اخبار داغ

از ۱۳ لغایت ۱۷ شهریور :

یازدهمین " جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام " درگلستان برگزار می‌شود

یازدهمین " جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام " درگلستان برگزار می‌شود
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت : یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 13 لغایت 17 شهریور ماه سال جاری در محل نمایشگاههای بین المللی گرگان برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در ادامه به برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام اشاره کرد و افزود: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 13 لغایت 17 شهریور ماه سال جاری  در محل نمایشگاههای بین المللی گرگان برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ,

وی  در خصوص شکل گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.

,

کریمی به استقال خوب سال گذشته اشاره کرد و افزود: درصدد این هستیم که این جشنواره متفاوت‎تر از سال گذشته برگزار شود و هر شب جشنواره اقوام از طریق شبکه تلویزیونی شما و شبکه‎های استانی به آنتن می‌رود.

,

به گفته وی ، رایزن های اقتصادی40 کشور هدف گردشگری از آسیای میانه ،خلیج فارس و کشورهای اروپایی در یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام برای اولین بار حضور خواهند داشت .

,

وی در ادامه به معضل ترافیک در مسیر جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین مسئله ایی که هر ساله جشنواره اقوام را رنج داده و موضوع بسیار مهمی است معضل ترافیک است که امسال با توجه به برگزاری یادواره 4 هزار شهید اتفاقات خوبی در حوزه نمایشگاهی افتاد که امیدواریم امسال وضعیت بهتری در فضای نمایشگاه داشته باشیم .

,

ابراهیم کریمی همچنین در خصوص موضوعات مالی برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گفت: درسالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری گردیده و با توجه به این مهم در این دوره تلاش می شود از ظرفیت های سایر دستگاههای اجرایی اعم از وسایل نقلیه، مهمانسراها، سوئیت ها و ... استفاده شود تا بتوانیم با مدیریت صحیح تا حدالامکان هزینها را کاهش دهیم.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت:  فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزش های ملی دارد و با برپایی اینگونه جشنواره ها می توان فرهنگ، پیشینه و آداب و رسوم غنی اقوام و ملت ها را به نمایش گذاشت.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: هنوز محوریت جشنواره اقوام مشخص نیست و در طی هفته‎های آینده مشخص می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه