اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود:

برگه زردآلو قطب صنایع تبدیلی شاهرود انتخاب شد/اعطای ۱۶ فقره وام به واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی

برگه زردآلو قطب صنایع تبدیلی شاهرود انتخاب شد/اعطای ۱۶ فقره وام به واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی
مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود گفت: برگه زردآلو و محصولاتی که امکان فرآوری و پودر کردن داشته باشند به عنوان قطب صنایع تبدیلی شهرستان شاهرود انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین ابوذری مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود در گفتگو با نسل شاهوار با اشاره به موضوع قطب اقتصادی و صنایع تبدیلی هر شهرستان گفت: پس از برگزاری جلسات مختلف برگه زردآلو به عنوان قطب شهرستان شاهرود انتخاب و در کنار آن محصولاتی هم که امکان فراوری، خشک کردن و پودر کردن داشته باشد به عنوان قطب در کنار برگه زردآلو داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار , .,

وی با اشاره به برگزاری جلسات و انعقاد تفاهم نامه که به امضای فرماندار و سایر نهادهای مرتبط مانند جهاد کشاورزی رسیده است اظهار کرد: در اولین قدم واحدهای فعال در عرصه فراوری زردآلو شناسایی شد که چند کارگاه در مغان، سعدآباد، بسطام و شهرک صنعتی شاهرود شناسایی شد و پس از آن با تعدادی از باغداران بزرگ که باغ هایی به مساحت ۱۰تا ۱۵هکتار داشتند جلسات توجیهی برگزار شد.

, .,

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود با اشاره به مشکلات پیش روی این کار افزود: یکی از مشکلات پیش رو عدم صدور مجوزها به دلیل نداشتن استاندارهای لازم بهداشتی جهت محصولات فراوری شده این کارگاه ها به دلیل تهیه شدن به روش سنتی بود.

, .,

ابوذری بیان کرد: بعد از پیگیری های انجام شده نتیجه بر آن شد که با تشکیل یک شرکت پشتیبان کارگاه های کوچک که به صورت سنتی کار می کنند آموزش های لازم را در این خصوص ببینند و محصولات فراوری شده با برند شرکت پشتیبان به بازار عرضه شود.

, .,

وی با بیان اینکه در شرکت سبزکوشان و تعاونی توسعه و عمران برای پشتیبانی از این کارگاه ها انتخاب شد اذعان کرد: طرح های این دو شرکت برای بررسی به تهران ارسال شده و طرح هر شرکت که مورد پذیرش قرار بگیرد به عنوان شرکت پشتیبان انتخاب خواهد شد.

, .,

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود با اشاره به اعطای وام به برخی از این کارگاه ها در سال گذشته گفت: یک فقره وام ۳۰میلیون تومانی و ۱۵مورد وام ۴میلیون تومانی با همکاری پارک علم و فناوری برای خرید دستگاه های میوه خشک کنی برای کارگاه ها و واحدهای تولیدی که به روش سنتی کار می کنند پرداخت شد که محصولات آنها با همکاری شرکت دانش بنیان دام البرز در حال فروش است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه