اخبار داغ

در جشنواره رونمایی 18 رقم زراعی و باغی کشور در کرج مطرح شد؛

واگذاری تولید غلات به بخش خصوصی در کشور/ اقتصادی کردن تولید در گرو افزایش بهره وری محصولات کشاورزی است

واگذاری تولید غلات به بخش خصوصی در کشور/ اقتصادی کردن تولید در گرو افزایش بهره وری محصولات کشاورزی است
مهمترین ویژگی دومین جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی حضور بخش خصوصی داخلی در این عرصه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز۲۴ صبح امروز ۳ مرداد دومین جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی کشور با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، مسئولین سازمان‌ های جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی به منظور رونمایی از ۱۸ رقم زراعی و باغی در مرکز همایش‌ های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز۲۴ ,

محمود حجتی در این همایش نیروی انسانی متعهد در راستای تحقق شعار ما می توانیم در عرصه کاورزی را موثر دانست و گفت: علی رغم اینکه حل معضلات و بررسی دغدغه هی این عرصه بر عهده ماست اما امکانات و ظرفیت های کشور مورد استفاده افراد قرار نمی گیرد.

,

وی به لزوم توجه به توسعه محصولات رقابتی با کیفیت در عرصه کشاورزی به منظور حضور در بازارهای جهانی تاکید کرد و افزود: مسئولان دولتی در راستای ایجاد زنجیره‌ ای کامل و قوی برای توسعه کشور در ابعاد مختلف نقش بسزایی خواهند داشت.

,

وزیر جهاد کشاورزی بهبود شرایط کشاورزی در کشور را در گرو استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اعلام کرد و اظهار داشت: مسلما دولت بدون مساعدت بخش خصوصی نمی تواند در راستای توسعه و ارتقا کشاورزی گام بردارد و استفاده از تجربیات جهانی و دانش روز در این بخش ضرورت خواهد داشت.

,

حجتی افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را هدف این وزارت برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: شناخت نسبت به ظرفیت و قابلیت بذر و نهال در کشور حائز اهمیت بوده و باید از ظرفیت‌ ها و منابع در راستای سازگاری و بهبود محیط‌ زیست استفاده کنیم و تکنولوژی های زراعی، نانو و … طی سال های اخیر مورد توجه ویژه قرارگرفته است.

, .,

همچنین رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور با اعلام اینکه درصدد توسعه امنیت غذایی در کشور هستیم و این مسئله با ارتقا بهره وری از آب محقق خواهد شد گفت: خصوصی‌ سازی بر اساس سیاست‌ های دولت اقدام شایان توجهی در کشور بوده و عملکرد موثری در زمینه ذرت، حبوبات و سویا داشت لذا درصددیم تولید غلات به بخش خصوصی واگذار شود.

,

گودرز نجفیان به معرفی ۲۴ رقم محصول کشاورزی و باغی در جشنواره اول اشاره کرد و افزود: در دومین جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی ۲۸ رقم اطلاع‌ رسانی و ۱۸ رقم برای نخستین بار رونمایی خواهد شد و مهمترین ویژگی دومین جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی حضور بخش خصوصی داخلی در این عرصه است.

,

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور در خاتمه با اشاره به نقش ارقام اصلاح شده در تولید خاطر نشان داشت: تنها راه اقتصادی کردن تولید و افزایش تولید محصولات کشاورزی، ارتقا بهره‌ وری و افزایش عملکرد در واحد سطح است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه