اخبار داغ

از امروز انجام می شود؛

آغاز برنامه های دهه کرامت در زنجان/چراغانی و آذین بندی معابر زنجان در دهه کرامت

آغاز برنامه های دهه کرامت در زنجان/چراغانی و آذین بندی معابر زنجان در دهه کرامت
برنامه های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) در بقاع،تکایا و مساجد استان زنجان از دیشب آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; دهه کرامت اول ذیقعده آغاز می شود و تا یازدهم همین ماه مصادف با سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان نیز همزمان با این دهه جشن های دهه کرامت را برگزار می کنند،از دیشب تکایا،بقاع و مساجد استان زنجان جشن های دهه کرامت را آغاز کرده اند. 

,

همزمان با فرارسیدن دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای همچون جشن‌های مردمی، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی با محوریت معرفی سیره امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در زنجان برگزار می‌شود.

,

به مناسبت میلاد خواهر ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، هر کوچه و برزن استان زنجان چراغانی و آذین بندی شده است.

,

این دهه، روزهای شادمانی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و اظهار بندگی هزاران دلبسته و شیفته این خاندان است.

,

 

,  ,

*اجرای 8 برنامه توسط تبلیغات اسلامی زنجان در دهه کرامت

, *اجرای 8 برنامه توسط تبلیغات اسلامی زنجان در دهه کرامت,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت:بیش از ۱۳ عنوان برنامه به تعداد ۸۰ برنامه توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در دهه کرامت برگزار می شود.

,

حجت الاسلام مسعود صفی یاری با بیان اینکه این برنامه ها در هفت شهرستان استان زنجان برگزار می شود،خاطرنشان کرد: برای اجرای این برنامه ها بیش از ۶۷ مبلغ و مبلغات همکاری دارند. 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه امروز آموزش عفاف گرایی  به مدت ۱۲ دقیقه و کار گاه مدیریت بلوغ فرزندان برای مادران در ۸ جلسه برگزار می شود،گفت: پاتوق فرهنگی دختران در  ۷ جلسه و اعزام مبلغات ۲۰ جلسه، اجرایی می شود.

,

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه برنامه زمانی برای زن بودن در ۷ شهرستان  در دهه کرامت برگزار می شود،ادامه داد:توزیع برو شورهای حجاب و عفاف ۵۰۰ برگ و همایش ججاب و عفاف توسط دختران کانون های فرهنگی و دینی و برگزاری جشن در ۸۰ مساجد استان برگزار می شود. 

,

وی افزود:از تعداد ۶۷ مبلغ و مبلغاتی که در دهه کرامت به مناطق مختلف استان اعزام می شوند ۵ نفر در مناطق روستایی محروم مستقر می شوند. 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان همچنین از اجرای محافل انس با قرآن ۱۲ مورد و برگزاری ۶ مورد گفتمان دینی در استان خبر داد.

,

 

,

*برگزاری همایش کرامت انسانی از منظر رضوی 

, *برگزاری همایش کرامت انسانی از منظر رضوی ,

 ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: همایش کرامت انسانی از منظر رضوی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) و هم‌زمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

,

به گفته او هدف از برگزاری این همایش اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره اهل بیت به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی است.
مقدم افزود: محورهای این همایش در بخش مطالعات نظری شامل،مفهوم شناسی کرامت انسانی در فرهنگ رضوی(حدیثی، فقهی، کلامی و عرفانی) و بررسی تطبیق کرامت انسانی در فرهنگ رضوی و مکاتب بشری(اخلاقی، فلسفی، حقوقی، روان شناختی، جامعه شناختی و انسان شناختی و ...است.

,
,

این مسئول بیان داشت: در بخش مطالعات کاربردی این محورها شامل آثار کرامت انسانی در فرهنگ رضوی«زندگی فردی و زندگی اجتماعی»(روابط همسایگی، خانواده، مراجعه با ادیان دیگر و...) و  آسیب‌ها و چالش‌های فراروی تحقق کرامت انسانی در جهان معاصر و راهکارهای رفع آن با الهام از آموزه‌های رضوی می شود.

,

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اول تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش بود.

,

مقدم بیان داشت: در روز پنجم مرداد ماه و همزمان با دهه کرامت آیین اختتامیه همایش کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی در شهر زنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

,

وی  از چاپ کتاب مقالات اولین دوره این همایش در زنجان خبر داد و گفت: کتاب مجموعه مقالات کرامت انسانی از منظر رضوی متشکل از 11 مقاله برگزیده همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی در زنجان چاپ و منتشر شد.
وی افزود: این کتاب در هزار جلد چاپ و در بین کتابخانه‌ها، محققین و پژوهشگران و مراکز علمی و حوزه‌های علمیه توزیع شده است.

,
,

مقدم اظهار کرد: در این کتاب مقاله «کرامت انسانی از منظر آیات قرآن و سیره رضوی با توجه به آثار و نتایج آن در زندگی فردی، اجتماعی» اثر احمد عباسی دره بیدی، سید احمد محمودیان و داود جمینی از اصفهان، مقاله «مفهوم شناسی فلسفی ، سیاسی کرامت انسانی در مکتب رضوی» اثر محمد آقایی و محمدرضا فتحی از تهران، مقاله «بازتاب کرامت انسانی در اخلاق سیاسی رضوی، الگو فرا زمانی برای جامعه اسلامی» اثر محمد غفوری فر و حامد علیزاده از بجنورد، مقاله « مؤلفه‌های کرامت انسانی زن در سیره رضوی» اثر ام‌البنین چابکی، فاطمه خادمی و عشرت صادقی از تهران، مقاله «کرامت انسانی به‌مثابه عقلانیت» اثر ولی اله عباسی از قم، مقاله «راهکار نهادینه کردن کرامت انسانی در مدیریت جهادی با تأکید بر سیره و سخنان امام رضا» اثر زهرا و مطهره آقا لری از بابل، مقاله «مفهوم شناسی کرامت انسانی در دیدگاه امام رضا(ع) از منظر درون دینی» اثر مهدی حیدری از زنجان و مقاله« انسان کامل در آموزه‌های رضوی» اثر مهری تلخابی از زنجان به چاپ رسیده است.

,

وی گفت: همچنین مقالات بخش ویژه «مبانی اقتصاد مقاومتی در سیره امام رضا(ع)» اثر علی اکبر صیدی از زنجان و «تبین شیوه‌های تربیتی امام رضا(ع) در راستای ایجاد سبک زندگی اسلامی بر مبنای تحلیل محتوایی دعاهای صحیفه رضوی» اثر عالیه شریفی از مرند در کتاب مجموعه مقالات برگزیده اولین همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی چاپ شده است.

,

یادآوری می‌شود؛ همایش کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی در استان زنجان  و به دبیری ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می‌شود.

,

این همایش در دوره اول با دریافت بیش از 100 مقاله توسط پژوهشگران  و اساتید حوزه و دانشگاه کار خود را آغاز کرد و پس از داوری و اعلام بیانیه هیئت داوران، 8 مقاله در بخش اصلی و 2 مقاله در بخش ویژه  به‌عنوان مقالات برتر معرفی شدند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه