اخبار داغ

پیاز با قیمت نجومی، اشک مردم را در آورد

پیاز با قیمت نجومی، اشک مردم را در آورد
این روزها، پیاز قبل از اینکه رسیدن به خانه های مردم و بدون پوست کندن و با قیمت نجومی، اشک آنها را در آورده و قیمت آن نجومی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، پیاز یکی از سبزیجات و گیاهی دوساله است که خواص غدایی و درمانی فراوانی بوده و مصرف آن از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و عفونت ها پیشگیری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

مصرف پیازکه در ارقام مختلف وجود دارد، به گفته متخصصان تغذیه، همراه با وعده غذایی به مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی کمک می‌کند و شاید به همین دلیل است که در فصل تابستان مشتریان زیادی دارد.

,

اما این روزها، این پیاز که اشک آور است، قبل از اینکه رسیدن به خانه های مردم و بدون پوست کندن و با قیمت نجومی، اشک آنها را در آورده و قیمت آن نجومی شده است.

,

هم اکنون قیمت پیاز در بازار فروش از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان در نوسان بوده و با گشتی در بازار میوه و سبزیجات در میاندوآب و پرس و جویی از قیمت پیاز، به این قیمت نجومی برای یک گیاه پی می بریم.

,

یکی از شهروندان میاندوآبی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با ابراز گلایه از افزایش نامعقول قیمت پیاز، گفت: این قیمت ها سبب شده تا پیاز حتی گران تر از برخی میوه ها مانند موز هم باشد و این به نظر من نامعقول است.

,

وی اظهار کرد: با این قیمت، جرات نمی کنم که پیاز بخرم و امیدوارم مسئولان تا هر چه زودتر برای این مسئله چاره اندیشی کنند.

,

در این میان علاوه بر مصرف کننده، یک میوه و سبزی فروش در میاندوآب نیز دل پر دردی از افزایش قیمت پیاز دارد و به خبرنگار ما می گوید: برای خرید دو کیسه پیاز با هزینه ایاب و ذهاب حدود ۲۰۰ هزار تومان پول داده ام و این در حالی است که وقتی به مشتری می گویم قیمت هر کیلو ۴۵۰۰ تومان، حتی جرات نزدیک شدن به کیسه پیاز را به خود نمی دهد.

,

افزایش قیمت پیاز در بازار فروش در حالی است که بر اساس اخبار دریافتی و منتشر شده در این زمینه کشاورزان محصولات خود را بر اساس درجه و کیفیت از حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسانند ولی این محصول در بازار میوه و تره بار کشور به قیمتهای ۴ تا ۵ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد که این نشان می دهد بار دیگر سود افزایش قیمت به جیب دلالان می رود.

,

انتظار مردم برای ورود پیاز قرمز به بازار و کاهش قیمت

,

پیاز در انواع و ارقام مختلف کشت و به فروش می رسد و هم اکنون نیز با توجه به فصل و منطقه کشت، پیاز سفید در بازار بیشتر دیده می شود.

,

برخی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه تا وقتی قیمت پیاز اینگونه باشد، تمایلی به خرید پیاز نداریم، گفتند: انتظار داریم تا در روزهای آینده و با برداشت پیاز در منطقه خودمان  و ورود پیاز قرمز به بازار، قیمت ها کاهش پیدا کند.

,

این شهروندان اظهار کرد: همه ساله در تابستان، قیمت این نوع کالای مصرفی در بازار کاهش می‌یافت ولی متاسفانه امسال برعکس شده است.

,

اما این افزایش قیمت پیاز نه تنها در میاندوآب، بلکه به نوعی در سراسر کشور نیز وجود دارد که در این رابطه مسئولان در گفت و گوهای مختلفی که داشته اند، خبر از کاهش قیمت پیاز در روزهای آینده داده اند.

,

در همین زمینه، تسنیم نوشته که عسگری مدیرکل دفتر سبزی، صیفی و محصولات جالیزی کاهش بارندگی‌ها در اواخر سال گذشته در جیرفت و جنوب کشور مانع ذخیره سازی پیاز و در نتیجه افزایش قیمت آن در بازار شده است.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره­ بار نیز در این باره اعلام کرده که گرانی پیاز با ورود محصول شهرستان بناب آذربایجان تا ۱۰ روز آینده ارزان می­ شود و افزایش قیمت سیب­ زمینی هم مقطعی بوده و تا چند روز آینده این مشکل نیز حل خواهد شد.

,

لزوم حذف نقش واسطه ها از بازار

,

از سوی دیگر گفتنی است که همه ساله نبود الگوی کشت مناسب و نقش واسطه ها در افزایش قیمت محصولات کشاورزی دخیل است که در این زمینه لازم است تا با طراحی سامانه ها و اقدامات لازم ضمن ارائه الگوی کشت مناسب در نقاط مختلف، نقش واسطه ها نیز با حداقل برسد تا شاهد این نوسانات قیمت در بازار نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه