اخبار داغ

گزارشی از افزایش سرسام آور کرایه خانه در زابل؛

شیب تند اجاره بها در مسیر فقر/ وقتی خانواده های سیستانی توان پرداخت کرایه خانه را هم ندارند

شیب تند اجاره بها در مسیر فقر/ وقتی خانواده های سیستانی توان پرداخت کرایه خانه را هم ندارند
فصل تابستان یکی از زمان هایی است که بیشترین نقل و انتقال انجام می شود چرا که خانواده ها دیگر دغدغه مدرسه فرزندان را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اوشیدا؛ با آغاز فصل پائیز و ماه مهر خود به خود بازار اجاره مسکن نیز راکد می شود چرا که بیشتر مستاجران را خانواده هایی که دارای فرزند محصل هستند تشکیل می دهند بنابراین بیشتر اسباب کشی ها در فصل تابستان آغاز می شود.

اجاره منزل در شهری مثل زابل که نیمی از مردم آن را بیکاران و افراد دارای درآمد بسیار پائین تشکیل می دهد با قصه ای دیگر همراه است.

شمار زیادی از مردم مظلوم زابل با خشکی تالاب هامون و انسداد مرز شغل و منبع درآمد خود را از دست داده اند بنابراین تعداد بیکاران در این شهر بسیار بالاست بنابراین هنه خانواده ها توان پرداخت اجاره بها را ندارند.

یکی از ساکنان شهرستان زابل به خبرنگار اوشیدا گفت: کارگر هستم از درآمد ناچیزی برخوردارم چرا که یک روز کار است و چندین روز کار برای امثال من وجود ندارد.

سنچولی افزود: در گذشته که تالاب هامون رونق داشت مردم غصه اجاره بها نداشتند چرا که هرگونه بود هزینه های زندگی خود را درمی آوردند همچنین در کنار زندگی در کنار تالاب و کار در آنجا خانه های کوچکی با هزینه اندک مهیا می کردند و خبری از مستاجری و اجاره نبود.

وی ادامه داد: فرزندانم محصل هستند و باید تا چند روز دیگر منزلی جدید برای آنان اجاره کنم اما در روزهای اخیر که به بنگاه ها مراجعه کردم قیمت های اجاره بها به شدت افزایش پیدا کرده است.

سنچولی خاطرنشان کرد: چندین خانه تاکنون دیده ام اما با این که امکانات کمی داشتند از ۳۵۰ هزار تومان اجاره آن ها کمتر نبود و این موضوع در شهری مثل زابل که درآمدها اندک است نامعقول و غیرمنصفانه است.

وی تصریح کرد: خانه ای که در حال حاضر در آن زندگی میکنم دارای اجاره ۲۷۰ هزار تومان است اما صاحبخانه می گوید امسال باید ۳۵۰ هزار تومان برای آن بپردازم که با توجه به قیمت هایی که در بازار می بینم احتمالا با همین اجاره جدید در این خانه بمانم.

صیاد خاطرنشان کرد: باز جای شکرش باقی است که همین درآمد کارگری را دارم افراد زیادی را می شناسم که تنها با یارانه روزگار می گذرانند که برایم جای سوال است که این افراد چگونه می توانند در این شهر کرایه خانه بدهند.

وی بیان کرد: در سال های قبل که طرح مسکن مهر در سطح منطفه ایجاد شده بود شماری از مردم صاحبخانه شدند اما تا خواستیم در این طرح نام نویسی کنیم از شانس بد ما این طرح نیز متوقف شد.

محسن نیز یکی دیگر از شهروندان زابلی به خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: اجاره بها در زابل که بیشتر مردم حتی توان تامین نان شب خود را هم ندارند بسیار بالاست.

وی افزود: رانندگی تاکسی در زابل از درآمد کمی برخوردار است بنابراین پرداخت اجاره بها برای من بسیار سخت است و تنها برای آبروداری با سیلی روی خود را سرخ نگه می دارم.

محسن ادامه داد: با احداث شرکت های لوله در منطقه به یکباره اجاره بها بالا رفت در حالی که این شرکت ها تعداد محدودی را به کار گرفتند و این میزان افزایش اجاره برای تمامی اقشار جامعه قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: تمامی پس اندازم را قطعه ای زمین در یکی از مناطق دورافتاده شهر خریداری کردم تا شاید از مستاجری رهایی یابم اما چیزی در پایان ماه برایم باقی نمی ماند تا کم کم پس انداز کنم و لااقل خانه ام را شروع به ساخت کنم.

محسن تاکید کرد: فقر در منطقه بیداد می کند به طوری که جوانان بسیاری به خاطر این فقر به بیراهه و به ویژه اعتیاد کشیده شده اند بنابراین عاجزانه از مسولان درخواست داریم چاره ای برای مردم صبور سیستان بیاندیشند.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه