اخبار داغ

گزارشی از روند رو به رشد تصادفات در جنوب شرق کشور؛

785 تصادف در طولانی ترین جاده های کشور/ بیش از هزار مصدوم و 173 نفر فوتی

785 تصادف در طولانی ترین جاده های کشور/ بیش از هزار مصدوم و 173 نفر فوتی
رئیس اداره پیشگیری وضعی و امنیتی دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سه ماهه اول سال در حوزه پلیس راه 785 مورد تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است، گفت: در این تصادفات 173 نفر جان خود را از دست دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون، محرومیت جاده های سیستان و بلوچستان از جمله نبود آزاد راه و جاده های استاندارد، خواب آلودگی، غفلت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط افراد و غیره خانواده های بسیاری را از زندگی محروم کرده به گونه ای که وقوع تصادفات جاده ای از رسانه های مختلف باعث نگرانی مردم استان شده است.

گرچه حجم وسیعی از راه های مواصلاتی در این استان وجود دارد اما هیچ یک از محورهای مواصلاتی آن آزاد راه نیست و به لحاظ داشتن بزرگراه با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد، همچنین جاده های بین شهری این استان نسبت به جاده های دیگر استان ها از کیفیت پایین تری برخوردار بوده و همین امر سبب شده که هر سال آمار بالایی در تصادفات را داشته باشد.

بنا بر آمارهای اعلام شده از سوی اداره کل پزشکی قانونی سیستان وبلوچستان در سه ماهه اول سال جاری، 191 نفر در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 201 نفر بودند 5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در سه ماهه نخست امسال، یک هزار و 725 مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مراجعه کردند که از این تعداد 349 نفر زن و یک هزار و 376 نفر مرد هستند.

غلامرضا باغ شیرین رئیس اداره پیشگیری وضعی و امنیتی دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه این خطه از کشور با دارا بودن 8 هزار و 10 کیلومتر جاده بدون احتساب راه های روستایی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه راه های روستایی با 7 هزار و 401 کیلومتر بعد از استان های فارس و خوزستان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال در پلیس راه 785 مورد تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 9/1 دهم درصد افزایش داشته است.

این مسئول در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه 173 نفر جان خود را در این تصادفات از دست دادند، تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

باغ شیرین با اشاره به اینکه تصادف های خسارتی استان در سال گذشته نسبت به سال 94 حدود 12 درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: سال گذشته 3 هزارو37 تصادف برون شهری در استان رخ داده است.

رئیس اداره پیشگیری وضعی و امنیتی دادگستری استان در ادامه با اشاره به آمار پزشکی قانونی درباره تصادفات منجر به فوت در استان خاطر نشان کرد: در سال گذشته777 نفر فوت شدند که 116 نفر آنها در محورهای روستایی جان باختند.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه