اخبار داغ

طراحی مینیاتور روی برگ ها توسط هنرمند اصفهانی + عکس

طراحی مینیاتور روی برگ ها توسط هنرمند اصفهانی + عکس
حسین شاهی طراح مینیاتور بر روی برگ ها، هنر نقاشی مینیاتور سنتی ایرانی، گل و مرغ، چوگان، لیلی و مجنون را به صورت تلفیقی از هنر خالق و مخلوق را به نمایش گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی با حضور 15 استان و برپایی 40 غرفه صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی کاسپین از دو روز گذشته در زنجان آغاز به کار کرده است.   

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در این جشنواره گروه های آیینی "مردان شیخ جام" از تربت جام و گروه "داقلار" از تبریز و گروه هنری "شاهو" از کردستان هنرنمایی می کنند.

,

در این جشنواره استان های اردبیل، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، قزوین، کردستان، بوشهر، قم، مازندران، هرمزگان، گیلان، همدان و زنجان حضور دارند.

,

, ,

یکی از شرکت کنندگان در این جشنواره حسین شاهی آقای برگ ایران است که تابلو برگ هنر نقاشی مینیاتور سنتی ایرانی، گل و مرغ، چوگان، لیلی و مجنون را به صورت تلفیقی از هنر خالق و مخلوق به نمایش گذاشته است.

,

این هنرمند خطه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: 42 سال است در عرصه مینیاتور فعالیت می کنم و ایده طراحی بر روی برگ های خشک را به ثبت رسانده ام.

,

وی با بیان اینکه طراحی مینیاتور بر روی برگ ها از طرف خداوند متعال به من الهام شد، گفت: در خواب دیدم دست هایم به صورت بال در آمده و در حال پرواز هستم.

,

این هنرمند اصفهانی بیان داشت:در این شیوه هنری با توجه به رنگ زمینه برگ ها، هارمونی رنگ به دست هنرمند شکل می گیرد و رنگ نیز با ترکیب و فرمول خاص در دل برگ می نشیند. 

,

شاهی خاطرنشان کرد: ایده طراحی بر روی برگ مورد استقبال مردم به ویژه توریست های خارجی قرار گرفته است.

,

, ,

وی با اشاره به استقبال مردم در نمایشگاه های برگزار شده،گفت: در تهران، زاهدان، کرمان و قزوین استقبال بیشتری از آثار من شد.

,

این هنرمند با توصیه به جوانان برای حضور در عرصه هنری، گفت: اول باید شغل ثابت و درآمدی داشت و هنر را به عنوان شغل دوم انتخاب کرد.

,

وی با بیان اینکه کار هنری معیشت افراد را تامین نمی کند، تصریح کرد: برای ورود به این عرصه باید دارای کار ثابت برای تامین معاش بود.

,

این کارشناس هنرهای تجسمی در خصوص برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در زنجان نیز گفت: هنوز زود است در خصوص این نمایشگاه قضاوت شود اما در سطح شهر تبلیغات گسترده ای انجام شده است که امیدواریم استقبال نیز افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه