اخبار داغ

در همایش «گوهر علم و عفاف»؛

سرشت پاک حضرت معصومه(س) بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی/زنان نقش مهم تربیت نسل انقلابی را برعهده دارند

سرشت پاک حضرت معصومه(س) بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی/زنان نقش مهم تربیت نسل انقلابی را برعهده دارند
یک استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دختران امروز ما باید فضیلت و ارزش را از کریمه اهل بیت(ع) بدانند، گفت: سیره اخلاقی و سرشت پاک حضرت معصومه(س) الگوی مناسبی برای دختران و زنان جامعه اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ به مناسبت روز دختر و میلاد باسعادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم باشکوهی با حضور دختران دانشجو به همت بسیج دانشجویی سپاه روح‌الله استان مرکزی در اراک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

 

,

زنان نقش مهم تربیت نسل انقلابی را برعهده دارند

, زنان نقش مهم تربیت نسل انقلابی را برعهده دارند, زنان نقش مهم تربیت نسل انقلابی را برعهده دارند,

آقامحمدی مسئول بسیج دانشجویی سپاه روح‌الله استان مرکزی در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و روز دختر رسالت زنان و دختران جامعه امروز را خطیرتر و برجسته‌تر از مردان برشمرد و گفت: بخش عمده مسئولیت سنگین پرورش نسل انقلابی آینده بر عهده زنان و دختران امروز است.

,

وی افزود: نقش بانوان در تربیت نسل انقلابی، مدیریت خانواده و تربیت فرزندان که یکی از مسائل راهبردی انقلاب اسلامی است، قابل‌ چشم‌پوشی نیست.  امروز سبک زندگی اسلامی و زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی یکی از مسائل مهم است که بخش اعظم آن متوجه بانوان جامعه است.

,

مسئول بسیج دانشجویی سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از شهدا پرداخت و گفت: خاطرات هر یک از شهدا می‌تواند برای ما درس‌آموز و پندآموز باشد، شهدایی که برای دفاع از اسلام از همه چیز خود گذشتند و این جز در سایه تربیت مادرانی بزرگ حاصل نشد. دختران و زنان جامعه امروز ما هم بایستی چنین فرزندان غیور و شجاعی را تربیت کنند.

,

آقامحمدی افزود: امروز مسیر مدافعان حرم در ادامه مسیر شهدای اسلام است که برای اعتلای «الله» از همه چیز خود می‌گذرند تا خود را فدای اسلام کنند، و در حقیقت رضایت الهی را بر دوستی‌ها و رضایت شخصی ترجیح داده‌اند.

,

وی خطاب به بانوان جامعه افزود: امروز هم رسالت شما سنگین‌تر از مردان است و چنانچه بتوانید انسانی را تربیت کنید که دین خدا را یاری رساند و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد به طور قطع همانگونه که خداوند خود وعده کرده است شما را یاری خواهد کرد.

,

مسئول بسیج دانشجویی سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه نامگذاری این روز نقطه عطفی است برای تحقق سیره عصمت و طهارت در زندگی دختران و بانوان جامعه اسلامی و رشد و تعالی در مسیر انسانیت، گفت: در حالیکه دشمنان نظام اسلامی در عرصه جنگ نرم با تمامی ابزار و امکانات در مقابل ما صف آرایی کرده‌اند به برکت خون جوانان این مرز و بوم و با تلاش و همت فرزندان ایران اسلامی امروز رتبه علمی ایران در جهان شانزدهم است و از نظر سرعت پیشرفت در این عرصه رتبه اول دنیا را از آن خود کرده‌ایم و این نشان می‌دهد که جوانان ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها با ایمان و توکل بر خدا موفق خواهند بود.

,

 

,

سرشت پاک حضرت معصومه(س) بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی

, سرشت پاک حضرت معصومه(س) بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی, سرشت پاک حضرت معصومه(س) بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی,

دریابانی استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س) با داشتن روحی با عظمت، الگو و مظهر عفاف و تقوا بودند. حضرت معصومه(س) بعد از حضرت فاطمه(س) جزو شاخص‌ترین بانوان عالم هستند و بانوان ما باید از این دو بانوی بزرگوار پیروی کرده و الگویی برای سایر بانوان جهان باشند.

,

وی افزود: تجلی عصمت حضرت زهرا(س) در وجود کریمه اهل بیت(ع) به خوبی نمایان شده بود و به همین دلیل این بانوی بزرگ اسلام معصومه(س) لقب گرفت. می‌توان گفت از نظر شخصیتی حضرت معصومه(س) دختری است که به جای مادر نشسته است، بارگاه ملکوتی این دختر نشان از حضرت زهرا(س) دارد.

,

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه شخصیت وجودی و قرب منزلت حضرت معصومه(س) در ردیف مادرشان فاطمه زهرا(س) است، گفت: با توجه به کرامات و شاخصه های ایمانی و اعتقادی حضرت فاطمه معصومه(س) بود که امام رضا (ع) و امام جعفرصادق (ع) به زیارت کنندگان آن حضرت وعده بهشت داده‌اند.

,

وی افزود: حضرت معصومه(س) صاحب علم لدنی است؛ ایشان به مقامی از علم دست یافته بودند که می‌توانستند بسیاری از شبهات و سوالات شرعی را به خوبی پاسخ گویند و این عالمه بودن ایشان نشان می‌دهد که اسلام چه بهایی به زن و دختر در خصوص کسب علم و دانش داده است که می‌تواند به چنین مرتبه‌ای از علم دست یابد.

,

اسلام مخالف حضور زنان در عرصه‌های مختلف نیست

, اسلام مخالف حضور زنان در عرصه‌های مختلف نیست, اسلام مخالف حضور زنان در عرصه‌های مختلف نیست,

دریابانی شُهرت قم به علم و اجتهاد را به برکت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) دانست و گفت: دختران امروز ما باید درک کنند که اسلام هرگز مخالف حضور زن در عرصه اجتماع و کسب علم و دانش نیست. اینکه بسیاری از بزرگان دین و بزرگان سیاسی ما از محضر این بانوی گرامی کرامت‌های فراوانی گرفتند و به مقام بالایی دست یافتند و پس از مرگ نیز به تقاضای خود در بارگاه ملکوتی حضرت مدفون شدند، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی است که مدعی هستند شیعه از زن جز خانه داری و شوهرداری و تربیت فرزند چیز دیگری نخواسته است.

,

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دختران کشورمان باید از شخصیت بزرگ کریمه اهل بیت(ع) در همه ابعاد الگو بگیرند و عصمت و عفاف خود را حفظ نمایند تا در سایه این معصومیت و عفاف به رشد و بالندگی دست یابند.

,

در جوامع غربی شخصیت وجودی زن ریالی ارزش ندارد

, در جوامع غربی شخصیت وجودی زن ریالی ارزش ندارد, در جوامع غربی شخصیت وجودی زن ریالی ارزش ندارد,

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ غرب تنها سخن از تساوی حقوق زن و مرد است و در عمل چیزی مشاهده نمی‌شود، گفت: ارزشی که جوامع غربی برای زن قایل هستند تنها در حد شیء بودن است، آنان ارزش زن را در لباس و آرایش او می‌دانند و شخصیت وجودی زن ریالی در این جوامع ارزش ندارد و این یعنی جسارت به زن و بی ارزش کردن زن؛ اما در اسلام آنچه به زن ارزش می‌بخشد شخصیت وجودی او است.

,

کریمه اهل بیت(ع) الگویی برای زن امروز

, کریمه اهل بیت(ع) الگویی برای زن امروز, کریمه اهل بیت(ع) الگویی برای زن امروز,

دریابانی جایگاه و منزلت زن در اسلام را بسیار رفیع دانست و گفت: اینکه زنان بخواهند با آرایش و نوع لباس خود در جامعه‌ای جایگاه کسب کنند ذلت و بیچارگی زنان است نه ارزش یک زن؛ دختران امروز ما باید فضیلت و ارزش را از کریمه اهل بیت(ع) بدانند و آنان که مدعی هستند اسلام باحضور زن در اجتماع مخالف است باید بدانند که وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در قم یعنی حضور یک دختر در عرصه سیاسی و اجتماعی، چراکه ایشان ساکن مدینه بودند ولی برای دفاع از ولی زمان خویش راه ایران را در پیش می گیرد، بر خلاف آنچه که دشمنان نظام اسلامی می‌گویند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه