اخبار داغ

پای حرف های یک ورزشکار؛

رویای ستاره «کیمیا» که «لرستان» را لیگ برتری کرد

رویای ستاره «کیمیا» که «لرستان» را لیگ برتری کرد
لژینور فوتسال استان با حضور سرشار ار افتخار در تیم «کوهدشت لرستان» این تیم را لیگ برتری کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل ازسپهرآیین،  2 سال گذشته؛ «زینل خان» در عرصه لیگ فوتسال بانوان دسته یک کشور خوش درخشید، نماینده فوتسال بانوان استان را می گویم که با وجود دغدغه های مالی، کاستی ها، کمبود ها و گاه نبود ها پا به پای تیم های طراز در لیگ از دوره مقدماتی و گروهی صعود کرد، اما  همان دغدغه ها «زینل خان» را در آن دوره از لیگ به بن بست برد، اما سال گذشته با حمایت های یک حامی مالی از کارآفرینان ملی و بومی اسفراین امسال تیم فوتسال بانوان اسفراین در لیگ دسته یک کشور با نام «کیمیا» جامه بر تن کرد و در میدان حضور یافت که در این بین ستاره «کیمیا»؛ «آمنه یزدانی» که 10 سالی است پا به توپ در میدان فوتسال است بعد از بازی در «کیمیا» هم به تیم ملی دعوت شد و نیز جامه نماینده لرستان را در لیگ دسته یک برای 6 ماهی به تن کرد و آن را لیگ برتری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین,

«آمنه یزدانی» بازیکن هم استانی تیم فوتسال بانوان «کیمیا»ی اسفراین که اکنون 6 ماهی پا به توپ در کوهدشت لرستان است، 9 سالی است در عرصه فوتسال، پا به توپ است و فوتسال را حرفه ای دنبال می کند. 

,

«دعوت فوتسالیست بجنوردی به اردوی تیم ملی» و «بانوی فوتسالیست استان لژیونر شد» و ... تیتر هایی است که به بهانه افتخار آفرینی «آمنه یزدانی» بارها شماره یک رسانه های استان شده است.

,

حالا؛ از یک عمر حسرت می گوید و رویای حضور در تیم ملی اش که دیگر رویا نیست؛ از روزهایی می گوید که جوان تر بود و پرتوان و امروز که گرچه کمی بزرگ تر شده است ولی روزهای پرشورتری را مقابل خودش می بیند.

,

«آمنه یزدانی» که هم خوب گل می زند و هم به زیبایی موقعیت گل می سازد، می گوید: ورودم به فوتسال از سال 85 بود و قبل از آن رشته های مختلف ورزشی را امتحان کردم که در نهایت به فوتسال آمدم چرا که در حقیقت عاشق فوتبال بودم و این عشق از بچگی با من بود. او می افزاید: متاسفانه بچه که بودم هیچ زمینه ای وجود نداشت که دیده شوم و اگر در شهر بزرگتری زندگی می کردم  بدون شک آینده ورزشی کاملا متفاوتی داشتم.

,

وی بیان می کند: من فوتبال را خیلی دوست دارم ولی متاسفانه هیچ تجربه و سررشته ای از بازی فوتبال ندارم و به همین دلیل فوتسال را انتخاب کردم و شرایطش در استان مهیا بود ولی شرایط حضور در فوتبال مهیا نبود.

,

او که به بازی با توپ و دریبل های زیبا معروف است اظهار می دارد: کارت مربی گری را سال 92 گرفتم و از سال 94 شروع به کار کردم و در حال حاضر ترجیح می دهم بازی کنم چرا که فکر می کنم بدنم هنوز آن توانمندی را برای بازی دارد و می خواهم چند سال دیگر فوتسال را ادامه دهم. زمانی که بازی را کنار بگذارم  به طور حتم دوباره برمی گردم و مربی گری را شروع می کنم چرا که در این یک سال که مربی گری کردم هم در رده سنی جوانان و هم  در لیگ بزرگسالان کارنامه خوبی را به جا گذاشتم و موفق شدم تیم جوانان را به لیگ برتر ببرم و در لیگ دسته سه هم به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کردیم. «یزدانی» اظهار می دارد: با این که اولین سالی بود که مربی گری می کردم ولی کارنامه خوبی را به جا گذاشتم.

,

این فوتسالیست درباره احساسش برای دعوت به تیم ملی تصریح می کند: بعد از مدت ها به اردوی تیم ملی دعوت شدم که حس فوق العاده خوبی است. او کمی مکث می کند  و ادامه می دهد: خیلی خوب است اما متاسفانه خیلی دیر اتفاق افتاد. وی توضیح می دهد: برای من خیلی دیر شده است ولی باز هم تلاشم را می کنم.

,

وی درباره بازی در تیم ملی عنوان می کند: خودم را از نظر تکنیکی به هیچ وجه پایین تر از بازیکنان بزرگ ایران نمی دانم، یعنی اگر  از خیلی ها در اردو سرتر نباشم کمتر نخواهم بود. وی خاطرنشان می کند: مشکلی که در حال حاضر دارم  کم بودن قدرت و آمادگی جسمانی‌ام است و نگران این هستم که از این لحاظ در سطح پایین تری باشم وگرنه از نظر تکنیکی مطمئن هستم مشکلی ندارم.

,

«یزدانی» ادامه می دهد: مشکل خاصی در سیستم فوتسال بانوان استان  وجود ندارد و مشکل ما به خود بازیکنان بر می گردد که  برخی با انگیزه و تلاش صد در صدی تمرین نمی کنند و عاشقانه وارد این رشته نمی شوند.

,

این بانوی فوتسالیست اضافه می کند: این رشته برای بانوان رشته خاصی است و بازیکنی که وارد این رشته می شود با قلبش باید وارد شود نه این که فقط برای پر کردن اوقات فراغتش وارد این رشته شود. وی اظهار می دارد: در مورد بچه های استان ما کمتر این موضوع صدق می کند که فردی با قلبش وارد این رشته شود.

,

وی تصریح می کند: امیدوارم این شوق و اشتیاق در بچه ها بیدار شود که عاشقانه سمت این رشته بیایند و موفق عمل کنند.

,

 «آمنه یزدانی» در همین ارتباط می گوید: وقتی وارد سالن فوتسال می شوم روحم زنده می شود و یک روز اگر فوتسال را از من بگیرند به طور حتم آن روز زندگی را از من گرفته اند. من با تک تک سلول های وجودم به زمین فوتسال می روم و امیدوارم همیشه این رشته سرپا باشد.

,

وی در پایان صحبت هایش از چند نفر که در مسیر فعالیتش نقش آفرینی کردند تشکر می کند و می گوید: از مسئولان هیئت فوتبال استان خیلی ممنونم که این فرصت را برای ما مهیا کردند و خوشحالم که با این اتفاق می توانم از آن ها به نوعی تشکر کنم و برای ماندگاری در تیم ملی تلاشم را می کنم.

,

«آمنه یزدانی» لژینور فوتسال استان با حضور سرشار ار افتخار در تیم «کوهدشت لرستان» این تیم را لیگ برتری کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه