اخبار داغ

موز 3 هزار تومان، پیاز 4 هزار در هر کیلو!

قیمت پیاز اشک همه را درآورد/ بعد از کشاورزان نوبت به مردم رسید

قیمت پیاز اشک همه را درآورد/ بعد از کشاورزان نوبت به مردم رسید
هم اکنون پیاز با قیمت ۴ هزارتومان به طور خرده فروشی در بازار کهنوج عرضه می‌شود و موج افزایش قیمت‌ها همچنان بر دوش مردم کوچه و بازار سنگینی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شوباد ، با گذشت ۲ماه از دپو پیاز در جنوب کرمان این روزها شاهد قیمت نجومی آن در میدانهای تره بار این منطقه هستیم و این مسئله به صورت سونامی در کل کشور ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شوباد ,

در شرایطی که این روزها قیمت هر کیلو پیاز به مرز ۴ هزار تومان رسید و گوی سبقت را از موز اعیانی ربوده است مسئولان وزارتخانه‌‌های جهاد کشاورزی و صنعت و تجارت پاسخگو نیستند و مسئولیت تنظیم بازار را بر دوش دیگری می‌اندازند.

, در شرایطی که این روزها قیمت هر کیلو پیاز به مرز ۴ هزار تومان رسید و گوی سبقت را از موز اعیانی ربوده است مسئولان وزارتخانه‌‌های جهاد کشاورزی و صنعت و تجارت پاسخگو نیستند و مسئولیت تنظیم بازار را بر دوش دیگری می‌اندازند.,

مسئولان یکی از علل گرانی پیاز را صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌دانند و این صادرات باعث شده سودجویان از فرصت استفاده کرده و در بازار سیاه این محصول را با چند برابر قیمت به دست مصرف کننده برسانند.

,

هم اکنون پیاز با قیمت ۴ هزارتومان به طور خرده فروشی در بازار کهنوج عرضه می‌شود و موج افزایش قیمت‌ها همچنان بر دوش مردم کوچه و بازار سنگینی می‌کند.

, موج افزایش قیمت‌ها همچنان بر دوش مردم کوچه و بازار سنگینی می‌کند.,

حسینی یکی از شهروندان کهنوجی که از قیمت نجومی پیاز به شدت گلایه مند بود به خبرنگار شوباد گفت: دیروز برای خرید یک کیلو پیاز ۴هزار تومان پرداخت کردم که رقم بالایی است به خصوص اینکه وجود پیاز در پخت بسیاری از غذاها لازم و ضروری است، لذا پر مصرف است.

,

وی اضافه کرد: گران شدن قیمت این محصول مردم را مجبور کرده است حسب نیاز روزانه و کمترین خرید را داشته باشند، در حالی که این دغدغه را نیز دارند که این روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد.

,

این شهروند کهنوجی خاطرنشان کرد: در حالی که قیمت برخی میوه های لوکس و خارجی مانند موز به ازای هر کیلوگرم از ۳۵۰۰تومان تجاوز نمی کند اما پیاز به عنوان یکی از قوت های معمول خانواده های کم بضاعت از نرخ میوه های مجلسی نیز سبقت گرفته است.

,

وی در پایان افزود: از مسئولین شهرستان تقاضا داریم که برای کنترل این محصولات نظارت کافی را بر بازار داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه