اخبار داغ

با اعطای تسهیلات صنایع تبدیلی ؛

گوهر تراشی در خرم آباد برند سازی می شود+تصاویر

گوهر تراشی در خرم آباد برند سازی می شود+تصاویر
تولیدکننده لرستانی سنگ های زینتی در استان لرستان گفت: گوهرشناسی رشته بسیار جالبی است به صورتی که هر فرد آموزش دیده با کمترین هزینه با خرید یک دستگاه می توانند حتی در منزل درآمدزایی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک استان لرستان ظرفیت خوبی از لحاظ  کانی ها،سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دارد به طوری که در حال حاضر حدود30نوع سنگ قیمتی در استان شناسایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

بنابه گفته کارشناسان انواع مختلف سنگ های قیمت در مناطق مختلف استان از جمله ازنا، الیگودرز، بروجرد، الشتر و نورآباد یافت می شود که می توان در زمینه گوهرشناسی و گوهر تراشی از آن ها استفاده شود.

,

 

,

متاسفانه به علت عدم رغبت برخی مسئولان سرمایه گذاری در این زمینه صورت نگرفته است وبه همین دلیل کارهای جدی انجام نشده است.

,

 

,

شهرستان خرم آباد ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های تولید جواهر و زیور آلات کشور و منطقه را داراست تا جایی که  می توان بیش از 500 کیلو سنگ عقیق و خانواده کوارتز، 10 کیلو فیروزه 1 کیلو زمرد 1 کیلو یاقوت و سنگ ها و کانی های متفرقه دیگر در سال را به عنوان ظرفیت تولید نهایی برای یک طرح اجرایی پیش بینی کرد.

,

 

,

 گوهر تراشی در لرستان

, گوهر تراشی در لرستان,

 

,

با بهره گیری ازظرفیت های خدادادی وجود سنگ ها و مواد اولیه در استان و کشور، نیروهای بومی تحصیل کرده در این زمینه، شرایط جهانی روبه رشد تجارت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زمینه بسیار مناسبی برای راه اندازی مرکز فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد.

,

 

,

راه اندازی مرکز فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به عنوان یک مرکزخدماتی آموزشی تولیدی در زمینه گوهرشناسی و فرآوری مواد اولیه می تواند گام موثری در جهت اشتغالزایی نیروهای مستعد، تنوع بخشی به محصولات و ایجاد رونق در فضای کسب و کار و نیز تبدیل شهرستان خرم آباد به یکی از قطب های صادر کننده جواهرات در کشور و همچنین تصاحب جایگاه مناسبی در بازارهای بین المللی بردارد.

,

 

,

با راه اندازی مرکز فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می توان به ایجاد فضای مناسب کسب و کار و اشتغال زایی درزمینه گوهرشناسی و تولید جواهرات، به دست آوردن سهم مناسبی از بازارهای فروش جواهر و زیورآلات داخلی و خارجی و  شناساندن و در حقیقت ایجاد برند تولید کنندگی جواهرات برای استان لرستان امیدوار بود که برای دستیابی به آن می توان از ظرفیت های خدادادی وجود سنگ ها و مواد اولیه در استان،کشور وهمچنین استفاده از نیروهای بومی تحصیل کرده استفاده کرد.

,

 

,

با استفاده از توانمندی فارغ التحصیلان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد بومی رشته زمین شناسی وبا بهره گیری از دانش زمین شناسی در زمینه اکتشاف و پی جویی سنگ های قیمتی و نیز توان شناسایی و سنجش مرغوبیت انواع سنگ های قیمتی  می توان قسمت مهمی از سنگ خام قیمتی مورد نیاز را در محدوده استان لرستان و استان های همجوار پی جویی و استخراج کرد.

,

 

,

 گوهر تراشی در خرم آباد

, گوهر تراشی در خرم آباد,

 

,

 محصولاتی ازجمله انواع گردن بند و مدالیون، گوشواره و انگشتری، نگین و گوی، الواح حاصل از حکاکی متن و اشکال مختلف روی سنگ، کلکسیون های آموزشی و تزیینی، مجسمه های دو بعدی و سه بعدی، مقاطع نازک میکروسکپی، ظروف تزئینی سنگی، ساخت دستگاه های تراش سنگ و ...  را می توان با راه اندازی مرکز فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تولید کرد.

,

 

,

تولید جواهرات و تزیین و فرآوری سنگ های با استفاده از الگوهای نمادین تاریخی فرهنگی منطقه لرستان و یا طرح های ایرانی اسلامی،آموزش فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، آموزش گوهر شناسی، آموزش های نرم افزاری طراحی جواهرات، صدور شناسنامه برای جواهرات و گوهرها و همچنین طراحی جواهرات مختلف از دیگر ظرفیت های این رشته است.

,

 

,

احمد ولی پور؛ تولیدکننده لرستانی سنگ های زینتی در استان لرستان به خبرنگار سفیرافلاک گفت: گوهرشناسی رشته بسیار جالبی است به صورتی که هر فرد آموزش دیده با کمترین هزینه با خرید یک دستگاه می توانند حتی در منزل درآمدزایی کند.

, سفیرافلاک,

 

,

وی افزود: بازارهای طلاو جواهرات  این رشته در سطح استان و همچنین استان های همجوار همچون تهران، قم، مرکزی و اصفهان  رونق خوبی دارد.

,

 

,

 احمد ولی پوری

, احمد ولی پوری,

 

,

تولیدکننده سنگ های زینتی عنوان کرد: سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی پس از تراش کاری در اندازه ها و طرح های مختلف بر روی طلا و جواهرات از جمله انگشتر، گردنبند، دستبند، گوشواره و ... به کارگیری می شوند.

,

 

,

ولی پور اظهار داشت: دقت و ظرافت در این کار از اهمیت بالایی برخوردار است هرچه که در جنس تولید شده استانداردهای آموزشی دقیقتر رعایت شوند کیفیت سنگ تولیدی بهتر خواهد بود و مسلماً فروش بهتری نیز خواهد داشت.

,

 

,

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر،فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد به خبرنگار سفیرافلاک گفت: سپاه ناحیه خرم آباد درعرصه های اقتصاد مقاومتی مثل پرورش زنبور، قارچ، زعفران، پرورش مرغ محلی، شیلات، صنایع تبدیلی، صنایع بسته بندی وسایرماکیان، وام هایی را به منظور توسعه مشاغل و ایجاد آن ها با هدف بالابردن  شاخص های تولید در استان  و در راستای مقاوم سازی اقتصاد استان و فعال کردن پتانسیل های ناشناخته به جوانان مستعد تحصیل کرده پرداخت کرده است.

, سفیرافلاک,

 

,

وی افزود:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبرمعظم انقلاب، با ارائه تسهیلات و حمایت از بسیجیان دارای مهارت ، پا به این عرصه مهم گذاشته است.

,

 

,

 فرمانده سپاه خرم آباد

, فرمانده سپاه خرم آباد,

 

,

سرهنگ بازگیرحمایت از تولیدات داخلی و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مشاغل کوچک را از برنامه‌های سپاه دانست و گفت: برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی نیاز به نیروهایی سرشار از اعتقاد معنوی داریم که بحمدلله در نیروهای بسیجی ما به وفور دیده می شود چراکه بسیجیان این سرداران ملی با وجود این که خود شغل و درآمد دارند زمانی که نیاز است بدون کوچکترین چشم داشتی وارد عمل می شوند و با جان و دل کار می کنند.

,

 

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد تصریح کرد: با فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی ضمن تولید محصول داخلی زمینه اشتغال بسیاری از جوانان فراهم شده و لذا  ایجاد واحیای واحدهای تولیدی بخشی ازاقدامات سپاه در راستای اقتصاد مقاومتی است.

,

 

,

وی افزود: هر کدام از شهرستان های استان دارای قابلیت‌هایی هستند که اگر بر روی آنها سرمایه‌گذاری شود می‌توان گام بزرگی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.

,

 

,

سرهنگ بازگیر خاطرنشان کرد :درهمین راستا سپاه پاسداران لرستان امسال درصدد برند سازی گوهر تراشی در خرم‌آباد، انجیر در شهرستان پلدختر، انار در شهرستان کوهدشت، نخود در شهرستان دلفان و خیارشور برای شهرستان بروجرد است.

,

 

,

وی با بیان این که دشمن درصدد است اقتصاد عاریتی را به ایران القا کند اظهار داشت گفت: راه‌ برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.

,

 

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد به  برند سازی محصولات تولید شده دراستان لرستان اشاره کرد و گفت: توجه و حمایت از صنعت گوهر تراشی از اولویت‌های کاری سازندگی سپاه ناحیه خرم‌آباد است.

,

 

,

سرهنگ بازگیر ایجاد تعاونی و بازارچه‌هایی برای فروش محصولات اقتصاد مقاومتی را از جمله اقدامات سپاه در راستای بازاریابی و شناسایی بازارهدف در حوزه تجاری سازی این محصولات عنوان کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه