اخبار داغ

مشکلات دختران و بانوان ریشه‌یابی شود

مشکلات دختران و بانوان ریشه‌یابی شود
یک کارشناس مسائل فرهنگی گفت: باتوجه به اینکه مشکلات متعددی از جمله در حوزه اشتغال، ازدواج، تحصیل و ... در جامعه امروزی برای دختران و بانوان وجود دارد می‌بایست برای رفع آن‌ها ابتدا مشکلات ریشه‌یابی و راهکارهای مناسب برای رفع آن‌ها ارائه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اعظم عسگری کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با ندای تفرش ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر بنیان جامعه، خانواده و شیرازه خانواده را مادران دانست و گفت: دختران امروز مادران جامعه فردای ما هستند و سلامتی هر جامعه در گروی سلامتی روحی و جسمی مادران آن جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

عسگری بیان کرد: براساس فرمایشات بزرگان، دختر رحمت است و کلید باز شدن درهای بهشت است. پیامبر(ص) فرموده اند: «دختر ریحانه است». روز میلاد حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از عفیف‌ترین دختران با نام روز دختر نامگذاری شده است، روزی که می‌بایست نگاهی تازه به دختران شود و زمان بیشتری برای شنیدن حرفهای آنها گذاشته شود.

,

وی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات دختران در تفرش اظهار کرد: عدم رغبت جوانان به ازدواج به ویژه در قشر تحصیل کرده، ازدواج پسران با دختران غیربومی، بیکاری جوانان و ... نه تنها باعث افزایش سن ازدواج شده است بلکه نرخ طلاق را نیز گسترش داده است.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به مسائل اشتغال دختران، افزود: مهمترین مشکل دختران بعد از اتمام تحصیلات، یافتن شغل مناسب است چراکه دختران به امید یافتن یک شغل مناسب و رسیدن به استقلال مالی ادامه تحصیل را مقدم بر بحث ازدواج می‌دانند و همین تلاش برای پیدا کردن کار و ادامه تحصیل باعث بالا رفتن سن ازدواج در بین دختران می شود.

,

عسگری ادامه داد: کمبود یا محدودیت در فرصت‌های شغلی مناسب باعث شده تا دختران به مشاغل کاذب و گاها نامناسب و ناسازگار با روحیاتشان روی بیاورند. متاسفانه دیده می شود که برخی از دختران تحصیل کرده، با مزایای خیلی پائین و بیش از ساعات قانون کار مشغول فعالیت هستند.

,

رئیس کارگروه زنان و خانواده ناحیه مقاومت بسیج تفرش به مسائل فرهنگی و ورزشی دختران تفرشی اشاره کرد و ادامه داد: عدم وجود پارک بانوان یا بانوکده برای دختران و بانوان تفرش یکی از مسائل دیگر دختران است؛ کمبود برنامه‌های فرهنگی و شاد یا مناسبتی ویژه بانوان یا دختران در تفرش از دیگر مشکلات دختران در شهرستان‌های کوچکی نظیر تفرش است.

,

وی خاطرنشان کرد: نبود برنامه‌ریزی به خصوص در حوزه ورزش برای استفاده مناسب از مکانهای ورزشی ویژه دختران و بانوان و همچنین نبود رشته‌های ورزشی و... در شهرستان از مشکلات دیگر حوزه ورزش دختران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه