اخبار داغ

وضعیت حفاظتی نگران کننده محوطه باستانی شهریئری مشگین‌شهر؛

تاریخی که در حال تخریب است

تاریخی که در حال تخریب است
محوطه باستانی پیرازمیان شهریئری یکی از آثار کم ‌نظیر باستانی در شهرستان مشگین شهر است اما متاسفانه مسئولین بدون اینکه تدبیر برای حفاظت از سنگواره‌ ها داشته باشند این آثار تاریخی را از خاک بیرون کشیدند و اکنون مشاهده می‌شود این آثار به علت قرار گرفتن در هوای آزاد در حالت تخریب قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، محوطه باستانی شهریئری با وسعت 400 هکتار از مهم‌ترین مناطق باستانی ایران به شمار می رود که در روستای پیرازمیان از توابع شهر لاهرود شهرستان مشگین‌شهر و در کنار رود قره سو واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

قدمت این محوطه براساس مستندات باستانی به دوران نو سنگی نسبت داده می شود که تا دوران آهن 2، به صورت مستمر محل سکونت بشر بوده است.

,

 

,

محوطه باستانی پیرازمیان شهریئری یکی از آثار کم ‌نظیر باستانی در شهرستان مشگین شهر است اما متاسفانه مسئولین بدون اینکه تدبیر برای حفاظت از سنگواره‌ ها داشته باشند این آثار تاریخی را از خاک بیرون کشیدند و اکنون مشاهده می‌شود این آثار به علت قرار گرفتن در هوای آزاد در حالت تخریب قرار گرفته است و تنها تعداد محدودی از این آثار سالم باقی مانده که ان هم در صورت عدم تدبیر مسئولان تخریب می‌شوند.

,

 

,

این در حالی است که مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل اعلام کرده است که وضعیت حفاظتی محوطه باستانی شهریئری شهرستان مشگین‌شهر جای نگرانی ندارد.

,

 

,

میرعلی رحیمی‌زاد فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز از وضعیت حفاظتی محوطه باستانی شهریئری اظهار نگرانی کرده و اظهارات مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل را غیر قابل قبول عنوان کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه