اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل:

هاری جان پنجمین قربانی خود را هم گرفت/ وجود ۱۰ هزار سگ ولگرد در شمال سیستان وبلوچستان

هاری جان پنجمین قربانی خود را هم گرفت/ وجود ۱۰ هزار سگ ولگرد در شمال سیستان وبلوچستان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل از مرگ پنجمین نفر بر اثر ابتلا به بیماری هاری در زابل خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  اوشیدا: جواد اکبری زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه ابراز کرد: افزایش سگ‌های ولگرد در داخل شهر‌ به یک معضل تبدیل شده و خطرات بیماری هاری مردم را تهدید می‌کند.

وی افزود: از این تعداد بیمار فوتی ناشی از هاری سه نفر ایرانی و ۲ تبعه افغان هستند که به دلیل اینکه دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند بیماری واگیر هاری منجر به فوت آنها شده است.

اکبری زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در منطقه توسط سگ های ولگرد مورد گاز گرفتگی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه آمارهای به دست آمده نشان از وجود ۱۰ هزار سگ ولگرد در منطقه سیستان دارد، اظهار کرد: افرادی که مورد حیوان گزیدگی توسط سگ قرار می گیرند در همان دقایق ابتدایی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

اکبری زاده تاکید کرد: با اینکه حیوان گزیدگی ۵۰۰ هزار تومان برای مجموعه بهداشت و درمان منطقه هزینه در بر دارد اما این مبلغ از بیماران دریافت نمی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با اینکه تعداد سگ های ولگرد در منطقه افزایش چشمگیری داشته و موج نگرانی را ایجاد کرده اما تاکنون اقدام چشمگیری توسط شهرداری ها باتوجه به حجم سگ های ولگرد در منطقه انجام نشده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه