اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

صرفه‌جویی در مصرف آب به فرهنگ عمومی تبدیل شود

صرفه‌جویی در مصرف آب به فرهنگ عمومی تبدیل شود
امام جمعه قزوین با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: با مصرف بی‌رویه مدیون نسل‌های آینده خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار مدیران و کارکنان آب و فاضلاب روستایی استان قزوین با تأکید بر اینکه حقیقتاً آب سرمایه زندگی است، اظهار کرد: قرآن با صدای بلند و رسا گفته است، حیات هر چیزی در عالم به آب بستگی دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی یکی از دلایل خشکسالی و افزایش ریزگردها را استفاده نادرست از منابع آبی دانست و تأکید کرد: واکاوی بروز بحران ریزگردها نشان می‌دهد، یکی از دلایل بروز چنین بحران‌های، استفاده غیر کارشناسانه از منابع آبی است که باعث از میان رفتن پوشش گیاهی و در نتیجه پیدایش ریزگردها می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه صرفه جویی مصرف آب باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: استفاده بی‌رویه از منابع زیرزمینی فرهنگی غلط است و باید با ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، از برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیر زمینی جلوگیری شود. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مسئولان باید با ترویج بیشتر فرهنگ صرفه‌جویی، کمبودهای حوزه آبی را تأمین کنند تا دیگر نیازی به حفر چاه جدید نداشته باشیم. 

وی با بیان اینکه در منابع دینی بر صرفه‌جویی تأکید جدی شده است، گفت: باید آموزه‌های دینی را با زندگی مردم وفق دهیم زیرا با اجرای دقیق دستورات دینی مشکلات جوامع بشری برطرف خواهد شد. 
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

عابدینی در ادامه توجه به نیازهای نسل‌های آینده را ضروری دانست و اضافه کرد: اگر امروز از منابعی که در اختیار داریم بیشتر از نیازمان استفاده کنیم، مدیون نسل آینده خواهیم بود زیرا بخشی از این منابع به نسل آینده تعلق دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: در قرآن آمده، اگر آب‌های زیرزمینی شما عمق بیشتری پیدا کند، چه کسی آب گوارا به شما می‌دهد؛ این آیه شریفه به خوبی نشان می‌دهد کیفیت آب در سطح‌های مختلف متفاوت است و هر چه به لایه‌های پایین‌تر می‌رسیم از کیفیت آب کاسته می‌شود و این مشکلی است که امروز دچار آن هستیم. 

وی بیان کرد: در قرآن آمده اگر مردم اهل ایمان و تقوا باشند ما برکاتمان را از زمین و آسمان بر آن‌ها نازل می‌کنیم. تقوا تسبیح آب کشیدن نیست، بلکه یکی از مصادیق جدی تقوا، رعایت حقوق دیگران است و این مهم در رعایت حقوق دیگران در مصرف آب نیز صدق می‌کند. 

امام جمعه قزوین حل مشکلات جوامع امروز را نیازمند توجه به دستورات دین دانست و عنوان کرد: باید برای حل مشکلات جامعه، سراغ دستورات دینی برویم و اگر تاکنون چنین کاری کرده بودیم امروز با بحران‌هایی نظیر کم آبی مواجه نبودیم.
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه