اخبار داغ

استاد حوزه علمیه اصفهان:

صدقه دادن یکی از راهکارهای پرورش روح کریمانه است

صدقه دادن یکی از راهکارهای پرورش روح کریمانه است
استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: یکی از راه های پرورش روح کریمانه در خود صدقه دادن است، با نیت کردن برای این امر و اجرای مداوم آن در زندگی روزمره می توانیم قدمی هرچند کوچک در راه نزدیکی به صفت کرامت خداوند و اهل بیت برداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث ؛ حجت الاسلام رحمت الله قربانی به مناسبت دهه کرامت و ولادت کریمه  اهل بیت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: صفت کرامت از ویژگی های برجسته و بارز ائمه اطهار و معصومین بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث ,

استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: روح کریمانه و خباثت دو جبهه در مقابل هم و در تضاد با یکدیگرهر کدام انسان را به به یک سمت و سو سوق می دهند.

,

وی ادامه داد: در این میان هر شخص می بایست با خیره شدن به هدف متعالی که همان پرورش روح کریمانه است و ادغام آن با زندگی روزمره و آشنایی با این صفت از طریق کتاب های گوناگون، قرآن، آشنایی با زندگی ائمه و الگو قرار دادن آنان، جهاد با نفس و اجرای آن به طور متوالی گامی مهم در این میان بردارد.

,

استاد حوزه با اشاره به مثالی، روح کریمانه را اینگونه بیان کرد: اگر شخصی به نیت صدقه مبلغ پانصد تومان در نظر داشت و هنگام ادای آن دید که دویست تومان دیگر هم دارد، اگر علاوه بر پانصد تومان، دویست تومان دیگر هم صدقه داد، این شخص روح کریمانه دارد.

,

وی در ادامه با اشاره به سخن حضرت علی(ع) گفت: لذت کریمان، در طعام دادن و لذت لئیمان در طعام خوردن است که در این میان می توان صفت کرامت به انسان های کریم و صفت خباثت را به انسان های لئیم نسبت داد .

,

حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام دو اصل مبدعه و مبقیه را از ابتدا در دین اسلام بنا نهادند، اصل مبدعه به معنای ایجاد و پایه گذاری در دین و اصل مبقیه که به معنای ادامه دهنده بوده و مربوط به ائمه اطهار و بعد از پیامبر و ادامه راه ایشان در دین است.

,

وی عنوان کرد: یکی از راه های پرورش روح کریمانه در خود صدقه دادن است، با نیت کردن برای این امر و اجرای مداوم آن در زندگی روزمره می توانیم قدمی هرچند کوچک در راه نزدیکی به صفت کرامت برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه