اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

جانمایی زمین مصلی نامناسب و احداث آن هزینه بر است

جانمایی زمین مصلی نامناسب و احداث آن هزینه بر است
امام جمعه تربت حیدریه از جانمایی نامناسب زمین مصلی در پیشکوه انتقاد کرد و گفت: زمین مصلی نماز جمعه در منطقه پیشکوه بدون رعایت مسائل فنی جانمایی شده و تسطیح و احداث آن متحمل هزینه های زیادی را تحمیل می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی ظهر امروز در آستانه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در نشست خبری با خبرنگاران تربت حیدریه اظهار داشت: علاوه بر عدم رعایت مسائل فنی و مهندسی و جانمایی نامناسب، فاصله دور از مرکز شهر بسیاری از شهروندان را جهت حضور در این مکان با مشکلاتی مواجه کرده است.

, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: مسئولان باید زمینه حضور و مشارکت مردم را در ایام الله ها و مناسبت های مختلف فراهم کنند، زیرا مردم این دیار به لحاظ پایبندی به باورهای دینی و اعتقادی و ارزشهای اسلامی و انقلابی، مردمی ریشه دار هستند.

,

 

,

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی با بیان اینکه قرار بود ساخت مصلی در شش ماه اول پارسال آغاز شود از مسکوت ماندن آن گفت و افزود: سال ۱۳۸۶ برای زمین مصلی در ضلع شرقی منطقه گردشگری پیشکوه قول واگذاری ۱۶ هکتار زمین را به ما داده بودند که در نهایت قرار شد تا پارسال احداث آن در دو هکتار از این اراضی آغاز شود.

,

 

,

وی از حد فاصل روستای حیدرآباد و فرزق و بولوار باهنر به سمت شهرک ولیعصر(عج) در دو کیلومتری بخش مرکزی این شهر بعنوان مکان مناسب برای احداث مصلی یاد کرد و افزود: این منطقه از شهر علاوه بر نزدیکی دارای زمین های مسطح و مناسب است و آینده نگری بهتری نسبت به مکان فعلی دارد.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه در بخشی دیگر از سخنان خود جایگاه نماز جمعه را محل تبیین نظرات و مطالبات رهبری جامعه عنوات کرد و بیان داشت: جایگاه نماز جمعه محلی برای دیدگاههای شخصی ائمه جمعه نیست، کما اینکه به اعتقاد بسیاری از فقها و مجتهدین چنین اظهار نظرها در این جایگاه امامت جمعه را زیر سئوال می برد.

,

 

,

وی گفت: انتقال مشکلات و بیان دغدغه های مردم به مسئولان جامعه نیز از تریبون نماز جمعه در جهت رشد و تعالی نظام انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه