اخبار داغ

رییس سازمان اوقاف خواستار شد:

معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه به مردم/ معرفی قرآن با زبان هنر

معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه به مردم/ معرفی قرآن با زبان هنر
رییس سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ما شناساندن امامزادگان به مردم است اظهار داشت: این بقاع متبرکه در تمام کشور وجود دارند و از تولیت آستان حضرت معصومه(س) که شروع کننده این کار بودند، تشکر می‌کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌نقل از تهران نیوز، حجت‌‌الاسلام محمدی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کمپین “در شادی اهل بیت شاد باشیم” با بیان اینکه به ما سفارش شده که نعمت‌های خداوند را به یکدیگر یادآوری کنیم اظهار داشت: در بین نعمت‌ها، دو نعمت قرآن و اهل بیت سرآمد هستند، قرآن، کتاب سعادت، خوشبختی و زندگی است. خداوند و پیامبر این دو را همیشه کنار یکدیگر بیان کرده‌اند. تمسک به قرآن منهای اهل بیت صحیح نیست و بالعکس.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه‌ای که قبور مطهر امامزادگان در آن قرار گرفته‌اند، مکان‌های مقدسی هستند که از رافت مقامی و معنوی بالایی برخوردارند گفت: این بقاع به لحاظ زمان، مکان، مراجعه و ارتباط مردم دارای جایگاه والایی هستند و این به اذن خداوند است. شما می‌بینید که پس از هزاران سال هنوز این بقاع مورد استقبال مردم هستند، یک امر طبیعی نیست و به اذن خداوند متعال است. خداوند قلب‌های مومنان را به این اماکن هدایت می‌کند.

,

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این اماکن نیز در راستا و در طول حرم الهی است. خداوند متعال، قلوب بندگان را حرم خودش قرار داده است و امام صادق(ع) نیز این سخن را فرموده‌اند.

,

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: اماکن متبرکه نیز شعبه‌های حرم‌ خداوند هستند. به همین جهت، ارتباط خاصی بین قلب‌های مردم و این اماکن مقدسه برقرار است. ما هم‌چنین نباید جز ذکر مقدس خداوند را بر لب‌هایمان جاری کنیم.

,

وی با طرح این سوال که وظیفه ما در برابر این اماکن که از چنین جایگاهی برخوردار هستند چیست؟ گفت: خدا در قرآن، پاداش پیامبر خود را مودت و محبت به خانواده‌ و نزدیکانش عنوان کرده است. این مودت در صورتی محقق می‌شود که در زندگی ما تجلی پیدا کند و ما آن را نشان بدهیم.

,

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه ما باید در این اماکن حضور پیدا کرده و آن‌ها را زیارت کنیم خاطرنشان کرد: ما باید این اماکن را به صورت ظاهری و باطنی برای زیارت و عبادت مردم آماده کنیم، خداوند به حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل نیز دستور داد که کعبه را بسازد تا به مکانی برای عبادت مردم تبدیل شود. خداوند این نعمت را در سراسر ایران اسلامی برای ما فراهم کرده است.

,

حجت الاسلام محمدی افزود: خداوند را شاکریم که امام رضا(ع) در کشور ما قرار دارد. اگر هم ما از امام رضا(ع) دور هستیم و نمی‌توانیم به زیارت ایشان برویم، می‌توانیم به بقاع نوادگان ایشان مراجعه کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ما شناساندن امامزادگان به مردم است اظهار داشت: این بقاع متبرکه در تمام کشور وجود دارند و از تولیت آستان حضرت معصومه(س) که شروع کننده این کار بودند، تشکر می‌کنم.

,

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: بسیاری از مردم ما نسبت به بقاع متبرکه آشنایی ندارند و این بزرگان را نمی‌شناسند. رسانه ملی نقش مهمی در شناساندن امامزادگان به مردم دارند.

,

حجت الاسلام محمدی در ارتباط با شعار کمپین مبنی بر شاد باشیم تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند که ما شادی نداریم که این طرز تفکر اشتباه است. ما هم تاکنون نتوانسته‌ایم الگوی مناسبی را برای شادی اسلامی نشان بدهیم‌.

,

وی با اشاره به اینکه کسانی که با قرآن و اهل بیت(ع) زندگی می‌کنند، شاد هستند اظهار داشت: از تمام هنرمندانی که سیره و فرمایشات اهل بیت(س) را ترسیم کرده‌اند نیز تشکر می‌کنم و امیدوارم که استمرار داشته باشد و هم‌چنین گسترش پیدا کند.

,

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه ما باید قرآن را با زبان هنر معرفی کنیم گفت: زندگی ما باید زندگی قرآنی باشد یعنی در هنگام شادی، شاد و در هنگام مصیبت اهل بیت(ع)، غمگین باشیم. امیدوارم که بتوانیم زندگی خود را براساس رهنمودهای قرآن و اهل بیت(ع) پیش ببریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه