اخبار داغ

فرمانده سپاه خدابنده:

مادران فردا در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند

مادران فردا در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند
فرمانده سپاه خدابنده گفت: این بهم‌ریختگی که در خانواده‌های امروزی از نظر فرهنگی مشاهده می‌شود ناشی از تهاجم گسترده فرهنگی است که از راه‌های مختلف از جمله فضای مجازی ایجاد شده و متاسفانه در معرض خطر بودن دختران امروز به عنوان مادران فردا در این تهاجم فرهنگی نادیده گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴،با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)و روز دختر اظهار کرد:  مادران باید به این نکته توجه کنند که اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید فرزندانمان از جانب خودتان تربیت درست شوند تا در جامعه از گزند بیگانگان در امان بمانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

وی افزود: اگر می‌خواهیم دخترانمان در جامعه مورد تعرض قرار نگیرند باید آنان را از همان دوران کودکی با وقار و متانت تربیت کنیم.

,

فرمانده سپاه خدابنده درباره پیشینه نگاه تاریخی به دختران، افزود: جنس مونث چندان در تمدن‌های شرق به جز ایران و آیین اسلام و مسیحیت چندان دارای ارزش نبود و متأسفانه با نگاه منفی به آن پرداخته می‌شد. در تمدن هندو همراه با جسد شوهر، همسر هم آتش زده می‌شد و یا در حال حاضر نیز در جراید دیده می‌شود که دختری با حیوان ازدواج می‌کند و یا در تمدن اعراب فردی که دارای دختر می‌شد آن را زنده به گور می‌کردند، مثلا در مصر باستان دختران را برای آرامش نیل در نیل می‌انداختند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: در دین‌مان، خاصه با رفتار پیامبر اسلام پس از به دنیا آمدن حضرت زهرا(س) نگاه جامعه به دختران عوض شد و به یک باره جایگاه زنان و دختران افزایش پیدا کرد چراکه پیش از اسلام نگاه به دختران بدبینانه بود و دختران موجب سرافکندگی بودند.

,
,

وی با توجه به اینکه در این چند سال اخیر کانون خانواده‌ها مورد هدف تهاجمات متعدد فرهنگی قرار گرفت و تأثیر این تهاجمات به نسبت بر بانوان بیش از مردها است، ادامه داد: در این تهاجم‌ها از طرفی به دختران به عنوان دسته‌ای خاص و مانند جنس مخالف توجه می‌شود و از طرف دیگر از این جنسیت به عنوان وسیله‌ای برای تحت فشار قرار دادن جنس مخالف استفاده شد.

,

ابراهیمی اضافه کرد: آموزش و افزایش آگاهی و در معرض امتحان قرار دادن همراه با کنترل لازمه دختران امروزی است چراکه در حال حاضر مسائلی که در گذشته خط قرمز خانواده بود، با یک گوشی تلفن همراه در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

,

*مادران فردا در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند

, *مادران فردا در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند, *مادران فردا در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند,

وی عنوان کرد: این بهم‌ریختگی که در خانواده‌های امروزی از نظر فرهنگی مشاهده می‌شود ناشی از تهاجم گسترده فرهنگی است که از راه‌های مختلف از جمله فضای مجازی ایجاد شده و متاسفانه در معرض خطر بودن دختران امروز به عنوان مادران فردا در این تهاجم فرهنگی نادیده گرفته شده است.

,

فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه دهه کرامت اول ذیقعده آغاز می شود و تا یازدهم همین ماه مصادف با سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد به برنامه های پیش بینی شده در سطح شهرستان در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن های مختلف در پارک شهر قیدار و شهرهای سجاس،گرماب و زرین رود،اکران فیلم یتیم خانه ایران در پارک شهر قیدار،گردهمایی گوهر علم و عفاف و راه اندازی دو کاروان جهیزیه با کمک بسیج خواهران و کمیته امداد در شهرهای سجاس و گرماب از جمله این برنامه هاست.

,

وی افزود: جشن ویژه ای برای خواهران در روز شنبه ساعت ۵ بعدازظهر در فرهنگسرای شهر قیدار برگزار خواهد شد و خانم کلامی برای بانوان مداحی می کند و مسابقه سرود و برنام های متنوع دیگری نیز انجام خواهد شد.

,

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: برگزاری نشست مادران و دختران،آبرسانی به روستای شهید چمنی،افتتاح چندین پایگاه بسیج در حوزه های خواهران و برادران،افتتاح پروژه های عمومی مانند غسالخانه،برگزاری مسابقات ورزشی،نشست های بصیرتی و تجلیل از افراد با نام های رضا و معصومه در نماز جمعه از دیگر برنامه ها است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه