اخبار داغ

کارشناس مسایل تربیتی و خانواده:

فلسفه حجاب و عفاف حضور توانمندیهای اصلی زنان در جامعه است

فلسفه حجاب و عفاف حضور توانمندیهای اصلی زنان در جامعه است
کارشناس مسایل تربیتی و خانواده گفت: فلسفه حجاب و عفاف نیز ظهور و حضور اندیشه و انسانیت در جامعه بوده و در واقع عفاف و حجاب نیز تضمین کننده این است که توانمندیهای اصلی زنان در جامع ظهور پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه گوزلیان امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم از پارمترهای کشورهای توسعه یافته را داشتن اندیشه و انسانیت و توجه به توانمندیهای فکری افراد جامعه دانست و اظهار داشت:  افراد در این جوامع بر اساس اندام و جنسیت مورد توجه قرار نمی گیرند بلکه معیارهای فکری و انسانی و توانمندیهای این افراد مورد توجه قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

گوزلیان فلسفه حجاب و عفاف را حضور اندیشه زن در جامعه دانست و عنوان کرد: زن در خانه در بین محارم نیازی به حجاب ندارد و این موضوع تنها در بین اشخاص نامحرم به این جهت مطرح شده است که حضور زنان سبب سوء استفاده نبوده و از زن به عنوان یک ابراز جنسی استفاده نشود.

,

کارشناس مسایل تربیتی و خانواده  با بیان اینکه در خلقت زنان زیبایی و جذابیت قرار داده شده است، ابراز کرد: وقتی این جذابیت زنانه در ویترین قرار داده شود زمینه سوء استفاده فراهم می شود و به بیان دیگر وقتی اندیشه نمایی بروز نکند ظاهر نمایی مطرح می شود و ما برای استفاده از توان فکری و توانمندیهای اصلی نیمی از افراد جامعه نیازمند حائل  و عفاف هستیم.

,

 

,

* ایجاد التهاب و بروز ناهنجاری های اخلاقی از عوارض بد حجابی در جامعه

, * ایجاد التهاب و بروز ناهنجاری های اخلاقی از عوارض بد حجابی در جامعه, * ایجاد التهاب و بروز ناهنجاری های اخلاقی از عوارض بد حجابی در جامعه,

وی یکی از عوارض بد حجابی را ایجاد التهاب و بروز ناهنجاری های اخلاقی در جامعه دانست و تاکید کرد: هم اکنون ما با برخی از آسیبهای اجتماعی مواجه هستیم که ریشه این مشکلات به بد حجابی و نبود عفاف و حجاب در جامعه بر می گردد.

,

گوزلیان استفاده از ماهواره را یک گرداب برای آموزهای اخلاقی و دینی خانواده ها تشریح کرد و گفت: برنامه ریزی و مدیریت فکری دقیقی برای سست کردن بنیان خانواده ها با استفاده از برنامه ها فارسی زبان شبکه های ماهواره ای ترتیب داده شده است .

,

وی افزود: بسیاری از ارزش های دینی و آموزه های  اخلاقی در این برنامه ها مورد هجمه قرار گرفته و بسیاری از ناهنجاری ها و رفتارهای غلط عادی سازی شده است که همین موارد می تواند یک خانواده را به گرداب بکشاند.

,

 

,

* آگاه سازی و ارائه اطلاعات درست به نسل نوجوان در زمینه حجاب و عفاف

, * آگاه سازی و ارائه اطلاعات درست به نسل نوجوان در زمینه حجاب و عفاف, * آگاه سازی و ارائه اطلاعات درست به نسل نوجوان در زمینه حجاب و عفاف,

کارشناس مسایل تربیتی و خانواده  نقش تربیتی خانواده ها را در ترویج عفاف و حجاب  کلیدی دانست و تاکید کرد: یکی از راهکارها اساسی  آگاه سازی و ارائه اطلاعات درست به نسل نوجوان در زمینه حجاب و عفاف است که بتوانیم آثار بی حجابی و بد حجابی را برای او بازگو کنیم چرا که نسل نوجوان و جوان تشنه دانستن و دارای روحیه حق پذیر هستند.

,

وی با بیان اینکه خانواده ها باید برای تقویت روحیه دینی و ارزشی کودکان و نوجوانان خود اقدامات جدی تری را داشته باشند، خاطرنشان کرد: نباید این نسل رها شود چرا که اگر آموزه های اخلاقی و دینی به نسل نوجوان و جوان امروز ارائه نشود ما باید در آینده نزدیک شاهد بروز آسیبهایی همچون طلاق عاطفی، ازدواج دیرهنگام، ترویج عمل غیر اخلاقی زنا، خیانتهای عاطفی در جامعه باشیم.

,

گوزلیان تاکید کرد: نبود عفاف و حجاب در جامعه باعث می شود که نهایتا خانواده وجامعه مکان امن برای افراد تلقی نشود.

,

وی تاکید کرد: وجود حجاب و عفاف حق همه افراد بوده و نه تکلیف و قرار نیست عده ای با عرضه اندام آرامش و محیط امن جامعه را از دیگران سلب کنند چرا که با بروز آسیبهای اجتماعی همه افراد جامعه متاثر از این موضوع می شوند.

,

 

,

* نیازمند اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فرهنگی توسط دستگاهها هستیم

, * نیازمند اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فرهنگی توسط دستگاهها هستیم, * نیازمند اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فرهنگی توسط دستگاهها هستیم,

کارشناس مسایل تربیتی و خانواده  با اشاره به نقش دستگاههای متولی فرهنگ ابراز کرد: در این زمینه نیازمند اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فرهنگی هستیم چرا که با وجود قانونی شدن این مصوبات از سال 84 تاکنون اقدام عملی در این باره صورت نگرفته است.

,

وی گفت: باید اراده جمعی برای اجرای  برنامه های فرهنگی در دستگاهها وجودداشته باشد و حاکمیت باید تلاش کند تا بسترهای رشد و تعالی و شیوه زندگی درست را به مردم  آموزش دهد.

,

گوزلیان با اشاره به اینکه بسیاری از رفتارهای ما از طریق یادگیری اجتماعی صورت می گیرد، عنوان کرد: بخشی از رفتارها از طریق تقلید از دیگران در افراد شکل می گرد که در این زمینه نیازمند ارائه الگوهای مناسب هستیم که بخشی از این اقدامات باید توسط دستگاههای متولی فرهنگ انجام شود.

,

وی افزود: برخی از دولتمردان با ادعای روشنگری مسئله فرهنگی را به مردم ارجاع دادند و ما گاهی با استحاله فرهنگی نیز مواجه هستیم و برخی توسعه یافتگی را در کنار گذاشتن دین تفسیر می کنند که این دیدگاه سبب شده است که در عرصه فرهنگی ما با مشکلات مواجه شویم.

,

گوزلیان با بیان اینکه برای اجرای برنامه های فرهنگی توسط دستگاهها نیازمند یک اهتمام جدی هستیم ، خاطرنشان کرد: ما گاها شاهد  تسامح و تساهل عمدی در اجرای برنامه های ارزشی و دینی هستیم که این امر کیان خانواده ها را تهدید می کند.

,

وی در پایان یادآور شد: کوتاه مسئولان آثار شوم دنیایی و اخروی را برای جامعه اسلامی ما به بار می آورد و ما نباید تجربه غلط کشورهایی غربی را تکرار کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه