اخبار داغ

پرواز قیمت مرغ و بی تفاوتی دولت به معیشت مردم

پرواز قیمت مرغ و بی تفاوتی دولت به معیشت مردم
قیمت مرغ در مراکز عرضه مرغ کشتار روز به طور متغییر از ۸۴۰۰ تا ۸۷۰۰ می باشد.تولید کنندگان استان خوزستان علت قیمت بالای مرغ را افزایش قیمت جوجه و گرما و رطوبت بالای هوا میدانند می دانند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین،قیمت مرغ بیش از چهار ماه است رنگ و روی ثبات قیمت به خود ندیده تا انجا که مردم مصرف مرغ خانوارشان را تا حد امکان محدود تر کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین,

صبح امروز رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشته و به رقم ۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

,

قیمت مرغ در مراکز عرضه مرغ کشتار روز به طور متغییر از ۸۴۰۰ تا ۸۷۰۰ می باشد.تولید کنندگان استان خوزستان علت قیمت بالای مرغ را افزایش قیمت جوجه و گرما و رطوبت بالای هوا میدانند می دانند

,

علی بدوی بازرس امور تعاونی مرغداران اهواز در گفتگو با اهوازنوین درخصوص افزایس قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ پیش از این بسیار کمتر از قیمت تمام شده بود و مرغداران همواره متضرر می شدند.

,

وی با اشاره به اینکه از بین رفتن مرغ ها به علت گرمای طاقت فرسای هوا و گرانی جوجه از دیگر دلایل افزایش قیمت مرغ هستند، ادامه داد: درحال حاضر قیمت جوجه بالغ بر دوهزار و ۶۰۰ تومان است.

,

بدوی با بیان اینکه قیمت خرید مرغ از مرغداران ۵هزار و ۷۰۰ تومان است، تصریح کرد: ۳۰درصد افت قیمت، هزینه کشتار، سود واسطه ها و مغازه داران همگی سبب می شود تا مرغ با کیلویی ۸هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

,

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ گونه حمایتی از تولیدکننده ها نمی کند، یادآور شد: درحال حاضر شرایط به اندازه ای برای تولیدکننده ها سخت شده که همه به سود ناچیز راضی شده اند.

,

بازرس امور تعاونی مرغداران اهواز خاطر نشان کرد: طبق مصوبه دولت جوجه کش باید هر جوجه را هزار و ۷۰۰ تومان به مرغداران بفروشد اما دلالان به علت عدم وجود نظارت هر جوجه را دوهزار ۶۰۰ تومان می فروشند.

,

وی در پاسخ به این پرسش که جهادکشاورزی استان چه اقدامی در جهت حمایت از تولیدکننده های فرآورده دامی انجام داده است، تأکید کرد: نه تنها هیچ گونه خدمات و یا بسته های حمایتی بدین منظور در نظر نگرفته بلکه بر نحوه فعالیت جوجه کش ها نیز نظارت نمی کند.

,

بدوی با انتقاد از نحوه راه اندازی بورس فروش جوجه تصریح کرد: درحال حاضر تعداد محدودی تولیدکننده وابسته به دولت امکان خرید جوجه بورسی به مبلغ هزار و ۷۰۰ تومان را دارند و این بستر برای همه تولیدکننده ها فراهم نیست ضمن آنکه کیفیت جوجه های عرضه شده در بورس بسیار پایین است.

,

بی ثباتی در بازار تنها به گوشت مرغ محدود نمی شود بلکه گرانی بیش از اندازه کالاهای پر مصرفی همچون گوشت قرمز، فرآورده های لبنی و پیاز اشک مصرف کنندگان را درآورده است.

,

به گزارش اهوازنوین: انتظار میرفت دولت یازدهم با انهمه وعده و وعید در ایام انتخابات به گرانی کالاهای اساسی و واردات آنها پایان دهد و یا دست کم برنامه ریزی مناسبی برای این بخش داشته باشد،زیرا در چهارسال اخیر مقوله تنظیم بازار در دوران دولت یازدهم، مجموعه‌ای از بی نظمی‌ها و ناهماهنگی‌ها بود.

,

امیدواریم بی تدبیری ها و عدم ثبات بازار کالاهای اساسی در دولت یازدهم در دولت دوازدهم تداوم نداشته باشد،حال باید دید حسن روحانی و یارانش چه تمهیدی برای ایجاد آرامش در بازار کالاهای اساسی خواهند اندیشید؟ آیا قیمت مرغ و کالاهای اساسی زندگی مردم همچنان رها باقی خواهد ماند؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه