اخبار داغ

انتظاراتی که ناکام مانده؛

دست درازی دلالان در سفره های خالی/ مردم پهناورترین استان کشور زخم خورده گرانی اند

دست درازی دلالان در سفره های خالی/ مردم پهناورترین استان کشور زخم خورده گرانی اند
این روزها درست دلالان دست بر روی کالاهای اساسی مردم گذاشته اند. با بالابردن اجناسی همچون مرغ و و پیاز نبض بازار را بر هم ریخته اند و واسطه گران در حال چرتکه انداختن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح کویر؛تورم و گرانی بیداد می‌کند، مردم قدرت خرید ندارند، مرغ هایی که همچنان پر میکشند، پیاز هایی که کماکان اشک در می آورد و یا لبنیات گران شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح کویر,


اینها همه جملاتی است که این روزها بیشتر به گوش می رسد. جملاتی که اگر چه نوشتارش زیبا و بازی با کلمات است و شاخ و برگ دادن به آن، اما در حقیقت با شنیدنش آه از نهان قشری از جامعه بیرون می آید. جمله هایی که هر چه بیشتر بال و پر در می آوردند اما در واقعیت بال و پر خریدار شکسته تر و سفره مردم کوچک تر و جمع تر میشود. آری این است اصل واقعیت.

,
,

چند سالی است که اسم تورم و گرانی برای هر کوچک و بزرگی کلمه ای آشنا شده است. کلمه ای که شاید فاصله از شنیدنش تا حس کردنش و به وضوح دیدنش به فاصله ی رگ به گردن باشد.

,

در بحث گرانی افراد زیادی دست دارند و اکثراً سود های کلانی را هم تصاحب می شوند. اما از این میان آنچه که چشمگیر تر میشود اینکه فرش گرانی وسیع تر و بار سنگین آن را مردم عادی و بالاخص قشر محروم و مستضعفین جامعه به دوش می‌کشند.

,

اما اگر این گستره هر روز گسترده تر شود و همچنان پیشتاز باشد به دور از انتظار نیست که در آینده ای نه چندان دور هر روز نسبت به روز قبل بر جمع مستضعفان و تهی دستان جامعه افزوده شود و همان مردمانی که روزی قرار بود تدبیری و عملی برای پهن تر شدن سفره هایشان اندیشیده شود، همانان که به واسطه ی وعده و وعید های دولت مردانشان انتظار بر آن داشتند که سفره هایشان رنگین تر میشود، اما غافل از اینکه امیدی واحی بیش نبود.

,

حال جای سوال است که تا به کی این سریال تراژدی بی نظمی اقتصادی ادامه دارد سریالی که تکرارش دلزدگی و آشفتگی مردم و بی توجهی مسئولان را همچنان به دنبال دارد.

,

کی دست دلالان و واسطه‌ ها از جیب کشاورزان کوتاه میشود تا چه زمانی این بی نظمی و بی برنامه گی ادامه دارد. این روزها درست دلالان دست بر روی کالاهای اساسی مردم گذاشته اند. با بالابردن اجناسی همچون مرغ و  و پیاز نبض بازار را بر هم ریخته اند و واسطه گران در حال چرتکه انداختن هستند.

,

پس جای دولت و مسئولین کجای امر است؟چرا باوجود نابودن شدن محصولات مزارع کشاورزی در کشورمان اما باز هم صحبت از گرانی و افزایش قیمت و کم بود محصولات کشاورزی و دامی است.

,

اما در حقیقت اگر باز هم آستینی از سوی مسئولین بالا نرود و کمر بر همت نبندند این غول اقتصادی همچنان قربانی می گیرد و همچنان قشری از جامعه خوردتر و شکسته تر میشود. مسئولین چاره‌ای بیاندیشند و با تدبریری رخ بنمایید تا بیش از این خانواده ای شرمنده فرزندانش نباشد و بیش از این قربانی نداشته باشیم.

,

در پایان این گزارش  پای درد دل چند تن از شهروندان ریگانی نشستیم همه به نوعی زخم خورده این گرانی بودند، زخمی که عرق شرمندگی بر رخسارشان درخشندگی خاصی داشت.

,

کمال میرابادی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: من تمام درآمدم و خرج خورد و خوراک خانواده ام از یارانه است نمیدانم این یارانه ی چهار نفره را جهت پرداخت قبوض آب و برق بدهم یا سفره ای جلوی فرزندانم پهن کنم.

,

وی افزود: خدا ناظر است که من و فرزندانم بیشتر از دو بار در ماه توان خرید مرغ و دیگر اقلام را نداریم و ما با سیلی صورتمان را سرخ نگه میداریم.

,

مهران ابیار هم در این زمینه بیان داشت: قیمت مرغ طی این چند روز در شهرستان ریگان افزایش چند برابری داشته است.

,

ابیار عنوان کرد: با این گرانی دیگر نمیتوانیم زندگی مان را ادامه دهیم دو هفته میگذرد که برای خانه مرغ خریداری نکردم و شرمنده خانواده شده ام . کدام مسئول پاسخگوی این گرانی است.

,

احمد هاشم زهی دیگر شهروند ریگانی وقتی ما پای صحبت هایش نشستیم  سر به زیر انداخته بود و شواهد نشان می داد که او هم از وضعیت موجود راضی نیست با کمی تامل گفت: انتظارمان از مسئولین رنگین شدن سفره هایمان و کم رنگ شدن مسائل اقتصادی بود. که با شرایط موجود این انتظار کابوسی بیش نیست که باید در خواب شاهد آن باشیم.

,

وی تصریح کرد:تأسف میخورم در مملکتی که همه از آن به عنوان کشوری ثروتمند حرف به میان می آور ند اما مردمانش همچنان شاهد کم لطفی مسئولین هستند. و شاهد هستیم که برخی از مردم از جمله خود بنده سفره منزلمان خالی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه