اخبار داغ

مسئول بسیج اساتید خواهران حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

حضرت معصومه (س)؛ بانویی کامل در اخلاق، تعبد و علم

حضرت معصومه (س)؛ بانویی کامل در اخلاق، تعبد و علم
مسئول بسیج اساتید خواهران حوزه علمیه تاکید کرد: جوانان و دختران ما می توانند در همه ابعاد زندگی، حضرت معصومه (س) را الگو قرار دهند؛ اینکه گفته می شود زیارت باید با معرفت همراه باشد یعنی زندگی اهل بیت را در زندگی خود پیاده کرده و در زمینه های اخلاقی، علمی و ... به آنها تاسی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیقه منتظر در گفتگو با ناب نیوز ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با تاکید بر اینکه ایشان یک بانوی کامل بودند، گفت: امام جواد(ع) فرمودند "هرکس عمه ام را در قم زیارت کند، گویا مادرم را زیارت کرده است" و در برخی موارد آمده که "بهشت بر او واجب می شود." لذا حضرت معصومه باید دارای شخصیت بزرگی باشند که چنین پاداشی برای زیارت ایشان درنظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

مسئول بسیج اساتید خواهران حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: با نگاهی به زندگی فاطمه معصومه (س) می بینیم ایشان از نظر اخلاقی، بندگی خداوند و تعبد بانویی کامل بودند؛ تعبد به این معنا که هر چه از سمت خداوند برای ایشان پیش آمد، راضی به رضای خدا بودند.

,

وی افزود: زندگی امام کاظم (ع) در زندان و شکنجه گذشت و فرزندان ایشان دور از پدر بزرگ شدند بااین حال حضرت معصومه (س) در سختی ها به خداوند توکل داشتند وبرای رفع آن تلاش می کردند.

,

منتظر با اشاره به علم بالای حضرت معصومه (س) عنوان کرد: ایشان در سطح علمی بالایی بودند؛ روزی عده ای برای پرسیدن سوالات خود نزد امام کاظم رفتند که ایشان حضور نداشتند لذا سوال خود را از دختر ایشان پرسیدند؛ در راه برگشت پاسخ های حضرت معصومه را به امام کاظم گفتند که حضرت فرمودند این جواب ها درست و کامل است.

,

این استاد حوزه علمیه در خصوص ولایت پذیری حضرت معصومه و اطاعت از امام زمان خود تصریح کرد: وقتی پدر بزرگوارشان در قید حیات بودند مطیع کامل ایشان بود؛ زمانی هم که برادرشان امام رضا (ع) از مدینه به خراسان تبعید شدند، برای حمایت از ایشان به ایران آمده و متاسفانه در قم به شهادت رسیدند.

,

وی بیان کرد: جوانان و دختران ما می توانند در همه ابعاد زندگی، حضرت معصومه (س) را الگو قرار دهند؛ اینکه گفته می شود زیارت باید با معرفت همراه باشد یعنی زندگی اهل بیت را در زندگی خود پیاده کرده و در زمینه های اخلاقی، علمی و ... به آنها تاسی کنیم.

,

مسئول بسیج اساتید خواهران حوزه علمیه خاطرنشان کرد: با عمل به روایات ائمه و آیات قرآن، به خوبی رشد کنیم و پیرو خوبی برای حضرت معصومه (س) و همچنین اهل بیت باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه