اخبار داغ

امام جمعه شهرستان رشتخوار:

حضرت معصومه(س) الگوی عفت و حجاب، برای دختران مسلمان است

حضرت معصومه(س) الگوی عفت و حجاب، برای دختران مسلمان است
امام جمعه شهرستان رشتخوار در همایش روز دختر در این شهرستان گفت: عفت، پاکدامنی و حجاب در جامعه اسلامی را باید از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) آموخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، حجت الاسلام مهدی بهر‌مند، امام جمعه شهرستان رشتخوار صبح امروز در همایش روز دختر ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع پرشور دختران و بانوان این شهرستان در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیشترین نکته ای که دختران بزرگوار در حکومت اسلامی باید مورد توجه قرار دهند این است، که چگونه حضرت فاطمه معصومه(س) اینقدر ارتقاء یافتند که خداوند تبارک و تعالی به ایشان مرهمت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,


وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات بزرگ حضرت معصومه (س) انجام دادن وظیفه ای بود که خداوند متعال بر دوش ایشان گذاشته بود، و در این راه ایشان هیچ کوتاهی نکرد، همراهی با ولایت و امام در آن شرایط سخت و طی کردن مسافت طولانی تنها از باب دلتنگی و علاقه نبود، فلسفه این حرکت یک حرکت عظیم و ماندگار جهت مشخص کردن مسیری در جهت رضایت الهی و مشخص کردن راه برای ما بود تا ما ادامه دهنده این مسیر باشیم.

,
,


امام جمعه شهرستان رشتخوار در ادامه انتخاب مسیر مستقیم توسط حضرت فاطمه معصومه(س) را موجب عظمت و جایگاه ایشان نزد پرودگار دانست و یادآور شد: اسلام زن و مرد نمی شناسد، هرگاه در هر شرایطی که نیاز به حرکت دفاع و همراهی با امام،  ولی و رهبر زمان باشد، باید همه بیرون بیایند و حرکت کنند، این مسیری بود که حضرت فاطمه معصومه (س) مشخص کرد.

,
,

 

,

حجت الاسلام بهره مند عفت و حجاب را مهمترین ویژگی زن مسلمان دانست و تصریح کرد: حرکت در مسیر با رعایت تمام جهات اسلامی، همراه با پاکدامنی، عفت و حجاب در جامعه را باید از حضرت فاطمه معصومه آموخت وآن را در زندگی به کار گرفت.

,

 

,

امام جمعه شهرستان رشتخوار تصریح کرد: حرکت حضرت فاطمه معصومه(س) برای دیدار با امام رضا(ع) تنها از باب دلتنگی یا علاقه نبود از اولین قدمی که حضرت فاطمه معصومه(س) دراین مسیر برداشت، در واقع پشت سر امام رضا (ع) حرکت کرد، حضرت فاطمه معصومه(س) با این حرکت ما را متوجه امام رضا کرد، توجه به امام رضا هم یعنی توجه به اسلام توجه به ولایت توجه به رهبری و متوجه امام زمان بودن است.

,

 

,

وی در ادامه بیان داشت: بعد مسافت امروز راحتر از گذشته است، باید از این فرصت بیشتر استفاده کنیم و خودمان را در محضر نور رضوی قرار دهیم و از تاریکی در آییم، چرا که حیف است که با نزدیکی به امام رضا(ع) از این نعمت الهی بهره نبرد.

,


وی در پایان با تاکید براینکه توجه و نگاه امروز زن مسلمان باید به امام و رهبر زمانش باشد، خاطرنشان کرد: نگاه امروز ما باید نگاه به امام و رهبر زمانمان باشد، حتی چنانچه در این مسیر شهید شویم.

,
,




انتهای پیام/
 

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه