اخبار داغ

به همت زنان قالی باف چهارمحال و بختیاری؛

گره هایی که بر فرش می نشیند تا گره گشایی کند

گره هایی که بر فرش می نشیند تا گره گشایی کند
زنان چهارمحال و بختیاری برای کمک به عتبات عالیات با عشق فرش می بافند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر, مردم چهارمحال و بختیاری اعتقاد بسیار قوی به ائمه اطهار دارند و برای کمک به عتبات عالیات از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

کار بسیار جالبی که برخی از زن های این استان انجام می دهند بافت فرش های دست بافی است که با عشق و علاقه و خواندن دعا و زیارت بر روی هر گره از بافت این قالی ها انجام می دهند.

مردم نذرهای خود را به عتبات عالیات می سپارند و آن ها مصالح لازم برای بافت یک فرش را در اختیار کارگاه های قالی بافی می گذارند و زن ها به صورت داوطلبانه برای بافت این فرش ها ثبت نام می کنند.

بعد ازبافته شدن کامل فرش به عتبات عالیات داده خواهد شد و آن ها نیز این فرش ها را فروخته و برای بازسازی عتبات عالیات هزینه خواهند کرد.



9 ماه با عشق به ائمه اطهار فرش می بافیم

یکی از خیرین راه اندازی کارگاه فرش در شهرکرد گفت: 9 نفر در کارگاه قالی بافی ثبت نام کرده و فعالیت می کنند اما دو نفر از آن ها به طور شبانه روزی روی بافت فرش تلاش می کنند

وی اظهار کرد: مواد اولیه برای بافت این فرش ها از سوی عتبات عالیات در اختیار ما قرار می گیرد

وی با اشاره به اینکه برای  بافت یک فرش 9 ماه زمان می برد  اذعان داشت:چنانچه دو نفر به طور شبانه روزی بر روی این فرش کار کنند می شود تا 9 ماه آن را به اتمام رساند.




هر روز با خواندن یک دعا کار خود را شروع می کنیم

یکی دیگر از خیرین راه اندازی کارگاه قالی بافی اظهار کرد: هر روز اختصاص به یک ائمه است و به یاد شهدا و با ذکر دعا شروع به بافت قالی می کنیم.

زهره ساعدی تصریح کرد: 90 درصد از کسانی که بر روی فرش کار می کنند هیئتی هستند و  صرفه جویی های لازم برای مصالحی که در اختیار آن ها گذاشته می شود صورت می گیرد.

وی بیان داشت: بعد از تکمیل شدن فرش فروخته و پول آن صرف کمک به باز سازی عتبات عالیات خواهد شد.



فرش های بافته شده فروخته و صرف بازسازی عتبات عالیات می شود

حجت السلام رئیسی مسئول بخش روحانیت ستاد عتبات عالیات چهار محال و بختیاری  با اشاره به اینکه فرش هایی که بافته می شود فروخته شده و برای عتبات عالیات هزینه می شود اظهار کرد:  کمک به بازسازی عتبات عالیات مردمی است و ربطی به دولت ندارد .

وی تصریح کرد: صندوق های کوچک جهت جمع آوری نذورات و کمک های مردمی برای عتبات عالیات  گذاشته خواهد شد تا مردم بتوانند به راحتی نذورات خود را به داخل این صندوق ها بیاندازند.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانم ها به صورت داوطلبانه برای راه اندازی کارگاه های قالی بافی تلاش می کنند اذعان داشت: هر محله ای یک کارگاه قالی بافی راه انداخته که برخی جاها سه نفر و برخی نقاط دیگر 120 نفر جمع می شوند و نذر خود را با زدن گره های قالی برای عتبات عالیات ادا می کنند.

رئیسی با بیان اینکه کمک های مردمی به صورت های متفاوت بوده است اذعان داشت: برخی ها با دادن طلا و جواهر، برخی ها کمک های نقدی و برخی ها با بافتن فرش نذر خود را ادا می کنند ولی در نهایت همه اینها فروخته شده و مصالح از ایران خریداری و برای بازسازی عتبات عالیات برده خواهد شد.

وی یادآور شد: تا کنون 15 کارگاه در استان چهارمحال و بختیاری جهت بافت 32 فرش راه اندازی شده است.

مرضیه عالی پور هفشجانی
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه