اخبار داغ

۹برند پوشاک غیرمجاز پلمب شد

۹برند پوشاک غیرمجاز پلمب شد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از پلمب ۹ واحد عرضه کننده برند پوشاک غیرمجاز در ۸ پاساژ شهرستان شمیرانات خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم،علی اکبر پوراحمد نژاد با اشاره به جولان برندهای پر آوازه اروپایی غیرمجاز در برخی نقاط شمالی تهران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال قبل روند ثبت اقدام قانونی برای عرضه این برند‌ها را اعلام کرد و اوایل امسال اخطارهای لازم به واحدهای عرضه کننده برندهای غیرمجاز داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

  وی افزود: بازرسان کمیسیون مبارزه با قاچاق استان تهران و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان هفته گذشته با مراجعه به این واحد‌ها تذکرات لازم را دادند.

,

پوراحمد نژاد با اشاره به شکایات متعدد مردم در این حوزه گفت: از آنجا که برخی واحد‌ها به این تذکرات توجهی نکردند امروز با همکاری پلیس امنیت روند اعمال قانون و پلمپ 9 واحد در 8 پاساژ انجام شد.

,

وی گفت: هفته گذشته 152 واحد عرضه کننده این برند‌ها اخطار گرفته بودند و رصد روزانه این واحد‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

,

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه برای واحدهایی که تغییر رویه دهند و مصادیق تخلف را جمع آوری کنند، احترام قائلیم، افزود:، اما اگر واحدی باشد که همچنان اصرار بر تخلف داشته باشد برخورد قانونی خواهیم کرد.

,

وی افزود: غالب اجناسی که این برند‌ها مدعی آن هستند وجاهت قانونی ندارد و عملا تقلبی هستند و فقط بابت این برند‌ها مبالغ کلان از مردم دریافت می‌شود.

,

پوراحمد نژاد گفت: تا زمانی که این مسیر قانونی صحیح نشود بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت.

,

بازرسی اماکن عرضه کلان کالایی در دستورکار بازرسان مبارزه با قاچاق استان تهران

,

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: بررسی واحد به واحد اماکن عرضه کلان کالایی در دستور کار قرار دارد.

,

علی اکبر پوراحمدنژاد  افزود: هفته گذشته محوریت بازرسی‌ها، بررسی اماکن و واحدهایی بود که البسه و کالاهای ورزشی کلان را در تهران در معرض فروش قرار داده بودند.

,

وی گفت: در این بررسی‌ها 612 واحد صنفی مورد بازرسی و رصد قرار گرفت و از 218 واحد که روند تجاری آن‌ها به سمت عرضه کالاهای قانونی بود، تقدیر شد.

,

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: در این بازرسی‌ها که با همکاری اتحادیه‌ها و اصناف مرتبط انجام می‌شود همچنین به 185 واحد اخطار به خاطر اصلاح ساختار داده شد که امیدواریم هرچه سریعتر روند عرضه کالای خود را قانونی کنند.

,

پوراحمدنژاد افزود: در کنار مبارزه با باندهای قاچاق سازمان یافته، بررسی، رصد و نظارت بر واحدهای عرضه کننده کالاهای کلان بعنوان یکی از ماموریت‌های اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در سال 96 تعریف شده است و اجرایی می‌شود.

,

بازارهای شمال پایتخت، جولانگاه برندهای تقلبی

,

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران درباره برندهای تقلبی گفت: عموما اماکن درجه بالای اقتصادی کشور از برندهای تقلبی استفاده می‌کنند که نمونه آن را می‌توان در بازارهای شمال پایتخت دید.

,

علی اکبر پوراحمدنژاد درباره علت وجود برندهای تقلبی با وجود برخوردهای قانونی که صورت می‌گیرد، تصریح کرد: عده‌ای وجود دارند که نمی‌خواهند این وضع اصلاح شود. مصوبات وزارت صنعت در خصوص ساماندهی برند‌ها خارج از حوزه قاچاق است، اما ستاد مبارزه با قاچاق وارد این موضوع شده است.

,

وی درباره محل‌های رخ دادن این تخلف گفت: عموما اماکن درجه بالای اقتصادی کشور از برندهای تقلبی استفاده می‌کنند و این تخلفات سوء استفاده از اعتماد عمومی شهروندان است.

,

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران تصریح داشت: ارائه برند تقلبی یک نوع کلاهبرداری است و در گام دوم می‌توان عنوان مستتر قاچاق را در آن یافت. این موضوع در دستور کار کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق استان‌ها به ویژه پایتخت اجرایی ابلاغ شده است که همزمان با همکاری مسئولین در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی این موضوع انجام می‌شود.

,

وی در خصوص روند مبارزه با برندهای تقلبی گفت: در 43 پاساژی که در شمال تهران داشتیم بررسی‌های میدانی صورت گرفت که متاسفانه شاهد بودیم بخش عمده‌ای از این برند‌ها هیچ انتسابی به صاحب برند که یک کشور اروپایی است، ندارد. بر اساس قانون، هر برند خارجی که می‌خواهد در یک سرزمین دیگر فعالیت کند باید رسمیت آن مبنی بر منتسب بودن به اصل برند یا شرکت در توافقات بازرگانی کشور پذیرنده ثبت شود در حالی که در هیچ کدام از این برند‌ها چنین موضوعی دیده نشد.

,

پوراحمدنژاد به اخطارهایی که سال گذشته به برندهای تقلبی داده شده اشاره کرد و بیان داشت: از مجموع اخطار‌ها تن‌ها هفت شرکت مشتمل بر 23 برند مراجعاتی در جهت ثبت برند خودشان با رعایت ضوابط قانونی کرده اند و بقیه برند‌ها که قریب به 150 عنوان می‌شوند، اقدامی در این خصوص نکرده اند و عملا هیچ انتسابی به برند خارجی ندارند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه