اخبار داغ

گزارشی از مشکلات برق در بلوچستان؛

مشترکین قصرقند چشم انتظار مساعدت دولت/ انشعابات غیرقانونی عامل اصلی افت ولتاژ برق شهروندان

مشترکین قصرقند چشم انتظار مساعدت دولت/ انشعابات غیرقانونی عامل اصلی افت ولتاژ برق شهروندان
مدیر اداره برق دشتیاری و پلان چابهار گفت: بسیاری از مشکلات افت ولتاژ و قطعی برق در سطح روستاهای سیستان و بلوچستان، به دلیل وجود انشعاب های غیر مجاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، گرمای شدید بیش از 50 درجه ای هوا در جنوب سیستان و بلوچستان در کنار مشکلاتی چون سرقت کابل های شبکه برق و افت ولتاژ از بزرگترین مشکلات مشترکین برق در شهرستان های نیکشهر و قصرقند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

در این میان بخش تلنگ از توابع شهرستان قصرقند با 18 هزار و 368 نفر جمعیت و 5 هزار و 128 خانوار یکی از محروم ترین مناطق کشور، سالهاست با مشکلات فراوانی در زمینه برق روبه روست به گونه ای که از نظر شاخص های آب، فضاهای آموزشی، راه، برق و طرح هادی روستایی این منطقه در پاین ترین  نرم کشوری قرار داشته و عموم مشترکین برق در بخش تلنگ از کاهش افت ولتاژ برق و قطعی های فراوان گلایه دارند.

,

مردم بخش تلنگ در طول سال های متمادی به دلیل دوری از مرکز شهرستان و امکانات رفاهی با محرومیت های زیادی مواجه بوده اند و این محرومیت ها تا جایی پیش رفته است  که مردم این بخش برای رسیدن به قصرقند مرکز شهرستان باید از سه شهرستان چابهار، کنارک و نیکشهر عبور کنند تا به شهر قصرقند برسند و امور ادارای خود را پیگیری کنند و یا برای حل مشکلات برق به بخش پلان در شهرستان چابهار مراجعه کنند که این موضوع میتواند یکی از عجیب ترین اتفاقات حال حاضر در جهان باشد.

,

در همین رابطه وحید غلامیان در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: با هدف رفع افت ولتاژ و کاهش هدر رفت برق در شبکه،21 دستگاه ترانس برق در 17 روستای بخش تلنگ شهرستان قصرقند نصب شده است.

, پاپایا,

وی افزود: برای اجرای این پروژه ها در کنار اجرای سه کیلومتر شبکه فشار متوسط و چهار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در بخق تلنگ قصرقند، 12 میلیارد ریال هزینه شده است.

,

مدیر اداره برق دشتیاری و پلان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امور برق نگور چهار بخش دشتیاری، پلان، قسمتی از بخش مرکزی شهرستان چابهار و تلنگ شهرستان قصرقند را زیر پوشش دارد، بیان کرد: امور برق نگور در مجموع ۵۰۰ پارچه روستا را خدمات رسانی می کند و از اهداف ویژه آن بهره مندی مشترکان برق روستایی در بخش های دشتیاری، پلان و تلنگ از برق مطمئن در فصل تابستان است.

,

وی ادامه داد: تاکنون در روستاهای نالود، توکدان، شیرمحمد بازار، لالوبازار، بوندی، کوتیرو، مچی، جدگال آباد، دنسرتلنگ، ماندیرو، وددو، دک تلنگ، جت بازار دیرمان، چب، گتیوان، چرک و سنی بازار از توابع بخش تلنگ شهرستان قصرقند ترانس های جدید برق نصب شده و نسبت به رفع افت ولتاژ این مناطق اقدام شده است تا برق استاندارد 220ولت در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

,

غلامیان با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات افت ولتاژ و قطعی برق در سطح روستاهای سیستان و بلوچستان، به دلیل وجود انشعاب های غیر مجاز برق است، خاطرنشان کرد: این انشعابات غیر مجاز علاوه بر اینکه باعث سوء استفاده از بیت المال است موجب ایجاد قطعی در شبکه میشود باعث افزایش خطر برق گرفتگی و آتش سوزی در منازل این افراد خواهد شد.

,

وی قطع انشعابات غیرقانونی را از ضرورت های منطقه دانست و گفت: امور برق نگور دارای 27 هزار و 700 مشترک برق است که از این تعداد 23 هزار و 535 اشتراک، خانگی هستند و لازم است تا برای رفع افت ولتاژ برق، مردم انشعاب های غیر قانونی خود را قطع کنند.

,

مدیر اداره برق دشتیاری و پلان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان در پایان با بیان این مطلب که توسعه شبکه برق در بخش های تلنگ، دشتیاری و پلان یکی از ضرورت اجتناب ناپذیر در جنوب استان است، تصریح کرد: حجم تاسیسات برق این منطقه شامل هزار و 200 کیلومتر خط فشار متوسط ، ۵۲۰ کیلومتر خط فشار ضعیف و هزار و 100 دستگاه ترانس برق است و لازم است برای تامین برق مشترکین شبکه برق بخش های تابعه توسعه یابد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه