اخبار داغ

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

معادن ید استان گلستان یکی از معدود معادن در کشور و جهان است

معادن ید استان گلستان یکی از معدود معادن در کشور و جهان است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان این مطلب که معادن ید استان گلستان یکی از معدود معادن در کشور و جهان است افزود: قرار است در عمق ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ متری حفاری صورت گیرد تا به معادن ید در این منطقه برسیم و این معدن جزء معادن مشترک با کشور ترکمنستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "حسینقلی قوانلو" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین اخبار  پروژه احداث کارخانه استحصال ید گلستان در منطقه مرزی داشلی‌برون گفت: معادن ید استان گلستان یکی از معدود معادن در کشور است و در جهان نیز چنین معادنی بندرت یافت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی افزود: قرار است در عمق ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ متری حفاری صورت گیرد تا به معادن ید در این منطقه برسیم و این معدن جزء معادن مشترک با کشور ترکمنستان است که در حال حاضر این کشور در حال بهره‌برداری است و اگر ما دیرتر اقدام کنیم، بالطبع آنان حجم بیشتری را استخراج خواهند کرد.

,

"قوانلو" تصریح کرد: سیاست ما در سرمایه‌گذاری در این منطقه رشد اقتصادی و محرومیت‌زدایی منطقه مرزی داشلی‌برون است تا این منطقه به آرامش اشتغالزایی برسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار کرد: در صورت اخذ مجوزهای لازم توسط این شرکت، قول خواهیم داد تا یک‌ماه آینده وسایل حفاری در این منطقه آورده شود.

گفتنی است، سرمایه‌گذاری این پروژه از محل صندوق بازنشستگی کشور است که 8 میلیون نفر در آن سهام دارند.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه