اخبار داغ

وقتی بیت المال به نفع شخص مصادره می شود!

وقتی بیت المال به نفع شخص مصادره می شود!
بیت ‏المال به مالی گفته می‌شود که مالک خصوصی نداشته و همگان در استفاده از آن سهیم هستند؛ اما این روزها شاهد تناقض این امر در استفاده از خودروهای دولتی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، برخی از مدیران شهرستان کوثر با وجود داشتن خودروی شخصی، از امکانات اداری بخصوص اتومبیل که بیت‌المال و حق مردم بوده و مخالف موازین و معروفات اسلامی است، استفاده شخصی می‌کنند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

هر از گاهی در سطح شهر شاهد استفاده غیر قانونی و شخصی برخی مدیران و مسئولان ادارات از اموال دولتی و بیت‌المال هستیم؛ بیت ‏المال به مالی گفته می‌شود که مالک خصوصی نداشته و همگان در استفاده از آن سهیم هستند؛ اما این روزها شاهد تناقض این امر در استفاده از خودروهای دولتی هستیم گویا اموال دولتی حکم دیگری دارد.

,

به عبارتی استفاده شخصی از خودرو‌های دولتی ضمن اینکه خلاف قانون و ارزش های انقلاب است بلکه نمونه‌ای از بی‌احترامی به مقررات و مردم منطقه می باشد.

,

در ساعات اداری که هیچ؛ ساعات غیر اداری هم که اگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت فکر کنیم سرنشینان این خودرو‌ها در حال انجام ماموریت هستند، اما نمی‌توان پذیرفت در روز‌های تعطیل برخی مدیران ادارات به همراه خانواده با استفاده از تعطیلی دستگاه خود و نیز غفلت نهاد‌های ناظر، به دید و بازدید و گردش و ... بپردازند و کسی هم آن‌ها را بازخواست نکند!

,

مشاهده شده است که برخی ها ضمن نقض قانون مرتبط با حفظ بیت المال؛ بنزین و گاز اتومبیل دولت را هم به هنگام گردش با خانواده از جیب بیت المال می بخشند!

,

قابل ذکر است هر گونه سوء استفاده شخصی از خودرو‌ها با پلاک دولتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده‌ی تردد در خارج ساعات اداری و بدون برگ ماموریت، نیروی انتظامی موظف به توقیف خودرو می‌باشد.

,

پیشوایان بزرگ دین از جمله پیامبر (ص) و امیر مؤمنان علی (ع)‌، در نگه‌داری اموال بیت‌المال دقّت فراوانی به خرج می‌دادند و هرگونه استفاده شخصی از آن را ممنوع می‌شمردند.

,

رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص فرموده‌اند: استفاده شخصی از اموال بیت‌المال جایز نیست و موجب ضمان است، مگر آن‌ که استفاده از اموال بیت‌المال با اذن مسوول مربوطه باشد که شرعاً و قانوناً حق اذن دادن داشته باشد.

,

لذا با انتشار این گزارش از مسئولین و دستگاه‌های نظارتی تقاضا می‌شود نسبت به نظارت بیش‌تر و جلوگیری از این گونه تخلفات اقدامات لازم را به عمل آورند.

,

به گزارش کوثرخبر، نظرات و انتقادات در این خصوص از سوی مخاطبان سایت کوثرخبر در قسمت نظر ها موجود می باشد که به حرمت مسئولانه برخی از مدیران از انتشار آن ها خوددداری کردیم؛ ضمن اینکه تصاویر خودروهای مربوطه نیز هنگام تردد های غیر قانونی در آرشیو کوثرخبر موجود است که در صورت لزوم انتشار خواهد یافت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه