اخبار داغ

وزیر ورزش و جوانان:

از احیای سازمان ملی جوانان حمایت می کنیم

از احیای سازمان ملی جوانان حمایت می کنیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز مستقل شدن سازمان جوانان در مجلس مطرح و پیگیری می شود و امیدواریم این موضوع به تصویب برسد اما با این موضوع نیاز است تا در مورد حوزه جوانان مطالبی گفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مسعود سلطانی فر در نشست هم اندیشی وزیر ورزش و جوانان با هیئت های ورزشی و سمن های استان که با حضور روسای دو فدراسیون ورزشی، روسا و دبیران هیئت های ورزشی سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان و ورزشکاران استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: رشد اعتبارات هیئت های ورزشی در کشور بین 3 تا 5 برابر خواهد بود که این رقم برای سیستان و بلوچستان 5 برابر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


وی با اشاره به سخنان رئیس هیئت کوهنوردی استان که در 14 سالی که در مستند این هیئت حضور دارد حتی یک ریال اعتبار از فدراسیون کوهنوردی برای هیئت سیستان و بلوچستان دریافت نکرده است، اظهار کرد: این یک اشکال است، وقتی فدراسیون ها اعتبار از وزارت ورزش و جوانان دریافت می کنند، باید براساس قانون بخشی از اعتبارات را به استانها بدهند و اینکه تاکنون اعتباری به استان داده نشده یک اشکال است.

,
,


وی بیان کرد: توجه به مناطق محروم از سیاست‌هاى راهبردى دولت و وزارت ورزش و جوانان بوده و در این راستا سیستان و بلوچستان از اولویت برخوردار است.

,
,


سلطانی فر تصریح کرد: هدف از سفر به سیستان و بلوچستان کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی این استان، حمایت از هیئت‌های ورزشی و تبادل نظر برای برگزاری و میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی در این خطه از کشور است.

,
,


وی در ادامه گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، بخشی از هزینه برگزاری مسابقات ملی در استان سیستان و بلوچستان را متقبل خواهیم شد، این اقدام ضمن فراهم‌سازی شادی و نشاط مردم، پیروزی تیم‌های استان را نیز به دنبال دارد که باعث غرور ملی خواهد شد.

,
,


وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: 50 درصد منابع و امکانات ورزشی مثل سالن‌ها به بخش ورزش بانوان اختصاص خواهد یافت و این یکی از شاخص‌های کاری مدیران استان و فدراسیون‌های ورزشی است.

,
,


وی با اشاره به حوزه فعالیت های جوانان گفت: امروز مستقل شدن سازمان جوانان در مجلس مطرح و پیگیری می شود و امیدواریم این موضوع به تصویب برسد اما با این موضوع نیاز است تا در مورد حوزه جوانان مطالبی گفته شود.

,
,


وی با اشاره به اینکه وام ازدواج در دولت یازدهم 3.5 برابر افزایش داشته، گفت: تا سال 92 جمعاً 2 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات 3 میلیون تومانی(جمعاً 6 میلیون تومان به هر زوج) به زوج‌های جوان پرداخت شده که با افزایش سقف وام به 10 میلیون تومان به ازای هر زوج جمعاً در سال 95 مبلغ 9 هزار و 800 میلیارد تومان پرداخت شده است.

,
,


وی با تاکید بر اینکه اشتغال و ازدواج از مهمترین مطالبات جوانان کشور  است، بیان کرد: تعداد سمن‌های مرتبط با ورزش و جوانان از حدود 100 مورد در سال 92، به مرز 2 هزار سازمان مردم نهاد افزایش یافته که این رقم در استان سیستان و بلوچستان 64سمن می باشد که امیدوارم تا پایان امسال به 100سمن افزایش یابد.

,
,


رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه ورزش از سلامت جدا نیست گفت: هرچقدر در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم آسیب جسمی و روحی کمتری در آینده خواهیم داشت.

,
,


دکتر محمد نعیم امینی فرد با اشاره به پتانسیل ورزشی این استان افزود: استان سیستان و بلوچستان در بعضی رشته های ورزشی قابلیت های خاص دارد که باید استفاده بهینه از آن شود.

,
,


وی در ادامه با تاکید بر اینکه نیاز است طرح های نیمه تمام ورزشی این استان با نگاه ویژه دولت به اتمام برسد، تاکید کرد: با استفاده از دیپلماسی ورزشی و گسیل هیئت های ورزشی به کشورهای مجاور این استان می توانیم باعث اتحاد بیشتر و توسعه ورزش استانی و ملی شویم.

,
,


شایان ذکر است ارائه گزارش و درخواست های هیئت های ورزشی از دیگر برنامه های این نشست بود.
 
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه