اخبار داغ

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران:

مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات 17 هزار میلیارد تومان است/ظرفیت بالای کرمانشاه در برخورداری از تجار

مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات 17 هزار میلیارد تومان است/ظرفیت بالای کرمانشاه در برخورداری از تجار
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: مانده تسهیلات این بانک 17هزار و 400 میلیارد تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس،علی صالح آبادی در نشست بررسی مشکلات و موانع صادراتی در حوزه مالی و بانکی، با اشاره به اینکه امروزه، صادرات غیر نفتی موضوعی اولویت دار در کشور است اظهار داشت: برای پیشرفت کشور، توجه به این حوزه الزامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اک پرس،,

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران بیان کرد: بانک توسعه صادرات جز کم شعبه ترین بانکها است به گونه ای که تنها 40 شعبه در مراکز استانها و مناطق آزاد دارد و نیز تنها بانکی بوده که نرخ سود سپرده 15 درصدی به مردم پرداخت کرده است.

,

دکتر صالح آبادی عنوان کرد: اتکای منابع مالی بانک توسعه صادرات از سه محل سرمایه بانکی که دولت در اختیار قرار داده، منابع بانک مرکزی و سپرده گذاری های صندوق توسعه ملی در بخش ریالی تامین می شود.

,

وی مانده تسهیلات این بانک را 17 هزار و 400 میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان سه هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 14 هزار میلیارد تومان ارزی است.

,

دکتر صالح آبادی خاطر نشان کرد: آخرین بار در سال 86 سرمایه این بانک افزایش یافت و البته سال گذشته نیز بر اساس تبصره 35، یک هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشتیم  که با تبدیل به سرمایه بانک، پول جدید تلقی نشد.

,

وی از جذب 800 میلیارد تومان سپرده ریالی از صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: مشتریان بانک توسعه صادرات در کشور 20 میلیارد تومان سپرده گذاری کرده اند و بانک نیز 170 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

,

دکتر صالح آبادی با اشاره به اینکه درصدد جذب منابع جدید از صندوق توسعه ملی هستیم گفت: این صندوق در گذشته به تجار تسهیلات پرداخت نمی کرده اما در ظاهر امسال به تاجران نیز پرداخت می شود.

,

وی وجود 800، 900 تاجر را ظرفیتی بالا برای استان کرمانشاه دانست و افزود: سال گذشته تسهیلات با نرخ 16 درصد به مشتریان پرداخت می شده که این نرخ امسال به 11 درصد کاهش یافته است.

,

دکتر صالح آبادی از پرداخت 300 میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان در سال 94 خبر داد و گفت: تسهیلات جدید امسال با نرخ 11 درصد به بخش صادرات پرداخت می شود.

,

وی با اشاره به اینکه درصدد این هستیم تا صندوق توسعه ملی پولهای جدید را به صورت سقف اعتباری در اختیار ما قرار دهد تا مشتریان امکان سپرده گذاری بلندمدت را داشته باشند افزود: نرخ منابع بانکی بین 16 تا 18 درصد است.

,

دکتر صالح آبادی خاطر نشان کرد: برخی از بانکهای بزرگ با نرخ 20 درصد اقدام به جذب مشتری کرده اما سود تسهیلات 18 درصدی پرداخت می کنند که این منطقی نیست.

,

وی افزود: بانک توسعه صادرات به دنبال سودآوری نیست اما به دلیل ارتباط گیری با سایر کشورهای دنیا نمی توانیم بانکی زیان ده باشیم.

,

دکتر صالح آبادی با اشاره به اینکه پس از برجام روابط کارگزاری بانکها توسعه و هزینه ها کاهش یافت بیان کرد: 80 درصد منابع بانکی بانک توسعه صادرات ارزی بوده بنابراین این بانک در زمان تحریمها با چالش بیشتری مواجه شد.

,

وی با اشاره به اینکه 14 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در بانک توسعه صادرات مانده تسهیلات است که با نرخ سود چهار تا شش درصد پرداخت می شود افزود: صندوق توسعه ملی با بانکها قرارداد عاملیت دارد و برای اجرای پروژه ها کاربرد دارد برخلاف منابع ریالی که قابل تخصیص برای طرح ها نیست.

,

دکتر صالح آبادی سقف قرارداد عاملیت با صندوق توسعه ملی را جهت اجرای پروژه ها 500 میلیون دلار دانست و گفت: به دنبال استفاده از ابزارهای تامین مالی جدید هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه برای مشتریان طرف حساب و صادر کننده با ضمانت اقدام به انتشار اوراق در بوری می کنیم از اعطای خط اعتباری به بانکهای خارجی خبر داد و افزود: بنا به اعتبار سنجی به بانکها خط اعتباری می دهیم که در این میان 18 میلیون یورو به بانک البلاد عراق خط اعتباری اعطا شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه