اخبار داغ

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن گرگان- گنبد- مشهد یک حلقۀ مفقوده است که باید حل شود

راه آهن گرگان- گنبد- مشهد یک حلقۀ مفقوده است که باید حل شود
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در راستای اجرای پروژه ملی راه آهن گرگان - گنبد - بجنورد – مشهد و به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهور به گلستان ، گفت: این پرژه یک حلقۀ مفقوده در کریدور ریلی کشور است که باید حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه،علیرضا محفوظی در جلسه بررسی وضعیت راه‌های روستایی و راه‌آهن شهرستان گنبدکاووس با عنوان این مطلب افزود: متاسفانه در سالهای گذشته با این پروژه ، سیاسی کارانه برخورد شده است در حالیکه نباید با پروژه های عمرانی سیاسی برخورد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،, قابوس نامه،,

وی ادامه داد: توسعۀ خطوط ریلی و راه های روستایی از اولویت های دولت است و مجلس نیز در این رابطه با دولت تعامل خوبی دارد.

,

محفوظی اذعان کرد: مجلس ظرفیت های خوبی در قالب سه قانون ایجاد کرده است که اگر بتوایم برای تامین بودجه می توانیم در جای مناسبی در پروژه ها از آن استفاده کنیم.

,

وی تصریح کرد: قانون الحاق2، قانون برنامه ششم و قانون جامع توسعه کشور سه قانونی است که می تواند در این پروژه ها کمک رسان ما برای اجرا باشد.

,

qaboosnameh 1

, qaboosnameh 1,

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از از ارسال لایحه ای به مجلس برای اختصاص یک درصد از مالیات ارزش افزوده به توسعۀ خطوط ریلی و راههای روستایی خبر داد و گفت: این لایحه در کمسیون عمران بررسی و تصویب شده است و در صورت تصویب کمسیون اقتصادی که کمسیون آقای طیار نیز هست ، تسلیم صحن علنی مجلس می شود و با تصویب در مجلس کمک بزرگی در تامین اعتبار این پروژه ها به راه و شهرسازی خواهد شد.

,

نگوئید جادۀ نفت بگوئید جاده ترانزیتی
علیرضا محفوظی با اشاره به اینکه جادۀ نفت با توجه به لایحۀ تصویب منطقه آزاد نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد گفت: از این به بعد نام این جاده را جادۀ ترانزیتی بگوئید و با این نام آن را محدود به یک جاده که از میدان گازی می گذرد نکنید.

, نگوئید جادۀ نفت بگوئید جاده ترانزیتی , نگوئید جادۀ نفت بگوئید جاده ترانزیتی,
,

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به تامین اعتبار اجرای پروژه کمربندی شرق گنبدکاووس نیز گفت: احداث این جاده باید به عنوان یک کنارگذر انجام شود تا صرفا احداث یک جاده و راه نباشد چرا که باید همۀ ابعاد از جمله اقتصاد، تحولات و تعاملات منطقه احداث راه ، دیده شود تا با احداث آن یک منطقه مهجور نشود.

,

تکمیل تعریض و چهار بانده کردن محور گنبدکاووس ـ آق‌قلا یکهزارو 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

, تکمیل تعریض و چهار بانده کردن محور گنبدکاووس ـ آق‌قلا یکهزارو 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد, تکمیل تعریض و چهار بانده کردن محور گنبدکاووس ـ آق‌قلا یکهزارو 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد,

در این نشست همچنین معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره راه و شهرسازی گلستان به پروژۀ تعریض و چهار بانده کردن محور گنبدکاووس ـ آق‌قلا اشاره کرد و گفت: تکمیل این پروژه یکهزارو 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

,

علی اکبر شاهینی در ادامه گفت: این پروژه از سال 86 آغاز شده است که از کل این مسیر 5 کیلومتر از سمت گنبد 2 بانده کار شده و 5 کیلومتر نیز از سمت آق قلا به گنبد یک بانده کار شده است.

,

وی در رابطه با راههای روستایی نیز تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس 596 کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان، 396 کیلومتر آن آسفالت، 84 کیلومتر شوسه و 115 کیلومتر نیز راه خاکی است.

,

نمایندۀ مردم گنبد در مجلس شورای نیز در این نشست با اشاره به  وجود 171 روستا در گنبد یکی ازدغدغه های مهم منطقه را راههای روستایی عنوان کرد و گفت : برخی از روستاهای شهرستان مانند ماسان کوب با 27 کیلومتر و پشه‌لر با 10 کیلومتر فاقد هرگونه راه و مسیر برای تردد هستند.

,

قره جه طیار همچنین گفت: راه آهن گرگان-گنبد-مشهد از ابتدای انقلاب مطرح شده ولی متاسفانه هنوز محقق نشده است.

,

qaboosnameh 3

, qaboosnameh 3,

وی با اعلام ابراز امیدواری مردم در تحقق پروژه راه آهن و کمربندی گنبدکاووس اظهار کرد: تنها 7 کیلومتر از احداث کمربندی یا کنارگذر شهرستان باقی مانده  است.

,

معاون استاندار و رماندر ویژه گنبدکاووس نیز گفت: بر اساس آمار سال گذشته 55 درصد جمعیت 348 هزار نفری گنبد را جمعیت روستایی و 45 درصد را جمعیت شهری تشکیل می دهند.

,

qaboosnameh 2

, qaboosnameh 2,

عبدالقدیر کریمی با اشاره به مشکلات خدمات رسانی به روستاهای گنبد به دلیل عدم دسترسی به راه مناسب ، ابراز امیدواری کرد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از این دغدغه های مردم در رابطه با راهها برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه