اخبار داغ

هشدار پلیس فتا شهرستان ایذه درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی

هشدار پلیس فتا شهرستان ایذه درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی
آقایی گفت: پیامک‌های جعلی برنده شدن در مسابقات یکی از شگردها و ترفندهای کلاهبرداران برای به دام انداختن شهروندان می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رئیس پلیس فتا شهرستان ایذه در گفت و گو با خبرنگار عصر ایذه اظهار کرد: ارسال پیامک جعلی یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری در این راستا از هموطنانمان کلاهبرداری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر ایذه ,

رضا آقایی افزود: پیامک‌هایی جعلی با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده توسط کلاهبرداران طراحی و در غالب طرح‌های مختلف که همگی با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی و در ایام و مناسبت‌های خاص صورت می گیرد یکی از مهمترین شگردهای کلاهبرداران برای به دام انداختن طعمه هایشان می باشد.

,

وی ادامه داد: انتشار پیامک جعلی با مضامینی مانند “مشترک گرامی شما برنده مبلغ ۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال در قرعه کشی همراه اول شده‌اید لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت فلان مراجعه فرمایید.” یا برنده شدن در برنامه رادیو جوان، خرید بن، سفرهای عتبات عالیات و … نمونه‌های بارزی از این نوع کلاهبرداری ها می باشد.

,

رئیس پلیس فتا شهرستان ایذه تصریح کرد: کلاهبرداران پس از تماس با مخاطبین باشگردهای مهندسی اجتماعی آنها را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با اغفال کردن ، تمام موجودی حساب مخاطب مورد نظر را به حساب خود منتقل می کنند.

,

آقایی از مردم و شهروندان ایذه ای خواست تا از واگذاری کارت های بانکی خود جهت دریافت وجه به افراد ناشناسی که معمولا در مجاروت دستگاهای ATM هستند، جداً خودداری کنند.

,

وی اضافه کرد: موارد متعددی در شهرستان ایذه داشتیم که اشخاصی به این شکل یا حساب شخص را خالی می کردند و یا با فعال کردن رمز دوم از حساب مذکور برداشت می کردند.

,

رئیس پلیس فتا شهرستان ایذه در پایان به تمامی هموطنان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک‌های از این دست به آنها پاسخ نداده و موضوع را سریعاً به پلیس فتا گزارش نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه