اخبار داغ

کارگران شرکت متالوژی پودر ایران:

استاندار قزوین پاسخگوی فرزندانمان باشد/ ۵ ماه است حقوق نگرفته‌ایم!

استاندار قزوین پاسخگوی فرزندانمان باشد/ ۵ ماه است حقوق نگرفته‌ایم!
کارگران شرکت متالوژی پودر ایران گفتند: استاندار محترم قزوین چگونه ادعا می‌کند که هیچ اعتراض و مشکل کارگری نداریم در حالی که نزدیک به 5 ماه است که ما حقوق نگرفته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  شاخص، قزوین یکی از استان‌های مهم و قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود که قشر کارگر بیشترین جامعه آماری آن را تشکیل می‌دهد و بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی و صنعتی در این استان مستقر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل  , شاخص،,  قزوین یکی از استان‌های مهم و قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود که قشر کارگر بیشترین جامعه آماری آن را تشکیل می‌دهد و بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی و صنعتی در این استان مستقر هستند.,

متاسفانه در ۴ سال اخیر بیشتر این مراکز صنعتی و تولیدی رو به تعطیلی رفته و یا نیمه فعال شده‌اند که موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای کارکنان آن‌ها از جمله افزایش بیکاری و عدم دریافت حقوق کارگران شده است.

,

قشر کارگر استان قزوین همچنان با مشکلاتی از جمله قراردادهای سفید، تعدیل نیرو در شرکت‌ها و عقب افتادن حقوق و مزایا دست و پنجه نرم می‌کنند و این در حالی است که هنوز نسخه تاثیرگذاری از سوی مسوولان برای آن‌ها پیچیده نشده است.

,

, ,

جمعی از کارگران شرکت متالوژی پودر ایران واقع در شهر صنعتی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، نسبت به وضعیت نامطلوب دریافت حقوق و مزایای خود ابراز نارضایتی کردند.

, شاخص، ,

یکی از این کارگران که ۲۳ سال سابقه کار در این شرکت دارد ابراز کرد: از اسفند ماه سال ۹۵ تاکنون حقوقی برای ما واریز نکردند.

,

وی افزود: عدم پرداخت حقوق‌ها در صورتی است که این شرکت از تولید و فروش بسیار خوبی برخوردار بوده و حتی نیروها هم اضافه کاری دارند.

,

این کارگر عنوان کرد: کلیه کارگران این شرکت از مشکلات مالی رنج می‌کشند و قادر نیستند پاسخگوی مخارج زندگی و خانواده خود باشند.

,

کارگر دیگری نیز در ادامه این گفت‌وگو ابراز کرد: هر بار که به مدیران شرکت مراجعه می‌کنیم علت را نداشتن منابع مالی و درآمد بیان می‌کنند در حالی که این اظهارات با میزان تولید و فروش شرکت تناقض دارد.

,

وی با بیان اینکه حق و حقوق کارگران زیر پا گذاشته می‌شود تصریح کرد: برای حل مشکل خود به استانداری، فرمانداری، اداره کار و تامین اجتماعی مراجعه کردیم اما هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

,

یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه شرکت متالوژی پودر ایران قطعات صنعتی تولید می‌کند توضیح داد: بیشتر کارگران این شرکت به صورت قراردادی هستند و تعداد انگشت شمار از سال‌های گذشته جزء نیروهای استخدامی محسوب می‌شوند.

,

این کارگر اظهار کرد: استاندار محترم قزوین چگونه ادعا می‌کند که هیچ اعتراض و مشکل کارگری نداریم در حالی که نزدیک به ۵ ماه است که ما حقوق نگرفته‌ایم.

,

این کارگران معترض در ادامه ابراز کردند: آیا حتما باید در خیابان سفره خالی پهن کنیم تا مسوولین بفهمند که ما به سختی زندگی خود را اداره می‌کنیم؟ چرا مسوولین مشکلات ما را نمی‌بینند؟ ما جوابی در قبال خواسته‌های فرزندانمان نداریم در حالی که هر روز به سختی کار می‌کنیم اما دست مزدی نداریم!

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه