لازم انجام شود از شبکه استانی مرکز کرمانشاه و شبکه های سراسری این فیلم فاخر به صورت یک سریال ۷ قسمتی در هفته دفاع مقدس روی آنتن تلویزیون رود و پخش شود.

,

 

,

 عدم تقبل هزینه ‌تولیدات دفاع مقدسی در تلویزیون خسارت و ضایعه است

,  عدم تقبل هزینه ‌تولیدات دفاع مقدسی در تلویزیون خسارت و ضایعه است,

معصومی کارگردان سریال «چشمان بیداربمو» امرو نیز در این افتتاحیه، در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که می توان در مورد محتوای اینکار - که در خصوص شهید «جواد زنگنه» از نیروهای اطلاعات عملیات سپاه ساخته می‌شود- گفت این است که شهید عزیز ما علاوه بر اینکه جانش را در راه انقلاب، کشور و خدا  فدا کرد، آبرو و حیثیت خودش هم تقدیم کرد که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود که بتوانیم معرفت این شهید را به لطف خدا به تصویر بکشیم و بار محتوایی غنی‌ای به فیلم بدهد.

,

وی افزود: برای تبدیل این فیلم -که در ابتدا قرار بود سینمایی باشد- به سریال باید مقداری تخیل نیز به آن اضافه شود.

,

این کارگردان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که معرفت، ایمان، شخصیت و کارهایی که این شهید بزرگوارانجام داده است را به تصویر بکشیم و نسل جدید در جریان قرار گیرد که یک جوان ۲۰ ساله در آن زمان چه شخصیتی داشته است.

,

معصومی افزود: ما نمی‌خواهیم مستندگونه عمل کرده و عین به عین شخصیت ایشان را تبدیل به فیلم کنیم بلکه آن را با مقداری تخیل همراه خواهیم کرد.

,

کارگردان سریال «چشمان بیدار بمو» اشاره ای نیز به محتوای فیلم داشت و تصریح کرد:  در این فیلم پاسدار با ایمانی داریم که اعتبار بسیار زیادی در محل، خانواده و بین فامیل و آشنا دارد و این پاسدار که  همه او را قبول دارند، مردم می بینند که رفت و تبدیل به ضد انقلاب شد.

,

وی ادامه داد: با توجه به این اتفاق وقتی شهید جواد زنگنه گاه گاهی که به شهر بر می گردد و می خواهد به خانواده اش سر بزند، مورد سوال و تنش قرار می گیرد که چرا به ضد انقلاب پیوسته است؟ و آن اعتبار و آبرو و حیثیت که بین دوست، فامیل و آشنا داشت از بین می رود اما کاملا که این اتفاق افتاد و از بین رفت، در عملیات بعدی خبر می رسد که او شهید شده است و در ضد انقلاب نفوذی بوده است.

,

 

,

افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه

, افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه,

 

,

معصومی گفت: ما می خواهیم این نتیجه را بگیریم که علی رغم اینکه  پیش از این ما شهادت و ارزش های یک رزمنده را در هدیه کردن جانش می دانستیم، در این فیلم می بینیم این شهید علاوه بر جان، آبرو و حیثیت خود و خانواده اش را هم – که هر یک از ما به سختی تقدیم می کند- تقدیم کرده است.

,

وی این فیلم را دارای پیام های خوب و زیادی برای نسل آینده دانست و افزود: من دو سال پیش که اینجا فیلم ساختم یکی از صحنه ها مربوط به شهید حاجی علیانی می شد، که آنموقع ایشان جلوی  دوربین صحبت می کرد و من به سردار ریحانی همان زمان عرض کردم اینها گنجینه های ما هستند که قبل از اینکه سفر کنند و به دیار باقی بروند ما بخشی از این گنجی که در درون اینهاست برای نسل آینده به ارث بیاوریم.

,

کارگردان سریال «چشمان بیدار بمو» افزود: آنزمان سردار ریحانی خیلی تایید و کمک کردند اما تقریبا در طی این دوسال اتفاق خاصی جز این فیلم نیفتاد. من انتظار داشتم از آن زمان تا الان اتفاق خاصی نیفتاده است. آنزمان تلویزیون قبول کرد که ۵۰ درصد نقدینگی کار را به تقبل کنند اما اتفاقی نیفتد و طی این دوسال تنها شهادت حاج علیانی اتفاق افتاد.

,

وی من فکر می کنم امثال حاج علیانی منابع ما هستند و روز به روز ممکن است از دست بروند، لذا درخواست من از مسئولین این است که آستین خود را بالا بزنند.

,

معصومی با بیان اینکه تاکنون چند سریال دفاع مقدسی در غرب کشور ساخته شده است؟ افزود: اینکه هزینه این اتفاق در قبال هزینه هایی که برای اتفاقاتی چون ریاست جمهوری به آن سنگینی در تلویزیون تقبل نمی شود یک تبعیض، ضایعه و خسارت است. من خودم را در این زمینه مسئول می دانم و هر تلاشی از دستم برآید در این زمینه انجام می دهم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه