اخبار داغ

مدیر بهره برداری تأسیسات آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

حل مشکل فاضلاب شهرضا تا ۲ ماه آینده/ خرید ۲۵ دستگاه هوازی برای نصب در تصفیه خانه فاضلاب شهرضا

حل مشکل فاضلاب شهرضا تا ۲ ماه آینده/ خرید ۲۵ دستگاه هوازی برای نصب در تصفیه خانه فاضلاب شهرضا
مدیر بهره برداری تاسیسات آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با اتمام عملیات اجرایی پروژه نصب ۲۵ دستگاه هوازی در تصفیه خانه شهرضا، مشکلات این محل از جمله انتشار بوی تعفن در هوای منطقه نیز برطرف خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ سعید شمسایی در جلسه بررسی معضلات تصفیه خانه شهرضا که شامگاه دیشب در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات اولیه ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهرضا از سال 89 آغاز و در سالهای 90 و 91 مجوزهای لازم برای آن از شرکت آبفای کشور اخذ و بعد از آن به دلایلی ادامه آن رها شد تا اینکه از بهمن ماه سال گذشته دوباره از سر گرفته شد.
مدیر بهره برداری تاسیسات آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر به عنوان راهکار کوتاه مدت نصب دستگاه های هوازی در تصفیه خانه شهرضا پیش بینی شده است و با توجه به تجارب ناشی از اجرای این طرح از جمله در شهرستان نجف آباد، اطمینان وجود دارد که این مشکل حل خواهد شد.
وی گفت: تاکنون 1.5 میلیارد برای خرید انشعاب برق، 25 دستگاه هوازی و ساخت اتاقک در محل تصفیه خانه فاضلاب شهرضا اختصاص داده شده اما تکمیل این پروژه نیازمند اعتباری در همین اندازه است.
شمسایی تصریح کرد: دستگاه های هوازی خریداری شده برای تصفیه خانه شهرضا احتمالاً تا 2 الی 3 ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد و با این اقدام بوی تعفن موجود در هوای منطقه نیز این بین خواهد رفت.
مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: ممکن است مسئولانی در قبال مشکلاتی نظیر آنچه برای تصفیه خانه شهرضا ایجاد شده اینگونه استدلال کنند که پروژه قبل از زمان مدیریت ما احداث شده و به این وسیله از حل معضلات آن خودداری کنند اما ما حل این معضل را رسالت خود می دانیم.
مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: به موجب قانونی که در زمان احداث تصفیه خانه شهرضا وجود داشته، شرکت های آبفا تحت نظر شهرداری ها اداره می شده و به همین دلیل استعلام های اولیه آن نیز توسط این نهاد اخذ شده است.
هاشم‌ امینی گفت: بعد از آنکه قوانین مربوط به مسائل زیست محیطی در همه ادارات اصلاح شد مسئولان ملزم به توجه بیشتر به اینگونه مسائل شدند پس نباید گمان کنیم که مسئولان قبلی نیز تعمدی در ایجاد مشکل داشته اند.
وی گفت: تاکنون 900 میلیون تومان برای خرید 25 دستگاه هوازی برای نصب در تصفیه خانه فاضلاب شهرضا اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,
,
,
,
,
,
,
,

امینی تصریح کرد: در حال حاضر انشعاب 13 هزار نفر از مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهرضا به تصفیه خانه این شهرستان متصل است بنابراین جابجایی آن در شرایط فعلی ممکن نیست هرچند به عنوان یک راهکار بلند مدت در نظر است.
مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در سفر اخیر هیئت آلمانی به اصفهان مقرر شد تا از متخصصان این هیئت برای حل مشکل تصفیه خانه شهرضا و انجام مطالعات اولیه درخصوص آن استفاده شود.
امینی تأکید کرد: عقیده داریم پساب تصفیه شده فاضلاب شهرضا باید در همین شهرستان مورد استفاده قرار گیرد چون این شهرستان با مشکل کاهش شدید منابع آب مواجه است.
اجازه نمی دهم حق مردم منطقه جرم افشار ضایع شود
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده مردم تا احقاق نهایی حقوق آنها از پیگیری دست بر نخواهم داشت و مسئولان استانی نیز باید زمان دقیق حل این معضل را اعلام کنند.
سمیه محمودی گفت: بنده بارها با مسئولان استانی و کشوری شرکت آب و فاضلاب دیدارهایی در این خصوص انجام دادم که منجر به صدور دستور نهایی برای نصب دستگاه‌های هوازی در تصفیه خانه فاضلاب شهرضا شد، حال مسئولان استانی باید درباره مراحل اجرایی این طرح پاسخ دهند.
وی اظهار کرد: قرار شد با استفاده از کارشناسان خارجی و داخلی مطالعات لازم درباره این تصفیه خانه انجام شود که قبل از انجام هرکاری در این زمینه باید به مسئولان گوشزد کنیم که مردم این مناطق از انتشار بوی تعفن رنج می کشند، پس باید این معضل هرچه زودتر برطرف شود.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهرضا در حدود 30 سال قبل ایجاد شده اما در این مدت انتشاری بود تعفن در هوای منطقه مردم مناطق اطراف آن را عاصی کرده است.
محمودی ادامه داد: مردم مناطق جرم افشار، منوچهرآباد و نسیم آباد چه گناهی دارند که باید تاوان اشتباهی که در 30 سال قبل انجام شده است را پس بدهند.
مشکل مردم منطقه جرم افشار هرچه زودتر برطرف شود
فرماندار شهرضا اظهار کرد: همه مسئولان شهرستان به وجود مشکلات تصفیه خانه شهرضا اعتراف و بر ضرورت حل سریع آن تأکید دارند.
محسن گلابی اظهار کرد: در حال حاضر جاده لاگونی شهرضا آسفالت شده است تا از پراکنده ریزی فاضلاب توسط تانکرهای حل این مواد در حاشیه این مسیر جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: 40 لیتر از پساب تصفیه شده فاضلاب شهرضا به موجب تفاهمنامه ای به شرکت شهرکهای استان اختصاص داده شده و در آینده نزدیک و پس از برگزاری کمیسیون حفاری، زمینه انتقال مقداری از پساب تصفیه شده به شرکت صنعتی شهرستان فراهم خواهد شد.
گلابی تاکنون تنها 30 درصد از فاضلاب شهرضا ساخته شده و تکمیل آن نیازمند اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: بنده در ماه های اخیر 2 شب در محله جرم افشار حاضر شدم و از نزدیک شاهد انتشار بوی تعفن در هوای این منطقه بودم به همین دلیل تأکید دارم که باید این مشکل زودتر برطرف شود.
فرماندار شهرضا گفت: کسی منکر خدمات مسئولانی قبلی نیست اما اگر در طول 8 سال دولت قبل که میزان اعتبارات در بخشهای مختلف بسیار زیاد بود مقداری هم برای حل معضل تصوفیه خانه شهرضا اختصاص داده شده بود اکنون شاهد اعتراض مردم این منطقه نبودیم.
گلابی اذعان کرد: متأسفانه در حالی ما با معضل تصفیه خانه مواجه هستیم که به دلیل کاهش شدید منابع آبی شهرستان شدیداً به پساب تصفیه شده فاضلاب نیاز داریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه