اخبار داغ

نماینده شورای جهانی صنایع دستی:

زنان نقش اصلی را در تولید سفال کلپورگان دارد/ کلپورگان به عنوان اولین روستای صنایع دستی ثبت جهانی می شود!

زنان نقش اصلی را در تولید سفال کلپورگان دارد/ کلپورگان به عنوان اولین روستای صنایع دستی ثبت جهانی می شود!
نماینده شورای جهانی صنایع دستی اظهار داشت: گزارشات به قاره های مختلف ارجاع داده می شود که امیدوارم به عنوان اولین روستای جهانی صنایع دستی ثبت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون غادا هیجاوی ارزیاب و نماینده شورای جهانی صنایع دستی در حاشیه بازدید از روستای کلپورگان اظهار داشت: با حمایت هایی که مردها انجام می دهند، زنان نقش مهمی را در تولید سفال ایفا می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

وی ادامه داد: با توجه به مهمان نوازی های مردم سراوان بسیار خرسند هستم که در روستای کلپورگان حضور دارم و از پذیرایی گرم آنها تشکر می کنم.

,

نماینده شورای جهانی صنایع دستی جهان تصریح کرد: به صنایع دستی بسیار علاقه دارم و برای من خوشایند است که در بین مردم روستای کلپورگان هستم.

,

وی اذعان داشت: با ارزیابی های انجام شده گزارشی به قاره های مختلف ارجاع داده می شود و امیدواریم که کلپورگان به عنوان اولین روستای صنایع دستی جهان معرفی شود.

,

غادا هیجاوی خاطر نشان کرد: سفال کلپورگان نمادی از تاریخ، قدمت و هویت فرهنگی این منطقه است و از همه مسئولین تشکر می کنم.

,

وی ادامه داد: پرونده ای که به شورای جهانی صنایع دستی گزارش خواهد شد براساس تعداد کارگاه، درآمد، اقتصاد خانواده، مراکز آموزشی و نفوذ این سفال در شهر های دیگر خواهد بود.

,

نماینده شورای جهانی صنایع دستی با بیان اینکه گزارش به قاره های آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، اقیانوسیه و آفریقا ارسال می شود، اذعان داشت: این بازدید برای سومین بار است که در منطقه صورت می گیرد و برای اولین بار یک روستا به عنوان کاندیدای صنایع دستی انتخاب شده است.

,

وی در پایان گفت: من ارزش زیادی برای معیشت مردم روستای کلپورگان قائل هستم و می خواهم ببینم مسئولین بعد از اینکه این روستا ثبت جهانی شد برای رشد و توسعه آن چه کارهایی انجام خواهند داد.

,

 

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه