اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی روستای وادان:

بیشتر مزارع کشاورزی و باغی روستای وادارن به علت عدم آبرسانی خشک شده‌اند

بیشتر مزارع کشاورزی و باغی روستای وادارن به علت عدم آبرسانی خشک شده‌اند
رئیس شورای اسلامی روستای وادان با بیان اینکه نداشتن توجیه اقتصادی از نگاه مسئولان عامل نیمه‌کاره ماندن پروژه سد این روستا است، گفت: بیشتر مزارع کشاورزی و باغی روستای وادان دماوند به علت عدم آبرسانی خشک شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر کاظمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تارود اظهار کرد: پروژه سد وادان از حدود ۱۰ سال پیش، با انتخاب پیمانکار آغاز شد و پس از تجهیز کارگاه و اقدامات اولیه، خاکبرداری، اجرای نقشه، تسطیح زمین‌های کشاورزی و تهیه مصالح، به فعالیت خود ادامه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تارود,

وی افزود: در حال حاضر تقریباً دیواره اصلی سد در حال اتمام است، اما این پروژه حدود ۶ سال پیش متوقف و به صورت نیمه‌کاره رها شد که بنا بر گفته مسئولان، توجیه اقتصادی در آن وجود ندارد.

,

رئیس شورای اسلامی روستای وادان ادامه داد: بیش از ۴۰ هکتار از اراضی و باغ‌های کشاورزان و باغداران منطقه در این خصوص تخریب شد و این در حالی است که هنوز مالکان مطالبات خود را از دولت دریافت نکرده‌ و ۶۰ کشاورز و باغدار در این زمینه آسیب دیده‌اند.

,

کاظمی در خصوص میزان آب‌دهی سد خادکی وادان گفت: قبل از اجرای پروژه سد خاکی، این مکان رودخانه بود و سر منشأ آن رودخانه گرمابرود بوده است، اما با اجرای این طرح رودخانه با خشکسالی مواجه شد و چشمه‌سارهای موجود، آب مورد نیاز این بخش را تأمین می‌کند.

,

وی توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۹ متر آب توسط این چشمه‌ها در داخل سد خاکی جمع‌آوری می‌گردد و آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه نیز به وسیله یک موتور آب تأمین می‌شود.

,

رئیس شورای اسلامی روستای وادان در خصوص ایمنی سد خاکی تأکید کرد: متأسفانه اطراف این سد خاکی هیچ ایمنی وجود ندارد، زیرا سد خاکی از محل روستا خارج است و محصور کردن آن هزینه زیادی در بر دارد که خارج از توان شورا و دهیاری است و لازم است که سازمان آب برای رفع این مشکل و ایجاد امنیت اقدام کند.

,

کاظمی تصریح کرد: روستای وادان جزء منطقه ممنوعه در خصوص احداث چاه است و لازم است که آب مورد نیاز کشاورزان و باغداران از این سد خاکی تأمین گردد که متأسفانه به دلیل عدم آب‌رسانی به مزارع، این باغ‌ها خشک شده‌اند.

,

وی با بیان این مطلب که آب شرب روستای وادان غیر قابل آشامیدن است، تصریح کرد: چاهی که قبلاً در داخل شبکه بود و آب روستا را تأمین می‌کرد، به علت غیربهداشتی بودن از شبکه خارج شده است و در حال حاضر آب منطقه از هومند تأمین می‌شود

,

رئیس شورای اسلامی روستای وادان گفت: هم‌اکنون درخواست بازسازی چاه قبلی را مطرح کردیم تا مجدداً آب چاه پس از بازسازی وارد شبکه شود و آب شرب روستا تأمین گردد؛ چرا که آب شرب روستا ترش مزه و غیر قابل آشامیدن است.

,

, , , , , ,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه